3p

A kiskereskedelem nagyjai kétszer meggondolják, hogyan bővítsék szolgáltatásaikat, ugyanis könnyen úgy járhatnak, hogy az újdonság nem erősíti eredeti tevékenységüket, csak viszi a pénzt. Újabb ötletek azért vannak. 

Amikor egy áruházlánc elér egy bizonyos méretet, mint például az amerikai Walmart vagy Amazon, akkor nagy kihívássá válik tevékenységük bővítése – mutatja be a Walmart újdonságának hátterét a The Street főként amerikai tőzsdei cégekkel foglalkozó szakportál.  A Chipote Mexican Grill és a Magyarországon is ismert Starbucks feladta néhány próbálkozását, mert nem hoztak pluszt sem anyagilag, sem imázsban az eredeti vállalkozásnak.

A Starbucks esetén erre a sorsra jutottak Teavana teaboltok és az üdítőket kínáló Evolution Fresh hálózat. Az olyan óriásoknál, mint a Walmart vagy az Amazon még nagyobb kihívás olyan újdonsággal előállni, ami hozzá tud tenni valamit a márka amúgy is mindent elsöprő kínálatához. Ez nem jelenti azt, hogy nem próbálkoznak, de még abszolút úttörőnek látszó újításokat is készek feladni, ha kiderül, hogy nem elég ütősek. Ilyen volt az Amazonnál a Just Walk Out technológia, amelyben a vevő bemegy boltba, elveszi, amire szüksége van, majd távozik. A fizetés automatikusan történik a háttérben.

Megfejni a vásárlókat

A Walmart problémája is az, hogy annyira elterjedt az Egyesült Államokban, annyira kihasznál minden lehetőséget, hogy újabb és újabb dollárokat húzzon ki a vásárlók zsebéből, hogy ezt már alig lehet fokozni. Ennek része, hogy az áruházakban – ahogy azt Magyarországon is látjuk – megjelentek a gyógyszertárak, a szemüveg-szolgáltatók, a virágboltok és mások.

Az áruházlánc célja, hogy mindent egy helyen kínáljon a vásárolónak. Ez vezetett el ahhoz az ötlethez, hogy magasabb szintre emelje a házi kedvenceket, kutyákat, macskákat és más állatokat tartók kiszolgálását. Nem eredeti újdonságról van szó, ugyanis természetesen az állateledelek és az állattartással összefüggő kellékek eddig is megtalálhatók voltak a áruházak polcain.

Az újdonság a házikedvenc-szolgáltatók befogadása az áruházakba. Az első kísérletet ezzel kapcsolatban Dallasban indították el két ismert szakcég, a Petco és a PetSmart részvételével. Ezek a szokásos állat-egészségügyi, -kozmetikai és -tisztasági szolgáltatásokat kínálják. A vevő bemegy a boltba, és amíg apuka rendbe teszi Bodri bundáját, addig anyuka bevásárol. Majd váltják egymást.

A Walmart arra bazírozik, hogy az áruházakba költöző állatgondozók nagyobb forgalmat érhetnek el, mint az önállóak, ezért olcsóbbak lehetnek. Ezzel több vendéget vonzhatnak, akik – ha már ott vannak – kicsit vásárolnak is az áruház polcai között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG