3p
Aki élt valaha nagyvárosban, tudja, hogy a tömegközlekedés kikerülhetetlen része a mindennapoknak. A BKV körüli botrányokkal könyveket lehetne megtölteni, különösen mivel a jegy- és bérletárak eléggé aránytalanul magasak. De ne keseredjünk el, vannak, akik nálunk is többet fizetnek ki a tömegközlekedésre.

A Business Insider listában szedte össze a legdrágább tömegközlekedési hálózatokat, az összehasonlítás az alapján készült, hogy az átlagos fizetés hány százalékát kell erre költeni.

9. Párizs

Mi személy szerint szívből gyűlöljük a párizsi tömegközlekedést, de azt azért el kell ismernünk, hogy a 115 éves hálózat a város és az agglomeráció nagyobbik részét lefedi, ráadásul a franciák a járatok összehangolásában is jeleskednek.

Amiért a közlekedés mégis az átlagos bér 11 százalékát elviszi, az a zóna alapú bérletrendszer, ahol a turistalátványosságokkal tűzdelt belváros csak egy nagyon kis részt fed le, és zónánként külön jegyre van szükség.

Ja, és minden hétre jut egy sztrájk. C’est la vie.

8. London

Nem nagyon akad olyan dolog a brit fővárosban, amely nem méregdrága. A londoni tömegközlekedésre az óriási tömeg és az öreg járművek jellemzőek, de legalább a város nagyobbik részét lefedi. A Business Insider szerint a városiak az átlagfizetés 13 százalékát költik el a tömegközlekedésre.

7. Athén

Órákon át lehetne sorolni, hogy mi okoz gondot Görögországban, de most inkább maradjunk annál a ténynél, hogy az athéni metró-, villamos- és buszhálózat az átlagfizetés 13 százalékát veszi el a görögök pénztárcájából.

6. Oslo

A világ egyik legdrágább országában miért pont a tömegközlekedés lenne olcsó? A norvégok havonta körülbelül 460 eurót utaznak el Oslóban, azaz több mint 140 ezer forintot.

5. Varsó

A lengyel jóbarátoknak sem sokkal jobb a helyzete, egy átlagos varsói lakos a fizetése 16 százalékából utazik. A fővárosban egyébként 21 éve jár metró, de van villamos és busz is.

4. Madrid

A spanyol fővárosban amellett, hogy szintén elég gyakoriak a sztrájkok, méregdrága a tömegközlekedés is: az átlagos madridi fizetése 18 százalékát erre költi el.

3. Budapest

A hazai állapotokat talán nem kell senkinek sem bemutatni. Bár a főváros tömegközlekedése kifejezetten nagy területet lefed, azért azt az apró tényt ne felejtsük el, hogy a 616 eurós átlagfizetés húsz százaléka a BKV-nál landol. A témával már korábban is foglalkoztunk, erről készült cikkünket itt találja! >>>

(Fotó: BKV)

2. Barcelona

A katalán fővárosban sem olcsó az élet, Budapesthez hasonlóan itt is az átlagfizetés 20 százalékát költik el a tömegközlekedésre. Igaz, Barcelonában ez a 20 százalék közel 350 eurós jelent.

1. Velence

Az abszolút győztes viszont az a Velence, amelyben az átlagfizetés 26 százalékát viszi el a tömegközlekedés. Nem tudjuk, ti hogy vagytok vele, de mi fizetnénk jóval többet is azért, hogy minden reggel Vaporettóval érkezzünk be a szerkesztőségbe.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG