A benzinkúti shopok – értékben mért - forgalmából a legnagyobb piaci részesedésűek 2015 első nyolc hónapjában, százalékban. Forrás: Nielsen |
Mintegy 12 milliárd forint bevételt értek el a benzinkutak boltjai idén az első nyolc hónap alatt; 1 százalékkal többet, mint a tavalyi hasonló időszakban. A Nielsen felmérése szerint úgy nőtt a forgalom, hogy közben csökkent a benzinkút shopok száma: 1387 üzletet találtak, 87-tel kevesebbet, mint egy éve.
A shopok forgalmának több mint felét az italok adják, ezek közül is a szénsavas üdítőitalok valamint az energia- és sportitalok a legnépszerübbek. A hamadik legkeresettebb termékkategória a sör, ezt az ásványvíz követi. A forgalom 6 százalékát a csoki adja.
Az égetett szeszesitalok között a vodka és a whisky áll az értékben mért eladási lista élén. Harmincöt féle élelmiszer mellett légfrissítő és óvszer eladását mérik a benzinkutaknál, ezek azonban nem kerültek be az értékben mérve legnagyobb forgalmú termékek közé.