3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiskereskedelem nagyjai kétszer meggondolják, hogyan bővítsék szolgáltatásaikat, ugyanis könnyen úgy járhatnak, hogy az újdonság nem erősíti eredeti tevékenységüket, csak viszi a pénzt. Újabb ötletek azért vannak. 

Amikor egy áruházlánc elér egy bizonyos méretet, mint például az amerikai Walmart vagy Amazon, akkor nagy kihívássá válik tevékenységük bővítése – mutatja be a Walmart újdonságának hátterét a The Street főként amerikai tőzsdei cégekkel foglalkozó szakportál.  A Chipote Mexican Grill és a Magyarországon is ismert Starbucks feladta néhány próbálkozását, mert nem hoztak pluszt sem anyagilag, sem imázsban az eredeti vállalkozásnak.

A Starbucks esetén erre a sorsra jutottak Teavana teaboltok és az üdítőket kínáló Evolution Fresh hálózat. Az olyan óriásoknál, mint a Walmart vagy az Amazon még nagyobb kihívás olyan újdonsággal előállni, ami hozzá tud tenni valamit a márka amúgy is mindent elsöprő kínálatához. Ez nem jelenti azt, hogy nem próbálkoznak, de még abszolút úttörőnek látszó újításokat is készek feladni, ha kiderül, hogy nem elég ütősek. Ilyen volt az Amazonnál a Just Walk Out technológia, amelyben a vevő bemegy boltba, elveszi, amire szüksége van, majd távozik. A fizetés automatikusan történik a háttérben.

Megfejni a vásárlókat

A Walmart problémája is az, hogy annyira elterjedt az Egyesült Államokban, annyira kihasznál minden lehetőséget, hogy újabb és újabb dollárokat húzzon ki a vásárlók zsebéből, hogy ezt már alig lehet fokozni. Ennek része, hogy az áruházakban – ahogy azt Magyarországon is látjuk – megjelentek a gyógyszertárak, a szemüveg-szolgáltatók, a virágboltok és mások.

Az áruházlánc célja, hogy mindent egy helyen kínáljon a vásárolónak. Ez vezetett el ahhoz az ötlethez, hogy magasabb szintre emelje a házi kedvenceket, kutyákat, macskákat és más állatokat tartók kiszolgálását. Nem eredeti újdonságról van szó, ugyanis természetesen az állateledelek és az állattartással összefüggő kellékek eddig is megtalálhatók voltak a áruházak polcain.

Az újdonság a házikedvenc-szolgáltatók befogadása az áruházakba. Az első kísérletet ezzel kapcsolatban Dallasban indították el két ismert szakcég, a Petco és a PetSmart részvételével. Ezek a szokásos állat-egészségügyi, -kozmetikai és -tisztasági szolgáltatásokat kínálják. A vevő bemegy a boltba, és amíg apuka rendbe teszi Bodri bundáját, addig anyuka bevásárol. Majd váltják egymást.

A Walmart arra bazírozik, hogy az áruházakba költöző állatgondozók nagyobb forgalmat érhetnek el, mint az önállóak, ezért olcsóbbak lehetnek. Ezzel több vendéget vonzhatnak, akik – ha már ott vannak – kicsit vásárolnak is az áruház polcai között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG