A vásárlók szerint a világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart új bevásárlókocsijai növelik a veszélyét annak, hogy a tolvajok eltulajdonítják valamilyen értéküket a Sun egyesült államokbeli kiadása szerint.
Megnőttek
Az újítás két legfontosabb részlete, hogy a kocsik felső részében kialakítottak egy mobiltelefon- és egy üdítőspalack-tartót. Emellett az új bevásárlókocsik kissé magasabbak, mint az elődeik, ami a Walmart reklámszövege szerint kényelmesebbé teszi a vásárlást. Ennek ellentmondani látszik, hogy a fogadtatás vegyes volt.
Egy vásárló a walmartos reklámvideóhoz fűzött kommentje szerint a bevásárlókocsin tartott mobil megkönnyíti a tolvajoknak, hogy azt ellopják, amikor a vásárló éppen nem figyel, mert levesz egy terméket a polcról. Ugyanezt többen is kifogásolták. Ami a magasabb felépítést illeti, egy 160 centiméteres vevő köszöni szépen, de nem kér belőle.
Zacskó vagy doboz?
Nem ez az első eset, hogy a kiskereskedő mellényúl a változtatásaival – legalábbis ami a vásárlói fogadtatást illeti. Szemben a nagy csinnadrattával bevezetett bevásárlókocsi-reformmal,v a tészták csomagolásán „titokban” akartak változtatni. Egy vásárló azonban teleszórta a közösségi médiát azokkal a fotókkal, amelyeken látszik, hogy a dobozos csomagolást műanyag zacskóssal váltják fel.
A legkevesebb, amit erre az áruházlánc kapott, az volt:
„Hahó, rossz irányba tetszenek haladni”.
Egy szarkasztikus hajlamú vásárló szerint azonban valójában jól felépített marketingstratégiáról van szó. A kiskereskedő nemsokára vissza fog térni a dobozos csomagolásra, ami körül nagy felhajtást csap, mondván, így védi a környezetet a káros műanyag csomagolással szemben.