Az EuroCommerce kiskereskedelmi szakmai szervezet üdvözölte az Európai Bizottság Retail Transition Pathway iránymutatását, amelyben az ágazat útját vázolja fel a fenntartható gazdálkodás felé.
A szervezet szerint a bizottság dokumentuma segítheti a kiskereskedelmi ágazat szervezeteinek összefogását tevékenységük fenntarthatóvá tételében és digitalizáltságának bővítésében. Ez lehet az első lépés a jó irányba, azaz az iparág transzformációja felé. A kiskereskedelemnek a jövő iparának középpontjában kell lennie – mondta Christel Delberghe, az EuroCommerce igazgatója.
Ennek nemzeti és nemzetközi szinten is érvényesülnie kell oly módon, hogy a középpontban az európai egységes piac álljon. Az uniós kezdeményezés támogatást adhat a kiskereskedőknek ebben a nagy átállásban. A boltosoknak és a nagykereskedőknek versenyképesnek és válságállónak kell maradniuk a folyamat során, miután napról napra az unió lakónak millióit szolgálják ki – mondta a szakmai szervezet vezetője. Ennek szellemében a dokumentumhoz kapcsolódva konferenciát szerveztek, amelyen egyeztetik, hogy mit tehetnek hozzá a közös erőfeszítésekhez a gazdaság egyes szereplői.
Az EuroCommerce és a McKinsey tanácsadó cég nemrégiben készült közös tanulmányában arra a következtetésre jutott, hogy az ágazatnak összesen 600 milliárd euró befektetésre van szüksége ahhoz, hogy fenntarthatóvá tegye tevékenységét. Ez az összeg több mint Magyarország 2022-es GDP-jének háromszorosa: Másként: 237 000 milliárd forintról van szó.
A szakmai szervezet azt várja az európai intézményektől és a nemzeti kormányoktól, hogy legyenek elkötelezettek az uniós polgárokat kiszolgáló kiskereskedők támogatása mellett ebben a költséges folyamatban. (Forrás: ESM Magazine)