A Business Insider listában szedte össze a legdrágább tömegközlekedési hálózatokat, az összehasonlítás az alapján készült, hogy az átlagos fizetés hány százalékát kell erre költeni.
9. Párizs
Mi személy szerint szívből gyűlöljük a párizsi tömegközlekedést, de azt azért el kell ismernünk, hogy a 115 éves hálózat a város és az agglomeráció nagyobbik részét lefedi, ráadásul a franciák a járatok összehangolásában is jeleskednek.
Amiért a közlekedés mégis az átlagos bér 11 százalékát elviszi, az a zóna alapú bérletrendszer, ahol a turistalátványosságokkal tűzdelt belváros csak egy nagyon kis részt fed le, és zónánként külön jegyre van szükség.
Ja, és minden hétre jut egy sztrájk. C’est la vie.
8. London
Nem nagyon akad olyan dolog a brit fővárosban, amely nem méregdrága. A londoni tömegközlekedésre az óriási tömeg és az öreg járművek jellemzőek, de legalább a város nagyobbik részét lefedi. A Business Insider szerint a városiak az átlagfizetés 13 százalékát költik el a tömegközlekedésre.
7. Athén
Órákon át lehetne sorolni, hogy mi okoz gondot Görögországban, de most inkább maradjunk annál a ténynél, hogy az athéni metró-, villamos- és buszhálózat az átlagfizetés 13 százalékát veszi el a görögök pénztárcájából.
6. Oslo
A világ egyik legdrágább országában miért pont a tömegközlekedés lenne olcsó? A norvégok havonta körülbelül 460 eurót utaznak el Oslóban, azaz több mint 140 ezer forintot.
5. Varsó
A lengyel jóbarátoknak sem sokkal jobb a helyzete, egy átlagos varsói lakos a fizetése 16 százalékából utazik. A fővárosban egyébként 21 éve jár metró, de van villamos és busz is.
4. Madrid
A spanyol fővárosban amellett, hogy szintén elég gyakoriak a sztrájkok, méregdrága a tömegközlekedés is: az átlagos madridi fizetése 18 százalékát erre költi el.
3. Budapest
A hazai állapotokat talán nem kell senkinek sem bemutatni. Bár a főváros tömegközlekedése kifejezetten nagy területet lefed, azért azt az apró tényt ne felejtsük el, hogy a 616 eurós átlagfizetés húsz százaléka a BKV-nál landol. A témával már korábban is foglalkoztunk, erről készült cikkünket itt találja! >>>
(Fotó: BKV) |
2. Barcelona
A katalán fővárosban sem olcsó az élet, Budapesthez hasonlóan itt is az átlagfizetés 20 százalékát költik el a tömegközlekedésre. Igaz, Barcelonában ez a 20 százalék közel 350 eurós jelent.
1. Velence
Az abszolút győztes viszont az a Velence, amelyben az átlagfizetés 26 százalékát viszi el a tömegközlekedés. Nem tudjuk, ti hogy vagytok vele, de mi fizetnénk jóval többet is azért, hogy minden reggel Vaporettóval érkezzünk be a szerkesztőségbe.