3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A koronavírus-járvánnyal megváltozott az emberek hétköznapi rutinja és ez minden bizonnyal hat a karácsonyi vásárlásokra is. Habár az üzletek a mostani szabályozás szerint este hétig nyitva vannak, idén az ünnepi bevásárlásokban minden eddiginél hangsúlyosabb lesz az online kereskedelem.

A hazai kiskereskedelem – ami a gépjármű-értékesítéseket, üzemanyag- és dohánycikkekből származó forgalmat nem számolva 9900 milliárd forint nettó forgalmat tesz ki – az első negyedévben 14 százalékkal, a második és a harmadik negyedévben már csak két százalékkal haladta meg a tavalyi szintet. Ezzel szemben az e-kereskedelem az élv első három hónapjában 21 százalékos, a második negyedévben már 47 százalékos többletben volt a 2019-es év azonos időszakához képest. Az ugrás tehát impozáns. A dinamikus növekedés az élelmiszert és a műszaki cikkeket érintette leginkább.

A felfordult gazdasággal, vele az emberek megváltozott fogyasztói szokásaival már októberre látszott, a koronavírus-járvány egyértelmű nyertese az e-kereskedelem. Minden olyan tényező a szektor erősítését szolgálta, ami más ágazatokra hátrányos hatással volt – mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. És még csak most indul a karácsonyi szezon!

Bezavar a karácsonyba a tavaszi karantén

Hogy az idei év végi szezont megértsük, érdemes az egész évet vizsgálni. A koronavírus-járvánnyal megváltozott az emberek hétköznapi rutinja. Bejött a távmunka, a digitális oktatás és a karantén. A boltzár, az idősek vásárlási sávja, az üzletek korábbi bezárása drasztikusan megváltoztatta a mindennapokat és ezzel együtt a vásárlási szokásokat is. Amit korábban hagyományos üzletben vettünk volna meg, azt ebben az időszakban valószínűleg online szereztük be, és szerezzük be ma is.

A laptop már nemcsak a munkához kellett, hanem a gyereknek is a tanuláshoz. A kisebb háztartási gépek és az új televízió az otthonmaradás miatt vált fontossá. Ezek extra költéseket jelentettek a családoknak. Szembetűnően megugrott az otthoni sportoláshoz használható sporteszközök vagy a jógázáshoz szükséges dolgok forgalma is. Sokan kihasználták az időt lakásfelújításra, kertészkedésre is, amely költések normál körülmények között nem jelentkeztek volna – magyarázta a GKI Digital tanácsadója.

A várható karácsonyi költések szempontjából tehát fontos tényező, hogy rengeteg előrehozott vásárlás történt már tavasszal és a nyár folyamán. Az iskolakezdés és az otthoni munkavégzés miatt sokan már megvették a laptopot, tabletet, tévét, mobiltelefont, webkamerát, mindazokat a cikkeket, amelyek amúgy a Black Friday és a karácsonyi időszak slágertermékei – sorolja Madar Norbert a Piac & Profit év végi duplaszámában.

A cikkből kiderül az is, hogy

  • mi lesz az idei karácsonyi szezonban a legnagyobb változás,
  • visszatérnek-e a klasszikus ajándékok a karácsonyfa alá,
  • mik lesznek a szezon slágertermékei,
  • mekkora forgalomra számítanak az e-kereskedők, akik idén már jelentős többletekkel zárták a tavaszi karanténszezont
  • és vajon vékonyabb lett-e az emberek pénztárcája, miközben a forint árfolyamának gyengülése felnyomta a termékek árát.

Keresse a Piac & Profit novemberi számát az újságárusoknál vagy vegye le a digitális könyvespolcról!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG