1p
A kiskereskedelmi értékesítés volumenének csökkenésében – hasonlóan az előző hónaphoz – az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, az üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek eladásainak visszaesése játszott meghatározó szerepet. Ugyanakkor folytatódott a csomagküldő és internetes kiskereskedelem dinamikus növekedése.

Augusztusban a kiskereskedelmi értékesítés volumene  2,4%-kal, az év első nyolc hónapjában 1,4%-kal maradt el az előző év azonos időszakitól. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelemben 2012. augusztusban 739 milliárd forint, az első nyolc hónapban 5263 milliárd forint értékű forgalmat realizáltak.

Az infláció miatt kevesebb élelmiszert veszünk

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene – az élelmiszer árak 6,3 százalékos emelkedésével párhuzamosan – augusztusban 1,5%-kal mérséklődött, az év első nyolc hónapjában stagnált az előző év azonos időszakához képest - a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint.

A bútor és műszakicikk-üzletekre jár rá legjobban rúd

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene augusztusban 3,5%-kal, az első nyolc hónapban 2,2%-kal maradt el az előző év azonos időszakától. Augusztusban az üzlettípusok többségében csökkent a forgalom volumene, a legnagyobb mértékű visszaesés (9,3%) a bútor-, műszakicikk-üzletekben jelentkezett.

Az internetes kiskereskedelem és a csomagküldés megy csak

A csökkenés mértéke az átlagost meghaladó volt az iparcikküzletekben (4,8%) is. A forgalom az előző évinél kisebb volumenű volt továbbá a textil-, ruházati és lábbeli (2,6%), a gyógyszer-, gyógyászatitermék- (1,9%), valamint a könyv-, számítástechnika-, egyéb kiskereskedelemben (1,0%) is. Ugyanakkor folytatódott a dinamikus bővülés csomagküldő és internetes kiskereskedelemben (46,6%).

Folytatódott – a magas üzemanyagárak mellett – az üzemanyagtöltő állomások értékesítésének csökkenése, az eladások augusztusban 3,3%-kal, az első nyolc hónapban 2,8%-kal mérséklődtek - derül ki a KSH adataiból.

Az előző hónaphoz mérten – a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint – a kiskereskedelmi forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem értékesítése stagnált, a nem élelmiszer-kiskereskedelemé 0,6%-kal, az üzemanyag-kiskereskedelemé 0,9%-kal csökkent.

Rosszabbul állunk, mintha az eurózóna tagjai lennénk

Az Eurostat október 3-án megjelent sajtóközleménye szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – a kiskereskedelmi eladások az Európai Unió 27 tagállamában 2012 augusztusában stagnáltak, míg az eurózóna országaiban 1,3%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Augusztusban az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok 12 tagállamban bővülést, 10-ben csökkenést mutattak. A térség – arányukat tekintve – jelentősebb országai közül az Egyesült Királyságban 4,5%-kal, Franciaországban 0,3%-kal nőtt, míg Németországban 0,8%-kal visszaesett a kiskereskedelem volumene.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai augusztusban 16,1%-kal, az első nyolc hónapban összességében 1%-kal maradtak el az előző év azonos időszakától.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG