2p
Idén Chilétől Finnországig Diósgyőrben gyártott csokoládé figurákkal készülnek az ünnepekre. A Nestlé üzemében évek óta folyamatosan növekszik a termelés és a foglalkoztatás: idén 66 millió darab csokifigura gördül le a futószalagról, aminek 88 százalékát exportra termeli a cég.

A Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében – a Diósgyőri Gyárban – 2010 óta folyamatosan növekszik a gyártás volumene. Idén várhatóan 10 százalékkal több – összesen 66 millió darab – minőségi csokoládé figura készül a csokigyárban, mint 2012-ben. 

Míg tavaly közel 1600 tonna karácsonyi figura készült, idén több mint 1880 tonna. A kereslet folyamatos növekedése és az ezzel arányos volumenbővülés miatt újabb beruházások váltak szükségessé a gyárban, ezért idén egy új, a 18-30 g-os termékek csomagolására alkalmas csomagológép sort telepített a gyár, amely 600 tonna termék becsomagolására képes éves szinten – mondta Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója.

Chilében és Finnországban is

A több mint 50 éves üzem idei termelésének 88%-a exportra történik. A Nestlé a világ 24 országába exportálja a Diósgyőrben készült üreges csokoládéfigurákat éves szinten. Idén először olyan távoli helyekre is eljutnak a borsodi gyár termékei, mint Chile. Érdekesség, hogy míg december 6-án a finnországi Lappföldről érkezik hozzánk az igazi Mikulás, addig Diósgyőrből 2013-ban először Finnországba is jut a karácsonyi időszakra készült termékekből.

Magyarországon továbbra is a valódi csokoládéból készült termékeket keresik az ünnepek alatt, legyen szó akár üreges vagy táblás csokoládéról. E két változat között kizárólag a formában van különbség, a minőség mindkét termékcsoport esetében azonos.

Itthon a Boci Mikulás-figura a legnépszerűbb a diósgyőri termékek közül, a kedvencek listája azonban országról-országra változik. Nagy Britanniából például a Smarties termékcsaládot rendelik leginkább, a németeknél viszont a színes csokidrazsékkal töltött figurák mellett az olyan különlegességek vezetik a listát, mint pl. a mentolos After Eight Mikulás-figurák. Az évről-évre növekedő gyártás eredményeként idén már több mint 10 millió csoki Mikulást gyártanak Diósgyőrben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG