A Toyota bejelentette, hogy a 14 hónappal korábban bejelentett gépkocsi-visszahívását újabb 650 ezer darabbal kibővíti, így az már 2,27 millió autót érint – írja a Bloomberg. A probléma a Takata Corp. által gyártott légzsákokkal van, a gyár újabb problémákat jelzett egyes korábban gyártott modelleknél.
A gyár képviselője szerint a tavaly visszahívott járművek nagy részét sem javíttatták még ki a tulajdonosaik. A jelenség azonban nem csak a Toyotát érinti, csak az az a gyár, amelyik először lépett. Az amerikai hírügynökség szerint a Honda és a Nissan is vizsgálják a kérdést. Ezek a gyárak is hívtak már vissza tavaly kocsikat, a Toyotával együtt hármasban mintegy hárommilliót.
A cikk megemlíti azt is, hogy az egész iparágban előfordulnak hasonló problémák, a General Motors például 2,6 millió járművet hívott vissza az önindítók hibája miatt. A Takata a bejelentés nyomán 4,1 százalékot esett a Tokiói Tőzsdén.
Az MTI szerint a visszahívott autók közül 648 ezer Japánban van, 1,62 millió autó külföldi országokban. Az érintett modelleket 2000-2004-es időszakban gyártották, közös bennük, hogy a légzsákjaikat mind a Takata Corp. szállította. A Toyota 2013-ban 2,13 millió autót hívott vissza hasonló okból, de a Takata most jelezte, hogy új hibákat fedezett fel. A légzsákok egyik problémája például, hogy a vezető melletti ülésnél a légzsák felfújódásához használt gáz belobbanhat, tüzet okozhat.