3p

A koronavírus-járvánnyal megváltozott az emberek hétköznapi rutinja és ez minden bizonnyal hat a karácsonyi vásárlásokra is. Habár az üzletek a mostani szabályozás szerint este hétig nyitva vannak, idén az ünnepi bevásárlásokban minden eddiginél hangsúlyosabb lesz az online kereskedelem.

A hazai kiskereskedelem – ami a gépjármű-értékesítéseket, üzemanyag- és dohánycikkekből származó forgalmat nem számolva 9900 milliárd forint nettó forgalmat tesz ki – az első negyedévben 14 százalékkal, a második és a harmadik negyedévben már csak két százalékkal haladta meg a tavalyi szintet. Ezzel szemben az e-kereskedelem az élv első három hónapjában 21 százalékos, a második negyedévben már 47 százalékos többletben volt a 2019-es év azonos időszakához képest. Az ugrás tehát impozáns. A dinamikus növekedés az élelmiszert és a műszaki cikkeket érintette leginkább.

A felfordult gazdasággal, vele az emberek megváltozott fogyasztói szokásaival már októberre látszott, a koronavírus-járvány egyértelmű nyertese az e-kereskedelem. Minden olyan tényező a szektor erősítését szolgálta, ami más ágazatokra hátrányos hatással volt – mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója. És még csak most indul a karácsonyi szezon!

Bezavar a karácsonyba a tavaszi karantén

Hogy az idei év végi szezont megértsük, érdemes az egész évet vizsgálni. A koronavírus-járvánnyal megváltozott az emberek hétköznapi rutinja. Bejött a távmunka, a digitális oktatás és a karantén. A boltzár, az idősek vásárlási sávja, az üzletek korábbi bezárása drasztikusan megváltoztatta a mindennapokat és ezzel együtt a vásárlási szokásokat is. Amit korábban hagyományos üzletben vettünk volna meg, azt ebben az időszakban valószínűleg online szereztük be, és szerezzük be ma is.

A laptop már nemcsak a munkához kellett, hanem a gyereknek is a tanuláshoz. A kisebb háztartási gépek és az új televízió az otthonmaradás miatt vált fontossá. Ezek extra költéseket jelentettek a családoknak. Szembetűnően megugrott az otthoni sportoláshoz használható sporteszközök vagy a jógázáshoz szükséges dolgok forgalma is. Sokan kihasználták az időt lakásfelújításra, kertészkedésre is, amely költések normál körülmények között nem jelentkeztek volna – magyarázta a GKI Digital tanácsadója.

A várható karácsonyi költések szempontjából tehát fontos tényező, hogy rengeteg előrehozott vásárlás történt már tavasszal és a nyár folyamán. Az iskolakezdés és az otthoni munkavégzés miatt sokan már megvették a laptopot, tabletet, tévét, mobiltelefont, webkamerát, mindazokat a cikkeket, amelyek amúgy a Black Friday és a karácsonyi időszak slágertermékei – sorolja Madar Norbert a Piac & Profit év végi duplaszámában.

A cikkből kiderül az is, hogy

  • mi lesz az idei karácsonyi szezonban a legnagyobb változás,
  • visszatérnek-e a klasszikus ajándékok a karácsonyfa alá,
  • mik lesznek a szezon slágertermékei,
  • mekkora forgalomra számítanak az e-kereskedők, akik idén már jelentős többletekkel zárták a tavaszi karanténszezont
  • és vajon vékonyabb lett-e az emberek pénztárcája, miközben a forint árfolyamának gyengülése felnyomta a termékek árát.

Keresse a Piac & Profit novemberi számát az újságárusoknál vagy vegye le a digitális könyvespolcról!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG