Amikor egy áruházlánc elér egy bizonyos méretet, mint például az amerikai Walmart vagy Amazon, akkor nagy kihívássá válik tevékenységük bővítése – mutatja be a Walmart újdonságának hátterét a The Street főként amerikai tőzsdei cégekkel foglalkozó szakportál. A Chipote Mexican Grill és a Magyarországon is ismert Starbucks feladta néhány próbálkozását, mert nem hoztak pluszt sem anyagilag, sem imázsban az eredeti vállalkozásnak.
A Starbucks esetén erre a sorsra jutottak Teavana teaboltok és az üdítőket kínáló Evolution Fresh hálózat. Az olyan óriásoknál, mint a Walmart vagy az Amazon még nagyobb kihívás olyan újdonsággal előállni, ami hozzá tud tenni valamit a márka amúgy is mindent elsöprő kínálatához. Ez nem jelenti azt, hogy nem próbálkoznak, de még abszolút úttörőnek látszó újításokat is készek feladni, ha kiderül, hogy nem elég ütősek. Ilyen volt az Amazonnál a Just Walk Out technológia, amelyben a vevő bemegy boltba, elveszi, amire szüksége van, majd távozik. A fizetés automatikusan történik a háttérben.
Megfejni a vásárlókat
A Walmart problémája is az, hogy annyira elterjedt az Egyesült Államokban, annyira kihasznál minden lehetőséget, hogy újabb és újabb dollárokat húzzon ki a vásárlók zsebéből, hogy ezt már alig lehet fokozni. Ennek része, hogy az áruházakban – ahogy azt Magyarországon is látjuk – megjelentek a gyógyszertárak, a szemüveg-szolgáltatók, a virágboltok és mások.
Az áruházlánc célja, hogy mindent egy helyen kínáljon a vásárolónak. Ez vezetett el ahhoz az ötlethez, hogy magasabb szintre emelje a házi kedvenceket, kutyákat, macskákat és más állatokat tartók kiszolgálását. Nem eredeti újdonságról van szó, ugyanis természetesen az állateledelek és az állattartással összefüggő kellékek eddig is megtalálhatók voltak a áruházak polcain.
Az újdonság a házikedvenc-szolgáltatók befogadása az áruházakba. Az első kísérletet ezzel kapcsolatban Dallasban indították el két ismert szakcég, a Petco és a PetSmart részvételével. Ezek a szokásos állat-egészségügyi, -kozmetikai és -tisztasági szolgáltatásokat kínálják. A vevő bemegy a boltba, és amíg apuka rendbe teszi Bodri bundáját, addig anyuka bevásárol. Majd váltják egymást.
A Walmart arra bazírozik, hogy az áruházakba költöző állatgondozók nagyobb forgalmat érhetnek el, mint az önállóak, ezért olcsóbbak lehetnek. Ezzel több vendéget vonzhatnak, akik – ha már ott vannak – kicsit vásárolnak is az áruház polcai között.