1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon most először készült kutatás az e-kereskedelem aktív szereplőinek körében az online fizetési megoldásokra fókuszálva. Bár a webáruházak száma és szerepe az elmúlt években jelentősen nőtt, nagy hányaduk még csak tervezi a bankkártya elfogadásának bevezetését. Ennek részben az az oka, hogy szigorúak a banki feltételek, részben pedig az, hogy a vásárlók félnek a visszaélésektől.

Az internetes fizetési szolgáltatásokat fejlesztő és üzemeltető Escalion Hungary Kft. a webáruház-fejlesztés területén aktív Webshop-Experts Kft-vel közösen készített átfogó kutatást, amelyben első alkalommal vizsgálták meg az online fizetés helyzetét a magyar e-kereskedelemben. A kutatás célja az volt, hogy kiderítsék a hazai e-kereskedők valós igényeit és véleményét az online fizetési megoldásokkal kapcsolatban. A felmérés eredménye összesen 403 visszajelzésből készült.

Webáruházak működésének ideje

(Forrás: Escalion Hungary Kft.)

A válaszadó webáruházak többsége fogyasztási termékeket árul. A kutatás eredménye jól szemléltette, hogy a hazai e-kereskedelmi szektor speciális helyzetben van. A nyugat-európai viszonyokkal szemben a bankkártyák és hitelkártyák elterjedése az online vásárlásban még a korai fejlődési stádium jeleit mutatja. Ezt jellemzi az itthon is tapasztalható magas növekedési ráta, de a fizetési szolgáltatások alacsony színvonala is. Az induló cégeknél viszonylag alacsony azok száma, akik az online bankkártyás fizetési módot kezdettől nyújtják vásárlóiknak, míg Nyugat-Európában az online értékesítők majdnem 100%-ban alkalmazzák ezt a fizetési módot.

A kutatásból kiderült, hogy a hazai szolgáltatók (leginkább bankok) rendkívül szigorú szabályozást alkalmaznak, és olyan feltételektől teszik függővé a szerződés megkötését, amelyeknek az induló cégek sok esetben nem tudnak megfelelni. Bernáth Lajos, az Escalion Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint „amíg a vásárló a kiválasztott terméket átvételkor fizeti ki, addig csak a választás történik online, nem a tényleges vásárlás. Eddig a pontig a leglátogatottabb webáruház is csak egyfajta katalógus, promóciós felület, így ami a szolgáltató oldalán konverziós probléma, az a vásárlók részéről a tájékozódási és fogyasztási szokások kérdése.”

Webáruházak tervei az online bankkártyás fizetési mód bevezetéséről

(Forrás: Escalion Hungary Kft.)

A kutatásban megkérdezettek közül a bankkártyás fizetési opcióval nem rendelkező kereskedők döntő többsége (81%) szeretné ezt a fizetési módot is kínálni ügyfeleinek. Ezen belül az összes válaszadó 61%-a egy éven belül szeretné megvalósítani a bevezetést. Akik nem tervezik a bankkártya elfogadást, azok főleg az árréshez mérten magas forgalmi jutalékot nevezik meg elsődleges okként. Szintén kiderült a válaszokból, hogy bár az online értékesítők 61%-a 1 éven belül tervezi az online bankkártyás fizetés bevezetését, valójában akkor dönt erről, ha talál olyan szolgáltatót, aki rugalmas és olcsó.

A kutatás készítői megállapították, hogy az internetes piac hazai szereplői nem elégedettek a jelenleg elérhető szolgáltatók nyújtotta lehetőségekkel. A vásárlók, fogyasztók megkérdezésén alapuló felmérések pedig azt mutatják, hogy a csalásoktól való félelem, noha évről-évre csökken, még mindig komoly visszatartó erő bankkártyánk internetes használatával szemben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG