2p
Dinamikusan változik a legnépszerűbb közösségi oldalak demográfiai összetétele, ami - ha a hirdetők odafigyelnek - óriási bevételt jelenthetnek. Az idősek egyre többen vannak, a fiatalok pedig előlük menekülnek és felfedeznek.

Az Adweek idén is közölte, hogy melyek lesznek azok a közösségi oldalak, amelyek 2015-ben a legnagyobb növekedést produkálhatják az amerikai felhasználószám alapján. Hirdetők számára nem mindegy, milyen közönség látogatja az oldalakat, hiszen a fizetőképes korcsoport igen bő listából választhatja ki manapság, hogy milyen tartalmat keres és hol adja meg az értékes adatait.

Régóta tart a vita arról, vajon használják-e még fiatalok a Facebookot: szülők és nagyszülők is aktívan szerepelnek a közösségi oldalakon, ami szabályos népvándorlást indíthat be a fiatalabb hozzátartozók körében. Azonban bármennyire is gondoljuk azt, hogy a Facebookon csak az idősebb korosztály érhető el, a statisztikák szerint a fiatalok sem hagyják el a felületet, igaz, nem is gyarapszik a számuk egy ideje.

A legnagyobb fogyasztói erővel rendelkező 25 - 34 éves korcsoport ennek ellenére még mindig óriási számban találhatóak meg a közösségi oldalon, azonban az összes felhasználószámhoz viszonyított arányban nem ide, hanem az Instagram képmegosztóra töltik fel a szelfiket, így érdemes komolyabban számolni a mobilos alkalmazással. 

A torta másik fontos elemét az idősek képezték, ugyanis ők csak az elmúlt években adaptálódtak a közösségi oldalakhoz, ugyanakkor jelentős gazdasági erővel rendelkeznek és számuk egyik évről a másikra nő. Az Egyesült Államokban az 55 év feletti felhasználószám magasabb, mint 36 millió, és a statisztikát készítő eMarketer szerint ez a szegmens lesz a leggyorsabban bővülő, így egy év alatt a 65 év felettiek száma akár kétmillióval is nőhet.

Demográfiai megoszlás a legnépszerűbb közösségi oldalakon USA felhasználók körében. Forrás: Adweek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árrésstop: korlátozást vezetett be a Lidl, a Spar és a Tesco
Buksza blog | 2025. március 17. 18:09
Hétfőn életbe lépett az árrésstop. A boltláncok pedig reagáltak. 
Vásárló Árrés nélkül: a diszkont legvégső formájával áll elő a Tesco
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2025. március 14. 08:52
A Tesco arra készül, hogy ingyen odaadja a vásárlóknak a szavatossági idejük lejártának határhoz érkezett élelmiszereket. A boltlánc első körben a brit üzletekben teszteli a módszert. 
Vásárló Dübörög a vámháború, hamarosan hullanak az árbombák a vásárlókra
Buksza blog | 2025. március 13. 12:49
Az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart rá akta tolni a Donald Trump vámjaiból származó többletköltségeit kínai beszállítóira. A válasz feltartott középső ujj volt.
Vásárló Bajban a boltlánc: eladná a „családi ezüstöt” az Asda
Buksza blog | 2025. március 13. 12:02
Az Egyesült Királyság egyik nagy áruházlánca, az Asda kissé kétségbeesettnek látszó módszerrel igyekszik pénzhez jutni, hogy mérsékelje felgyülemlett adósságait. Hozzányúlnak a „családi ezüsthöz”.
Vásárló 4 jó tanács a vállalati költségek csökkentéséhez
Márkázott tartalom | 2025. március 11. 12:21
A vállalkozások egyik legfontosabb feladata a költségek ésszerű kezelése. A felesleges kiadások visszaszorítása nemcsak a nyereséget növeli, hanem a vállalat hosszú távú fenntarthatóságát is biztosítja. Fontos azonban, hogy a költségcsökkentés ne menjen a minőség vagy a hatékonyság rovására. Az alábbi négy módszer segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy megfelelően optimalizálják a kiadásaikat és kellőképpen erősítsék pénzügyi stabilitásukat.
Vásárló A Hold fázisainak titokzatos világa
Márkázott tartalom | 2025. március 10. 14:20
A Hold, amely égi társunkként mindig velünk van, a Föld körüli keringése során különböző fázisokon megy keresztül. Ezek a fázisok nem csupán látványosak, hanem bizonyos szempontból a mindennapi életünkre is hatással lehetnek.
Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Mennyit érdemes a hobbinkra költeni?
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 16:19
Manapság égető kérdés szinte mindenki számára az, hogy mire mennyit költ, éppen ezért nagyon oda kell figyelni minden kiadásra. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne költhetnénk a hobbinkra, hiszen egy jól megválasztott szabadidős tevékenység rendkívül nagy jelentőséggel bír.
Vásárló Egyedül tanuljak vagy támaszkodjak szakértőkre? AI-eszközök a vállalkozások szolgálatában
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 13:00
A mesterséges intelligencia területe izgalmas felfedezni való, de egyben lehetőségek tárháza is. Érthető, ha valaki úgy gondolja, hogy elmélyed benne és kiaknázza a benne rejlő potenciált. Az interneten rengeteg ingyenes anyag szolgál erre, és számtalan eszköz kipróbálható akár saját kísérletezéssel is.
Vásárló Egyre hangosabban kopogtatnak az előfizetős autók
Privátbankár.hu | 2025. március 8. 11:58
Olyan szolgáltatássá válhat az autózás, mint a mobiltelefon-használat. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG