A Consumers International (Fogyasztók Világszervezete) több kontinens országaiban végzett különböző felméréseket a pénzügyi szolgáltatások fogyasztói megítéléséről. Az összesítések szerint a fogyasztók nem kapnak megfelelő tájékoztatást a pénzügyi szolgáltatók termékeiről, nem értik az egyes bankok ajánlatai közötti különbségeket, így nem is tudják felmérni, melyik konstrukcióval járnak jól. Ezért sokan régi bankjuk szolgáltatását veszik igénybe még akkor is, ha más pénzügyi szolgáltatók termékeivel jobban járnának.
A Fogyasztók Világszervezete által elkészített tanulmány arra is rámutat, hogy a fogyasztók sokszor már csak amiatt is ódzkodnak a bankváltástól, mivel azt hosszas procedúrának gondolják, félnek, hogy elveszítik addig teljesített befizetéseiket vagy azok egy részét. További problémát jelent, hogy világszerte a pénzügyi szektor koncentrációja figyelhető meg: tehát ha a fogyasztó mégis rászánná magát a váltásra, azzal szembesül, hogy a piacon számára mindössze pár pénzügyi intézmény kínál termékeket, így nem is tud azok széles palettájából válogatni.
A magyar fogyasztóvédelmi szövetség csatlakozik a világszervezet által meghirdetett kampányhoz, amelynek keretében felmérik a hazai fogyasztók pénzügyi szolgáltatásokkal, bankváltással kapcsolatos tapasztalatait. A szervezet szerint a beérkezett válaszok alapján kiderül, milyen a pénzügyi szolgáltatások megítélése, és melyek azok a területek, amelyek javításra szorulnak.