A golyós dezodorokat kedvelik leginkább a magyar nők, 42 százalékuk használ jelenleg ilyen típusú terméket - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett friss reprezentatív kutatásból.
Így választunk
A különböző dezodortípusok közül a második legnépszerűbb a stift – a megkérdezettek 38 százalék válaszolta, hogy ilyen kiszerelésű terméket használ akár önállóan, akár más terméktípussal kombinálva. A népszerűségi sorrendben az aeroszolos termékek köveznek 21 százalékkal, míg pumpás dezodort a válaszadók 14 százaléka tett a kosarába az elmúlt időszakban .
A felmérés megvizsgálta azt is, hogy mely tényezők a legfontosabbak a magyar nők számára, amikor dezodort választanak. E tekintetben az izzadásgátló hatást említették meg a legtöbben, a válaszadók 94 százaléka jelölte ezt meg fontos vagy nagyon fontos szempontként.
Hasonlóan kulcskérdésnek tekintik a fogyasztók azt, hogy mennyire kontrollálja hatékonyan a testszagot a termék (93 százalék), míg a harmadik kulcs döntési tényezőnek az illat számít (88 százalék). Érdekesség, hogy a válaszadók nagyon magas aránya, közel háromnegyede figyel oda kiemelten arra, hogy az általa vásárolt termék mentes legyen az olyan vitatott alapanyagoktól, mint például az alumíniumsó.
A dezodorok környezetbarát mivoltát a válaszadók 69 százaléka minősítette fontos vagy nagyon fontos döntési tényezőnek, míg 58 százalék nyilatkozott hasonlóképpen arról, hogy a terméket nem tesztelték állatokon.
A magyar nők növekvő tudatosságára vall, hogy a dezodorok hatékonysága és illata mellett a választásukat jelentősen befolyásolják az olyan tényezők is, mint a termék összetétele, vagy a környezetbarát mivolta” – mondta Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.