Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

A boltok harca fokozódhat ebben az évben. Szakértők összegyűjtötték milyen trendekre lehet számítani. 

Nem számíthatnak könnyebb évre 2024-ben az áruházláncok a maguk mögött hagyott küzdelmes időszak után, az infláció mérséklődése azonban hozhat némi átrendeződést a vásárlói keresletben. Az inflációval küzdő vásárlók, a hűségprogramok cunamija és az extrém időjárás következményei határozták meg az áruházak forgalmát 2023-ban és az új év a bizonytalanság folytatódását hozhatja a szakértők várakozásait szerint, amelyekről a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál számolt be.  A karácsonyi szezon vegyesen alakult a brit boltokban, így van mit bepótolniuk a kiskereskedőknek már az év elején.

Mi várható az idén? 

A 2024 várható tendenciák alapján nagy csatateret lehet látni majd az áruházláncok előtt. Az első jóslat szerint az infláció enyhülésének köszönhetően a vásárlók több élelmiszert fognak hazavinni az elmúlt két év visszaesése után. A szektor növekedése néhány százalékos növekedést érhet el 2024-ben. Ennek már voltak előjelei 2023 utolsó három hónapjában is.

A brit boltoknak sem volt könnyű éve. Fotó: Depositphotos
A brit boltoknak sem volt könnyű éve. Fotó: Depositphotos

A Kantar piackutató cég adata szerint az Egyesült Királyságban decemberben 2 százalékkal nőtt az élelmiszerpiac annak köszönhetően, hogy a pénzromlás üteme 6,7 százalékra lassult. Az egyik legjelentősebb brit kiskereskedelmi lánc, az Asda ár-összehasonlítási kampánnyal indította az évet. Több száz napi fogyasztási cikk értékét méri össze saját boltjaiban, illetve a Lidl és az Aldi áruházaiban. A Morrisons és az Ocado is akciózással kezdte 2024-et. A háztartási áruk és a lakásfelszerelések terén nem várnak javulást a szakértők. Sok fogyasztó a pandémia alatt tudta le a lakásfelújítást. Ennek nyomán ezeknek az áruknak a fogalma öt százalék körüli mértékben csökkent 2023-ban és ez folytatódhat. 2024-ben is.

Eltűnnek a szezonok a divattrendekből

Az elmúlt év kiszámíthatatlan időjárása arra késztette a korábbinál soványabb pénztárcájú vásárlókat, hogy hanyagolják ruháik tavaszi, nyári, őszi cseréjét. A ruházati kiskereskedők különösen az enyhe őszre panaszkodnak, ami lehetővé tette a fogyasztóknak tavaszi-nyári cuccaik viselését. A cikben idézett szakértők szerint a szezonok iránti többé-kevésbé közömbös öltözködés általános tendenciává válhat.

  • Ami az áruházak technológiáját illeti, 2023 az önkiszolgáló pénztárak terjedésének éve volt. Ezek a gépek megjelentek a ruházati áruházakban is. Ezen a téren 2024 némi visszatérést hozhat. Erősödhetnek a személyes kapcsolathoz eladó és vásárló között.
  • Sajátos módon ezt erősítheti a mesterséges intelligencia terjedése, ami az emberi viszonyok még személytelenebbé válásával fenyeget. Várakozások szerint sok új „kütyüalapú” technológia jelenik meg a boltokban a következő hónapokban. Például a polcokon lévő árukról mobiltelefonjuk segítségével tudhatnak meg többet a vásárlók.
  • Tovább erősödnek a körforgásos, fenntartható gazdasággal kapcsolatos ajánlatok. Például egyre több kiskereskedő kínál javítási szolgáltatást a nála vásárolt termékekhez. Ezzel párhuzamosan sokan válnak majd „mikroeladókká”, azaz rendszeressé válik a megunt, de még jó állapotú ruhák és más termékek továbbértékesítése leginkább az online bolhapiacokon.
  • Végül tovább folytatódik a csata a vásárlói hűségprogramok háborújában. Az elmúlt évben rekordot döntött ezek megjelenése. Egyik cég a másik után állt elő különleges árajánlatokat kínáló megoldásaival. Egyes szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a sok hűségprogram harca végül egyfajta árversennyé silányul ahelyett, hogy erősíteni a fogyasztók kitartását egy-egy áruházlánc mellett. A mesterséges  intelligenciára nagy feladat vár abban, hogy kitalálja, milyen kínálattal, mely fogyasztói csoportokat, hogyan „támadják le” újabb hűségajánlatokkal a boltláncok.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
Vásárló Nyerjen páros belépőt – 2 perc, és mehet a Budapest Borfesztiválra!
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 25. 08:22
Szánjon ránk 2 percet és nyerjen páros belépőt a 34. Budapest Borfesztiválra!
Vásárló Hogyan csökkenthetjük manapság a rezsiköltségünket?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 22. 15:54
  Az emelkedő energiaárak mellett egyre több háztartásban válik központi kérdéssé, hogyan lehet hosszú távon mérsékelni a rezsiköltségeket. A téma nemcsak a családi költségvetés szempontjából fontos, hanem társadalmi és környezeti jelentősége is van. A tudatos energiafelhasználás csökkenti az ökológiai lábnyomot, miközben pénzügyi biztonságot adhat a mindennapokban. Nem véletlen, hogy egyre többen keresnek olyan megoldásokat, amelyekkel anélkül lehet spórolni, hogy drasztikusan csökkenne az életminőség.
Vásárló Miért éri meg utazásba fektetni a pénzünket?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 18. 15:47
Az utazás sokak számára luxusnak tűnhet, különösen akkor, amikor a mindennapi kiadások és a jövőbeni megtakarítások is folyamatosan figyelmet igényelnek. Azonban sokan vallják azt, hogy az élményekbe fektetett pénz hosszú távon nagyobb értéket képviselhet, mint a tárgyi javakba beruházott összegek. Egy utazás ugyanis nem csupán kikapcsolódást jelent, hanem befektetés a mentális egészségbe, tudásba és a kapcsolatokba is.
Vásárló Visszatérés az iskolába: bevásárlás, ami megkönnyíti a gyerekeknek az új tanévet
PR | 2025. augusztus 14. 16:34
Az iskolapadba való visszatérés egyáltalán nem kell, hogy a nyári vakáció utáni első hidegzuhany legyen. Ha tudatosan készülünk, a bevásárlás nemcsak praktikus feladat, hanem közös, vidám program is lehet a gyerekekkel. Hiszen egy jól kiválasztott felszerelés nem csupán használati tárgy, hanem inspiráció is: egy kényelmes, ergonomikus hátizsák, egy színes, rendszerezett tolltartó vagy egy kreatív írószer képes arra, hogy már az első tanítási napon mosolyt csaljon a gyerekek arcára. Egy ilyen előkészület nemcsak megkönnyíti az átállást, hanem izgalommal és várakozással tölti meg a tanévkezdést.
Vásárló Környezettudatos címkenyomtatás: fenntarthatóság minden vonalkóddal
PR | 2025. augusztus 14. 15:17
A klímaváltozás vitathatatlan tény, ahogy az is, hogy a környezeti terhelésben a vállalkozások nem fenntartható működése is fontos szerepet játszik. Nem csoda, hogy egyre több iparágban ismerik fel, hogy változtatni kell. Nem kivétel a címkézési szektor sem, hiszen a különféle címkék előállítása jelentős ökológiai lábnyomot hagy maga után. A jó hír az, hogy az újgenerációs címkéknek köszönhetően van lehetőség a változtatásra, mutatjuk, hogyan!
Vásárló Nyaralni indul? Van egy fontos hírünk, ha tankolni akar
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 14:21
Részben csökkennek az árak. 
Vásárló Élelmiszerhorror: két éves csúcson az árak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 19:51
Nem hozott jó híreket a FAO.
Vásárló Az életvégi tervezéssel sokat segíthetünk szeretteinken!
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 7. 12:03
A halál gondolatát még ma is sokan kerülik, beszédtémaként pedig szinte sosem találkozhatunk vele. Olyan, mintha valami bajt hozna ránk, ha felemlegetjük, pedig ez valójában nem a halálról szól, hanem rólunk és a szeretteinkről, akiket magunk után hagyunk majd.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG