4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A boltok harca fokozódhat ebben az évben. Szakértők összegyűjtötték milyen trendekre lehet számítani. 

Nem számíthatnak könnyebb évre 2024-ben az áruházláncok a maguk mögött hagyott küzdelmes időszak után, az infláció mérséklődése azonban hozhat némi átrendeződést a vásárlói keresletben. Az inflációval küzdő vásárlók, a hűségprogramok cunamija és az extrém időjárás következményei határozták meg az áruházak forgalmát 2023-ban és az új év a bizonytalanság folytatódását hozhatja a szakértők várakozásait szerint, amelyekről a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál számolt be.  A karácsonyi szezon vegyesen alakult a brit boltokban, így van mit bepótolniuk a kiskereskedőknek már az év elején.

Mi várható az idén? 

A 2024 várható tendenciák alapján nagy csatateret lehet látni majd az áruházláncok előtt. Az első jóslat szerint az infláció enyhülésének köszönhetően a vásárlók több élelmiszert fognak hazavinni az elmúlt két év visszaesése után. A szektor növekedése néhány százalékos növekedést érhet el 2024-ben. Ennek már voltak előjelei 2023 utolsó három hónapjában is.

A brit boltoknak sem volt könnyű éve. Fotó: Depositphotos
A brit boltoknak sem volt könnyű éve. Fotó: Depositphotos

A Kantar piackutató cég adata szerint az Egyesült Királyságban decemberben 2 százalékkal nőtt az élelmiszerpiac annak köszönhetően, hogy a pénzromlás üteme 6,7 százalékra lassult. Az egyik legjelentősebb brit kiskereskedelmi lánc, az Asda ár-összehasonlítási kampánnyal indította az évet. Több száz napi fogyasztási cikk értékét méri össze saját boltjaiban, illetve a Lidl és az Aldi áruházaiban. A Morrisons és az Ocado is akciózással kezdte 2024-et. A háztartási áruk és a lakásfelszerelések terén nem várnak javulást a szakértők. Sok fogyasztó a pandémia alatt tudta le a lakásfelújítást. Ennek nyomán ezeknek az áruknak a fogalma öt százalék körüli mértékben csökkent 2023-ban és ez folytatódhat. 2024-ben is.

Eltűnnek a szezonok a divattrendekből

Az elmúlt év kiszámíthatatlan időjárása arra késztette a korábbinál soványabb pénztárcájú vásárlókat, hogy hanyagolják ruháik tavaszi, nyári, őszi cseréjét. A ruházati kiskereskedők különösen az enyhe őszre panaszkodnak, ami lehetővé tette a fogyasztóknak tavaszi-nyári cuccaik viselését. A cikben idézett szakértők szerint a szezonok iránti többé-kevésbé közömbös öltözködés általános tendenciává válhat.

  • Ami az áruházak technológiáját illeti, 2023 az önkiszolgáló pénztárak terjedésének éve volt. Ezek a gépek megjelentek a ruházati áruházakban is. Ezen a téren 2024 némi visszatérést hozhat. Erősödhetnek a személyes kapcsolathoz eladó és vásárló között.
  • Sajátos módon ezt erősítheti a mesterséges intelligencia terjedése, ami az emberi viszonyok még személytelenebbé válásával fenyeget. Várakozások szerint sok új „kütyüalapú” technológia jelenik meg a boltokban a következő hónapokban. Például a polcokon lévő árukról mobiltelefonjuk segítségével tudhatnak meg többet a vásárlók.
  • Tovább erősödnek a körforgásos, fenntartható gazdasággal kapcsolatos ajánlatok. Például egyre több kiskereskedő kínál javítási szolgáltatást a nála vásárolt termékekhez. Ezzel párhuzamosan sokan válnak majd „mikroeladókká”, azaz rendszeressé válik a megunt, de még jó állapotú ruhák és más termékek továbbértékesítése leginkább az online bolhapiacokon.
  • Végül tovább folytatódik a csata a vásárlói hűségprogramok háborújában. Az elmúlt évben rekordot döntött ezek megjelenése. Egyik cég a másik után állt elő különleges árajánlatokat kínáló megoldásaival. Egyes szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a sok hűségprogram harca végül egyfajta árversennyé silányul ahelyett, hogy erősíteni a fogyasztók kitartását egy-egy áruházlánc mellett. A mesterséges  intelligenciára nagy feladat vár abban, hogy kitalálja, milyen kínálattal, mely fogyasztói csoportokat, hogyan „támadják le” újabb hűségajánlatokkal a boltláncok.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG