Az Adweek idén is közölte, hogy melyek lesznek azok a közösségi oldalak, amelyek 2015-ben a legnagyobb növekedést produkálhatják az amerikai felhasználószám alapján. Hirdetők számára nem mindegy, milyen közönség látogatja az oldalakat, hiszen a fizetőképes korcsoport igen bő listából választhatja ki manapság, hogy milyen tartalmat keres és hol adja meg az értékes adatait.
Régóta tart a vita arról, vajon használják-e még fiatalok a Facebookot: szülők és nagyszülők is aktívan szerepelnek a közösségi oldalakon, ami szabályos népvándorlást indíthat be a fiatalabb hozzátartozók körében. Azonban bármennyire is gondoljuk azt, hogy a Facebookon csak az idősebb korosztály érhető el, a statisztikák szerint a fiatalok sem hagyják el a felületet, igaz, nem is gyarapszik a számuk egy ideje.
A legnagyobb fogyasztói erővel rendelkező 25 - 34 éves korcsoport ennek ellenére még mindig óriási számban találhatóak meg a közösségi oldalon, azonban az összes felhasználószámhoz viszonyított arányban nem ide, hanem az Instagram képmegosztóra töltik fel a szelfiket, így érdemes komolyabban számolni a mobilos alkalmazással.
A torta másik fontos elemét az idősek képezték, ugyanis ők csak az elmúlt években adaptálódtak a közösségi oldalakhoz, ugyanakkor jelentős gazdasági erővel rendelkeznek és számuk egyik évről a másikra nő. Az Egyesült Államokban az 55 év feletti felhasználószám magasabb, mint 36 millió, és a statisztikát készítő eMarketer szerint ez a szegmens lesz a leggyorsabban bővülő, így egy év alatt a 65 év felettiek száma akár kétmillióval is nőhet.
![]() |
Demográfiai megoszlás a legnépszerűbb közösségi oldalakon USA felhasználók körében. Forrás: Adweek |