2p
Idén Chilétől Finnországig Diósgyőrben gyártott csokoládé figurákkal készülnek az ünnepekre. A Nestlé üzemében évek óta folyamatosan növekszik a termelés és a foglalkoztatás: idén 66 millió darab csokifigura gördül le a futószalagról, aminek 88 százalékát exportra termeli a cég.

A Nestlé egyetlen, kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegységében – a Diósgyőri Gyárban – 2010 óta folyamatosan növekszik a gyártás volumene. Idén várhatóan 10 százalékkal több – összesen 66 millió darab – minőségi csokoládé figura készül a csokigyárban, mint 2012-ben. 

Míg tavaly közel 1600 tonna karácsonyi figura készült, idén több mint 1880 tonna. A kereslet folyamatos növekedése és az ezzel arányos volumenbővülés miatt újabb beruházások váltak szükségessé a gyárban, ezért idén egy új, a 18-30 g-os termékek csomagolására alkalmas csomagológép sort telepített a gyár, amely 600 tonna termék becsomagolására képes éves szinten – mondta Jean-Pierre Polanen, a szerencsi és diósgyőri Nestlé gyárak igazgatója.

Chilében és Finnországban is

A több mint 50 éves üzem idei termelésének 88%-a exportra történik. A Nestlé a világ 24 országába exportálja a Diósgyőrben készült üreges csokoládéfigurákat éves szinten. Idén először olyan távoli helyekre is eljutnak a borsodi gyár termékei, mint Chile. Érdekesség, hogy míg december 6-án a finnországi Lappföldről érkezik hozzánk az igazi Mikulás, addig Diósgyőrből 2013-ban először Finnországba is jut a karácsonyi időszakra készült termékekből.

Magyarországon továbbra is a valódi csokoládéból készült termékeket keresik az ünnepek alatt, legyen szó akár üreges vagy táblás csokoládéról. E két változat között kizárólag a formában van különbség, a minőség mindkét termékcsoport esetében azonos.

Itthon a Boci Mikulás-figura a legnépszerűbb a diósgyőri termékek közül, a kedvencek listája azonban országról-országra változik. Nagy Britanniából például a Smarties termékcsaládot rendelik leginkább, a németeknél viszont a színes csokidrazsékkal töltött figurák mellett az olyan különlegességek vezetik a listát, mint pl. a mentolos After Eight Mikulás-figurák. Az évről-évre növekedő gyártás eredményeként idén már több mint 10 millió csoki Mikulást gyártanak Diósgyőrben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG