5p
Egy friss felmérés szerint hatékonyabban használják ki az okostelefonjaikat a nők, mint a férfiak, előrébb járnak a mobilfizetés, a navigáció és egy sor más, a nyaralás alatt fontos alkalmazás használatában. A két nem telefonhasználat terén sem csak ezekben különbözik egymástól.

A Huawei Vakációs Barométerét az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég készítette 12 európai országban, s ennek eredményeiről korábban már publikált a cég, ám ma újabb részleteket hozott nyilvánosságra.

Ne merüljön le!

A barométer azt vizsgálta, hogy az okostelefonok mely funkciói és tulajdonságai a legfontosabbak a felhasználók számára a nyári vakáció alatt. Messze a legtöbben – a válaszadók 83 százaléka – az akkumulátor üzemidejének hosszát tartja a legfontosabbnak nyaralás ideje alatt. A felhasználók háromnegyede azt is lényegesnek tartja, hogy nagy tárhelye legyen a telefonjának, emellett a jó minőségű hátlapi kamera és az akadozás nélküli teljesítményt kínáló nagy teljesítményű processzor (62-62 százalék) szerepel a legfontosabb preferenciák közt.

A felmérés a nők és a férfiak okostelefon használati szokásainak különbségeire is rámutatott. Kiderült, hogy nők okosabban használják, azaz jobban kihasználják a mobiltelefonjukról elérhető szolgáltatásokat: 67 százalékuk használja a GPS navigációt a telefonján (a férfiaknál ez az arány 61 százalék), és a mobilfizetés terén is az urak előtt járnak. A hölgyek 16 százaléka használja erre a célra telefonját, szemben a férfiak körében mért 13 százalékkal. A nők előrébb tartanak abban is, hogy az utazásaikat okostelefon segítségével szervezzék, 34 százalékuk használja erre a telefonját, míg a férfiaknak csak 25 százaléka. A turistáknak készített alkalmazások használatában is élen járnak a nők: több mint negyedük tájékozódik a segítségükkel az idegen városokban, míg a férfiaknál 20 százalék ez az arány.

A férfiaknak a szelfi?

Meglepő eredmény, hogy a férfiak többen jelölték meg fontos preferenciaként a szelfik készítésében kihagyhatatlan előlapi kamera minőségét, mint a nők: az urak 43 százaléka várja el, hogy jó minőségben szelfizhessen a nyaralás alatt, a hölgyeknél ez az arány csupán 36 százalék. A férfiak közül nagyobb arányban (64 százalék) tartják fontosnak a jó hátlapi kamerát, mint a nők (60 százalék), a mobil gyorsaságát biztosító processzorra viszont a hölgyek közül tartanak többen igényt: 65 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ez a tulajdonság lényeges számukra, míg a férfiaknál ez az arány 59 százalék.

A magyarok szeretnek gyorsan megosztani

A kutatásból az is kiderült, hogy minél idősebb valaki, annál kevésbé fontos neki a telefon hátlapi kamerájának minősége. Míg a 18-24 év közöttiek 70 százaléka a nyaralás szükséges kellékének tartja a jó minőségű képeket készítő eszközt, addig a 35-45 év közöttieknek már csak alig több mint fele gondolkodik így.

A különleges kamera tulajdonságok (speciális fotózási módok, széles látószögű lencse, beépített funkciók, amikkel a készített képek könnyen megoszthatók a közösségi média felületeken) a régiós eredmények alapján a válaszadók körülbelül negyedének fontosak.

A magyarok között azonban jóval többen tartanak igényt ilyen különleges funkciókra: a speciális hátlapi kamera módokról a hazai megkérdezettek 43 százaléka, a széles látószögű lencséről 42 százalékuk nyilatkozta, hogy lényegesnek tartja egy okostelefonban a nyaralása során. Az, hogy a készített fotó rögtön megosztható legyen a közösségi oldalakon, szintén fontosabb a magyaroknak, mint a régiós átlagnak, itthon 29 százalék nyilatkozott így, míg a teljes vizsgált területen ez az arány 22 százalék.

Ütés, a por és a víz

Az olyan praktikus tulajdonságok, mint az ütésállóság, porállóság vagy vízállóság igen alul vannak a fontossági listán: a megkérdezettek mindössze 39 százaléka tart igényt az előbbire, porral vagy kosszal szembeni védettség 35 százalékuknak bír jelentőséggel, míg vízálló telefont csupán kevesebb, mint a válaszadók harmada, 32 százalék tartana fontosnak.

A kiváló minőségű képernyő a megkérdezettek több mint felének (59 százalék) bír jelentőséggel, a megkérdezettek 53 százaléka pedig a navigációhoz és térkép applikációkhoz szükséges GPS elérést tartja elengedhetetlennek. Az LTE/4G kapcsolat a válaszadók nagyjából felének fontos, a hölgyeknek inkább (52 százalék), mint a férfiaknak (45 százalék).

Nyaralás alatt az Instagramot töltjük le legtöbben

A Huawei megbízásából készített kutatás arra is rámutatott, hogy a nyaralás során a legtöbbek által használt okostelefonról elérhető szolgáltatás a Booking.com, ezt a felhasználók 55 százaléka használja. A másik utazós alkalmazásnál, a Tripadvisornál (34 százalék) viszont népszerűbb az Instagram (37 százalék), ahogy a felhasználók mintegy negyede a zenéket biztosító Spotfy és a filmnézésben élen járó Netflix nélkül sem tudja elképzelni a nyári vakációt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG