3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Közel 10 ezer ember megkérdezése alapján felmérés készült néhány ország turistái között, hogy ki milyen rossz szokásokkal rendelkezik utazása során, és ennek alapján a vizsgált országokat összevetették. Sok mindenben az amerikaiak kerültek a szégyenpadra, de van, amiben a németek vezetik a listát.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

A kihágások

Egy utazási oldal, a Travelzoo készítette a felmérést, mely a következőkre volt kíváncsi a címbeli kérdésen kívül: ki hoz el apróbb dolgokat a szállodából, ki hagyja ott az éttermi számlát fizetés nélkül, ki szól be a munkahelyére, hogy beteg, miközben valójában a nyaralást hosszabbítja meg, ki csempészik vámköteles árukat, és végül ki lép félre az utazás során.

A felmérés öt ország polgárait vette górcső alá: amerikaiakat, németeket, briteket, kanadaiakat és kínaiakat. Nem túl meglepő módon a legtöbb dologban a németek a legfegyelmezettebbek, de egy valamiben ők vezetik a listát: 10 százalékuk lép félre utazáskor, míg a kínaiaknál 5 százalék, a többieknél 2-3 százalék az arány.

Amerikaiak: kevés szabadság, sok randalírozás

A rossz viselkedést viszont több szegmensben az amerikaiak vezetik, de erre a Marketwatch szerint van magyarázat: nekik kevesebb a szabadságuk, így kevesebbet utaznak, de akkor jobban elengedik magukat. Amerikában nincs is kötelezően megszabva, hogy a cégek mennyi fizetett szabadságot adjanak dolgozóiknak, ezért a dolgozók nem is használják ki teljesen a lehetőségeket, nehogy a cég rossz szemmel nézzen rájuk. Így átlagosan csak 10 napot vesznek ki, míg a briteknél 28 nap jár kötelezően, a németeknél 20, és ezt ki is veszik. Miért ne tennék, ha ezt állami előírás biztosítja.

Nézzük ezek után a konkrétumokat. Kezdjük a medencébe, avagy tengerbe vizeléssel: ebben az amerikaiak 64 százalékkal vezetnek, a kanadaiak kissé lemaradva 58 százalékkal jönnek, a többiek 41-46 százalék közt vannak. A hotelből a piperecikkeket az amerikaiak 69, a kanadaiak és a kínaiak 63 ill. 61, a britek 45 százaléka emeli el, a németek viszont jóval fegyelmezettebbek: náluk 20 százalék az arány.

Ezért rosszalkodunk

A vámon való csempészésben a kínaiak vezetnek 32 százalékkal, de itt torzíthatja az adatot, hogy ők sok vámköteles helyen járhatnak, míg egy európai polgár már alig találkozik ilyennel. A számla kifizetésének elmulasztásában is az amerikai turisták a bajnokok 13 százalékkal, a többieknél egyszámjegyű az érték: kanadaiak 9, britek 8, németek 7, kínaiak 6 százalék. A betegség címén való nyaraláshosszabbításban is az amerikaiak elsők 24 százalékkal (a kevés szabi miatt érthető), a többieknél  15-16 százalék az arány, a fegyelmezett németeknél csak 10 százalék.

A felmérés arra is magyarázatot keres, hogy miért ilyen nagy arányú a rossz viselkedés olyan országok turistái körében, ahol a szegénység, pénzhiány nem igazán magyarázat az ilyesmire. Arra jutottak, hogy amikor nyaralni megyünk, kikerülünk a mindennapi stresszből, elengedjük magunkat, és akkor hajlamosabbak vagyunk akár a határainkat is feszegetni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG