3p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közel 10 ezer ember megkérdezése alapján felmérés készült néhány ország turistái között, hogy ki milyen rossz szokásokkal rendelkezik utazása során, és ennek alapján a vizsgált országokat összevetették. Sok mindenben az amerikaiak kerültek a szégyenpadra, de van, amiben a németek vezetik a listát.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

A kihágások

Egy utazási oldal, a Travelzoo készítette a felmérést, mely a következőkre volt kíváncsi a címbeli kérdésen kívül: ki hoz el apróbb dolgokat a szállodából, ki hagyja ott az éttermi számlát fizetés nélkül, ki szól be a munkahelyére, hogy beteg, miközben valójában a nyaralást hosszabbítja meg, ki csempészik vámköteles árukat, és végül ki lép félre az utazás során.

A felmérés öt ország polgárait vette górcső alá: amerikaiakat, németeket, briteket, kanadaiakat és kínaiakat. Nem túl meglepő módon a legtöbb dologban a németek a legfegyelmezettebbek, de egy valamiben ők vezetik a listát: 10 százalékuk lép félre utazáskor, míg a kínaiaknál 5 százalék, a többieknél 2-3 százalék az arány.

Amerikaiak: kevés szabadság, sok randalírozás

A rossz viselkedést viszont több szegmensben az amerikaiak vezetik, de erre a Marketwatch szerint van magyarázat: nekik kevesebb a szabadságuk, így kevesebbet utaznak, de akkor jobban elengedik magukat. Amerikában nincs is kötelezően megszabva, hogy a cégek mennyi fizetett szabadságot adjanak dolgozóiknak, ezért a dolgozók nem is használják ki teljesen a lehetőségeket, nehogy a cég rossz szemmel nézzen rájuk. Így átlagosan csak 10 napot vesznek ki, míg a briteknél 28 nap jár kötelezően, a németeknél 20, és ezt ki is veszik. Miért ne tennék, ha ezt állami előírás biztosítja.

Nézzük ezek után a konkrétumokat. Kezdjük a medencébe, avagy tengerbe vizeléssel: ebben az amerikaiak 64 százalékkal vezetnek, a kanadaiak kissé lemaradva 58 százalékkal jönnek, a többiek 41-46 százalék közt vannak. A hotelből a piperecikkeket az amerikaiak 69, a kanadaiak és a kínaiak 63 ill. 61, a britek 45 százaléka emeli el, a németek viszont jóval fegyelmezettebbek: náluk 20 százalék az arány.

Ezért rosszalkodunk

A vámon való csempészésben a kínaiak vezetnek 32 százalékkal, de itt torzíthatja az adatot, hogy ők sok vámköteles helyen járhatnak, míg egy európai polgár már alig találkozik ilyennel. A számla kifizetésének elmulasztásában is az amerikai turisták a bajnokok 13 százalékkal, a többieknél egyszámjegyű az érték: kanadaiak 9, britek 8, németek 7, kínaiak 6 százalék. A betegség címén való nyaraláshosszabbításban is az amerikaiak elsők 24 százalékkal (a kevés szabi miatt érthető), a többieknél  15-16 százalék az arány, a fegyelmezett németeknél csak 10 százalék.

A felmérés arra is magyarázatot keres, hogy miért ilyen nagy arányú a rossz viselkedés olyan országok turistái körében, ahol a szegénység, pénzhiány nem igazán magyarázat az ilyesmire. Arra jutottak, hogy amikor nyaralni megyünk, kikerülünk a mindennapi stresszből, elengedjük magunkat, és akkor hajlamosabbak vagyunk akár a határainkat is feszegetni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kardot rántottak az élelmiszer-vásárlók: van rá egy mód, hogyan lehet móresre tanítani a trükköző cégeket
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 22. 15:07
Az élelmiszergyártóknak eddig valahogy sikerült eladniuk a fogyasztóknak, hogy időnként ugyanannyi pénzért kisebb csomagolásban kevesebbet adnak nekik a kedvenc termékeikből. Újabb fordulójához érkezett a vevők és a cégek csatája. 
Vásárló A vásárlók túlnyomó többsége durcás vagy dühöng a boltokban
Buksza blog | 2024. október 21. 15:06
Az nem meglepő, hogy az átlagos vásárlókat kiborítja az élelmiszerek és a háztartási cikkek elmúlt évekbeli drágulása, ám egy kutatásból az is kiderült, hogy a jómódúak is morognak.
Vásárló Becentizi árait az Aldi a többi áruházlánc alá: indul a 17 400 forintos művelet
Buksza blog | 2024. október 20. 12:31
Az áruházláncok elkezdték promotálni az év végi ünnepek első nagy fordulójára, a hálaadás idejére tervezett áraikat az Egyesült Államokban. Az ilyenkor szokásos ételek nyersanyagaiban hatalmas a verseny. 
Vásárló Van bármilyen előfizetése? Lesz kiút a "rabságból", miután asztalra csapott a hatóság
Buksza blog | 2024. október 19. 16:11
Régi panasza az ügyfeleknek, hogy miközben semmi perc alatt megköthetnek egy előfizetési szerződést, annak lemondása a lehetetlennel határos. Az Egyesült Államok illetékes hatósága megelégelte ezt a helyzetet.
Vásárló Kiderült a súlycsökkentő gyógyszerek újabb „súlyos mellékhatása”
Privátbankár.hu | 2024. október 19. 13:47
Az esküvő nagyon sok ember életében borzasztóan fontos esemény, amire akár egy éven át készülnek a menyasszonyok és a vőlegények. Ez alatt jelentősen megváltozhat a testük.
Vásárló Hatékony reklám megfizethető áron? Lehetséges!
Márkázott tartalom | 2024. október 18. 10:43
Egy újonnan alakult cég számára hatalmas kihívás a termékek, szolgáltatások népszerűsítése. Hiszen a legtöbb esetben még nem rendelkeznek akkora bevétellel, hogy költeni tudjanak a hirdetésekre. Ha azonban az emberek nem ismerik a kínálatukat, nem tudnak szert tenni profitra sem. Ebben a pénzügyileg igencsak megterhelő helyzetben lehet kiváló megoldás egy egyszerű, olcsó, de annál eredményesebb reklám: a papír ragasztószalag alkalmazása!
Vásárló Nem könnyű szerencsejáték-függővé válni, de érdemes vigyázni
Natív tartalom | 2024. október 17. 12:44
A következő tényezők nagyban befolyásolják, hogy kiből lesz szerencsejáték-függő: gyenge társas kapcsolatok, a család megtartó erejének hiánya, az alacsony önértékelés és a magány érzése mind közrejátszhatnak abban, ha valaki szerencsejáték-függővé válik – derül ki egy friss kutatásból.
Vásárló Dohányzás: itt az új trónkövetelő
Privátbankár.hu | 2024. október 17. 07:55
Volt idő, amikor a dohányzás egyszerű dolog volt, ám az e-cigik megjelenésével ennek régen vége szakadt. A dohánygyártók mindig találnak új módokat.
Vásárló Holnaptól olcsóbb lesz az egyik üzemanyag, itt vannak a számok
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 10:03
Érdemes figyelni.
Vásárló Infláció? Az micsoda?
Kenessei András | 2024. október 14. 15:01
Folyamatos és állandó a pénzromlás. Nem csak nálunk. Az egész világon. Jegyzet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG