3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még annak ellenére is nőtt a magyarországi szállodáknál a vendégéjszakák száma és a forgalom is, hogy Ukrajnából és Oroszországból lényegesen kevesebben érkeznek már több hónapja. Szerencsénk, hogy a legénybúcsús britek, és az utazgató amerikaiak még mindig óriási arányban választják Magyarországot.

Budapest igen, Balaton kevésbé

Az idei év első hat hónapjában a magyarországi szállodákban a belföldi vendégéjszakák száma 3,547 millió volt, 8,2 százalékkal bővült az előző év hasonló időszakához mérve, a külföldieké pedig 4,3 százalékkal 4,783 millióra nőtt. A szállodai vendégéjszakák száma országos szinten 5,9 százalékkal nőtt 8,357 millióra, Budapesten 7,9 százalékkal 3,657 millióra nőtt, a Balatonon 4,4 százalékkal 1,234 millióra csökkent - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége jelentéséből, amely a magyarországi és nemzetközi szállodaipar január-júniusi teljesítményét foglalja össze.

Magas kihasználtság

A hazai szállodák átlagos kihasználtsága az idén január és június között 49,2 százalékos volt, a bázisnál 2,4 százalékponttal magasabb. A bruttó átlag szobaár 16 779 forint volt, 5,6 százalékkal magasabb, az egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel (bruttó REVPAR) 11,2 százalékkal 8256 forintra nőtt.

Január-júniusban országosan a szállodák összes bruttó forgalma 9,8 százalékkal 143,1 milliárd forintra nőtt, a budapestieké 12,4 százalékkal haladta meg a bázist, és 72,5 milliárd forintot tett ki.

Hiányoznak az oroszok

A jelentés kiemeli: idén az első félévben a hazai szállodákban jelentkező összes vendégéjszaka 43,8 százaléka, a belföldi vendégéjszakák 10,5 százaléka, a külföldi vendégéjszakák 68,6 százaléka, az összes szállodai árbevétel 50,7 százaléka, a szoba árbevétel 55,8 százaléka budapesti hotelekben realizálódott, miközben a szállodai kapacitás 31,7 százaléka volt Budapesten.

Így is sokan jönnek

A balatoni régióban tapasztalt elmaradás oka a hévízi szállodák összes bruttó forgalmában idén az első félévben mutatkozó 13 százalékos csökkenés, ami az orosz és ukrán kereslet drasztikus visszaesésének következménye. Idén az első félévben a balatoni régió szállodáinak összes bruttó árbevétele – a hévízi hotelek nélkül – 10,3 milliárd forint volt, ami 4,4 százalékkal nagyobb a múlt évinél.

Idén január–június között a szállodákban beváltott összesen 6,052 milliárd forint értékű SZÉP-kártya a magyarországi hotelek belföldi 25,939 milliárd forint szállásdíj bevételének 23,3 százalékát tette ki.

Amerikaiak, olaszok, britek

A legnagyobb beutazó piacok esetében kiemelkedő volt a szállodai vendégéjszakák számának növekedése a brit (+24,2 százalék), az amerikai (+13 százalék), az olasz (+10,7 százalék), a francia (+7,9 százalék), a cseh (+6,6 százalék), a lengyel (+5,6 százalék) és az osztrák (+5,4 százalék) esetében. A szomszédos országok közül Szlovákiából (+13,6 százalék), Szerbiából (+8 százalék), Horvátországból (+7,5 százalék) is kedvezően alakult a forgalom.

A hagyományosan legnagyobb piacról, Németországból érkezők számában folytatódott az elmúlt években tapasztalt negatív tendencia, 6,5 százalékkal csökkent az onnan érkezők vendégéjszakáinak száma.

Az év első hat hónapjában – az orosz-ukrán konfliktus következtében – a szállodai vendégéjszakák száma az oroszoknál 30,1 százalékkal, az ukránoknál 16,4 százalékkal csökkent.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG