2p
Idén Chilétől Finnországig Diósgyőrben gyártott csokoládé figurákkal készülnek az ünnepekre. A Nestlé üzemében évek óta folyamatosan növekszik a termelés és a foglalkoztatás: idén 66 millió darab csokifigura gördül le a futószalagról, aminek 88 százalékát exportra termeli a cég.

A Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében – a Diósgyőri Gyárban – 2010 óta folyamatosan növekszik a gyártás volumene. Idén várhatóan 10 százalékkal több – összesen 66 millió darab – minőségi csokoládé figura készül a csokigyárban, mint 2012-ben. 

Míg tavaly közel 1600 tonna karácsonyi figura készült, idén több mint 1880 tonna. A kereslet folyamatos növekedése és az ezzel arányos volumenbővülés miatt újabb beruházások váltak szükségessé a gyárban, ezért idén egy új, a 18-30 g-os termékek csomagolására alkalmas csomagológép sort telepített a gyár, amely 600 tonna termék becsomagolására képes éves szinten – mondta Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója.

Chilében és Finnországban is

A több mint 50 éves üzem idei termelésének 88%-a exportra történik. A Nestlé a világ 24 országába exportálja a Diósgyőrben készült üreges csokoládéfigurákat éves szinten. Idén először olyan távoli helyekre is eljutnak a borsodi gyár termékei, mint Chile. Érdekesség, hogy míg december 6-án a finnországi Lappföldről érkezik hozzánk az igazi Mikulás, addig Diósgyőrből 2013-ban először Finnországba is jut a karácsonyi időszakra készült termékekből.

Magyarországon továbbra is a valódi csokoládéból készült termékeket keresik az ünnepek alatt, legyen szó akár üreges vagy táblás csokoládéról. E két változat között kizárólag a formában van különbség, a minőség mindkét termékcsoport esetében azonos.

Itthon a Boci Mikulás-figura a legnépszerűbb a diósgyőri termékek közül, a kedvencek listája azonban országról-országra változik. Nagy Britanniából például a Smarties termékcsaládot rendelik leginkább, a németeknél viszont a színes csokidrazsékkal töltött figurák mellett az olyan különlegességek vezetik a listát, mint pl. a mentolos After Eight Mikulás-figurák. Az évről-évre növekedő gyártás eredményeként idén már több mint 10 millió csoki Mikulást gyártanak Diósgyőrben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG