3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Fidesz szerint az olcsóbb üzemanyag miatt csökkennie kellene a kenyér árának, a pékszövetség vezetője viszont azt mondja, nekik jelenleg nem áll módjukban mérsékelni a sütőipari termékek árát. A gázolaj csak nagyon kicsi hányadot tesz ki. Minimálbér-emelés, útdíj, ekáer és élelmiszerlánc-felügyeleti díj drágítja a kenyeret. Ellenségünk a magas áfa és az albán pékség.

Ha a gázolaj árának emelkedésekor ugyanolyan mértékben nő a fehér kenyér ára is, akkor elvárható, hogy a gázolajár-csökkenéskor a fehér kenyér és más pékáruk ára is ugyanúgy csökkenjen – állította Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője, a parlament gazdasági bizottságának elnöke szerdán, miután - tárgyalt a Magyar Pékszövetség és az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének képviselőivel.

Rogán szerint 2006 és 2013 között a fehér kenyér ára 58 százalékkal emelkedett, éppen annyival, mint a gázolajé. Tavaly ugyanakkor a gázolaj olcsóbb lett, 11 százalékkal, a fehér kenyér viszont csak öt százalékkal. Az egyeztetést a kereskedőláncok képviselőivel folytatja, mert a végső fogyasztói árat ők alakítják ki.

A frakcióvezető arról is beszélt, hogy vizsgálatot kezdeményez az albán - egyébként Koszovóban bejegyzett cégek által működtetett - pékségek közteherfizetésével kapcsolatban, mert a pékszövetség állítása szerint ezekben a pékségekben sokszor nem jelentik be a dolgozókat. A politikus érdekes összefüggésnek nevezte, hogy Magyarországon az elmúlt két évben jelentősen megnőtt a menekültkérelmet beadó koszovóiak száma. Mindenképpen megér egy alapos - minisztériumi, adó- és bevándorlási hivatali - vizsgálatot, hogy visszaélnek-e a menekültstátussal a Magyarországon működő koszovói cégek azért, hogy valahogyan elkerüljék a közterhek megfizetését - mondta.

Septe József, a pékszövetség elnöke a frakcióvezetővel folytatott tárgyalás utáni tájékoztatón kijelentette: a jelenlegi költségszerkezet nem teszi lehetővé nekik a sütőipari termékek árának csökkentését. A statisztikai hivatal kimutatására hivatkozva jelezte, folyamatosan csökken a sütőipari termékek ára. Ugyanakkor nagyon nagy különbség van a úgynevezett sütőipari átadási ár és a kereskedelmi eladási ár között - mondta.

Megjegyezte, hogy a gázolaj a sütőipar 18-20 százalékos logisztikai költségeiben csak három százalékot tesz ki. Septe József szorgalmazta egyúttal az alapvető sütőipari termékek áfájának csökkentését 18-ról 5 százalékra.

Szöllősi Réka, az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az élelmiszeripar sok problémával küzd, alacsony, 1-2 százalékos a jövedelmezősége. Ezért az önköltségek között viszonylag kis hányadot kitevő üzemanyagár nem feltétlenül tud megjelenni a fogyasztói árakban.

Példaként megemlítette, hogy a minimálbér-emelés az élelmiszeriparban sokkal nagyobb hatással van az előállítási költségekre, mint az üzemanyagárak néhány hónappal ezelőtt kezdődött csökkenése. Az útdíj, az ekáer és az élelmiszerlánc-felügyeleti díj emelése szintén többletköltséget jelent az élelmiszer-feldolgozóknak - magyarázta Szöllősi.

Ő is jelezte ugyanakkor, hogy a tavaly decemberi és a 2013. decemberi élelmiszerárak összevetése egyszázalékos árcsökkenést mutat, de például a zsemle öt százalékkal lett olcsóbb.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG