Itt az ideje, hogy a biztosítók ne csak a törvényeket tartsák be, hanem az ügyfelek számára is kedvező módon dolgozzanak, elsősorban az életbiztosítások területén - emelte ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője hétfőn az M1-en.
Legyen minden tiszta
Binder István jelezte: az MNB etikus életbiztosítási koncepciója arról szól, hogy az adott életbiztosítás kínálta lehetőségek közül minél többről fair tájékoztatást kapjon az ügyfél, mielőtt igénybe venné a szolgáltatást. Példaként elmondta, hogy az ügyféllel részletesen meg kell ismertetni a biztosítási igényfelmérőt, a biztosító pedig az aláírás előtt mérje fel azt is, milyen biztosítási formát szeretne igénybe venni az ügyfél.
Az etikus életbiztosítás koncepciójáról a Privátbankárnak is mesélt Binder István. Hogy mely három pillérre épül a rendszer, az kiderül a videóból. |
Elmondta azt is: a koncepció alapján az életbiztosításoknak is lesz a teljes hiteldíj-mutatóhoz hasonló, teljes költségdíj-mutatója, ami arról tájékoztatja az ügyfelet, hogy milyen valós költségekkel kell számolnia, ha megköti az általa kívánt biztosítást.
Kedvelik a magyarok
Jelezte: a válság elmúltával ismét nő a befektetési életbiztosítások száma az országban. A múlt évben mintegy 200 ezer befektetési életbiztosítást kötöttek Magyarországon, 100 milliárd forintos nagyságrendben.
Az MNB etikus koncepciójának az a lényege, hogy stabil, kiszámítható körülmények között fizethessen az ügyfél, és növekedjen a biztosítások időtartama. A változások nagy része - kivéve a tájékoztatási kötelezettséget - csak az új termékekre vonatkozik - közölte a szóvivő.