2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2013-hoz képeset tavaly 36 százalékkal többet költöttek a megrendelők az élelmiszerek tévéreklámjára Magyarországon. Ez listaáron, kedvezmények nélkül 130 milliárd forintot jelent. WC-tisztító, mosószer és fogkrém reklám: melyikkel, hány nézőt lehetett elérni?

A Nielsen Közönségmérés Kft. adatai szerint, a háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek értéke 1,5 százalékkal 123 milliárd forintra csökkent 2013-hoz képest. 

A valós költés alacsonyabb ezeknél az értékeknél, mert a tévétársaságok jelentős kedvezményeket nyújtanak ügyfeleiknek.

A Nielsen által szpot szinten mért háztartási vegyiáru és kozmetikum tévéreklámok közül a legtöbb GRT-t elérő termékosztályok 2014-ben. (Százalékban, 2013-as összehasonlító adatokkal.)

Etetnek a hiperek

Különösen az élelmiszer-kereskedelmi cégek reklámköltése nőtt meg. Ugyanis a hipermarketek tavalyi tévéreklám-költése listaáron kereken 23 milliárd forint volt, ami 59 százalékkal haladja meg az előző évit. A többi élelmiszerbolt együttesen közel 44 milliárd forintért hirdetett a képernyőn. Itt a növekedés mértéke 57 százalék.

Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai összességében 1 százalékkal több úgynevezett GRP-t értek el, mint egy évvel korábban. Az angol szakmai kifejezés (Gross Rating Point) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány embert értek el a vizsgált célcsoportban - magyarázzák. A hipermarket-reklámok GRP-je 43 százalékkal emelkedett 2014-ben, az előző évhez képest, míg a többi élelmiszerüzlet mutatója 25 százalékkal lett nagyobb.

Az édesség az aztán jöhet!

A magyarországi televíziós csatornákon sugárzott napi fogyasztási cikk reklámok közül pedig tavaly a legnagyobb GRP-t az édesség szektor érte el. Utána sorrendben a tejtermékek, a tisztító szerek, valamint a szeszesitalok következnek.

A GRP táblázat listavezetője a szeletes csokoládé, majd a sör, a puding tejalapú desszerttel együtt, továbbá a joghurt/kefir és a szénsavas üdítőital következik.

Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a termékcsoport összes GRP-jéből legtöbb a tisztítószerre jutott, ami megelőzi a hajápolást és az illatszert - derült ki a Nielsen felméréséből.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG