Mi lehet a 40 feletti nők kedvence?
Az Innovelle Pharma Kft. CalciTrio elnevezésű étrendkiegészítőjét korábban úgy reklámozta, hogy megtévesztő ígéreteket tett a felszívódás hatékonyságáról - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. Azt is állították, hogy a CalciTrio a "40 év feletti nők kedvence" - ezt a GVH szintén megtévesztőnek találta.
Mivel a vállalkozás az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásokra irányadó európai jogot sértette meg, a Versenytörvény nem tette lehetővé a hatóságnak, hogy a terméket forgalmazó Innovelle Pharma Kft.-vel szemben figyelmeztetést alkalmazzon. Tekintettel azonban
- a jogsértő magatartás jellegére;
- arra, hogy a forgalmazóval szemben korábban nem folyt versenyfelügyeleti eljárás;
- mulasztásait elismerte és kommunikációját haladéktalanul módosította;
- valamint komoly, jelentős elköteleződést mutató intézkedéseket tett (módosította szerződéskötési gyakorlatát, illetve felhívta partnerei figyelmét is az elvárt magatartásra);
a GVH nem szabott ki bírságot - ehelyett átfogó megfelelési program kialakítására és helyreigazítás közzétételére kötelezte a vállalkozást.
A Patika Magazin cikkéből kifelejtették, hogy reklám
A hatóság jogsértőnek találta azt is, hogy nem tüntették fel a Patika Magazinban megjelenő, összesen öt cikkben, hogy azokért a kiadó ellenszolgáltatást kapott. A szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokért a hirdető és a kiadó egyaránt felelősséggel tartozik, így a GVH bírságot szabott ki a magazint kiadó GALENUS Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó Kft.-re.
A kiadó ellen korábban már folyt versenyfelügyeleti eljárás, így a bírságot nem úszhatták meg, de mivel már a határozat előtt helyreigazítást tettek közzé és érdemi intézkedéseket tettek, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ilyesmi, jelentősen (a kiindulási összeg harmadára) mérsékelte a bírság összegét a GVH.