3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Meglepő eredménnyel járt a Tudatos Vásárlók Egyesülete által elvégzett narancslé-teszt. A Tesco egyik terméke első, egy másik terméke majdnem az utolsó helyen végzett. A legtöbb C-vitamint a legolcsóbb termék tartalmazza. Táblázatban mutatjuk be a legfontosabb adatokat.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete most 16-féle narancslevet tesztelt laboratóriumban. Azt vizsgálták meg, hogy az egyes márkák mennyi C-vitamint  tartalmaznak, mennyire környezetbarát a csomagolásuk és milyen a vásárlói tájékoztatás a címkén.

 



Pontozás

 

A felmérésben minden termék 10 pontról indult. Plusz pont a C-vitamintartalomért (pl. 100 ml gyümölcslében 35 mg vitamin tartalom esetén 3,5 pont), környezetbarát csomagolásért (1 pont) és bio minősítésért járt (1 pont), továbbá akkor, ha a termék nem sűrítményből készült (1 pont). Mínusz pontot azért adott a zsűri, ha a gyártó, forgalmazó nem volt feltüntetve (-1 pont), ha nem volt energiatábla (-1 pont), ha nem volt feltüntetve a származás helye (-1 pont).

Ez alapján az jött ki, hogy a Tesco Organic bio narancsleve a legjobb. Ez kapta a legmagasabb értéket 16,3 pontot, a második helyen a dm Bio narancsleve végzett 15,87 ponttal, harmadik helyen pedig a Happy Day 15,7 ponttal. A lista végén a Cappy, a Tesco Value és az Auchan frissen préselt narancsleve szerepelt.

Termék

Gyártó

C-vitamin

Pontszám

Tesco Organic Bio

Tesco Global Zrt.

43,9 mg

16,39

dm Bio

dm Kft.

28,7 mg

15,87

Happy day

Rauch Hungária Kft.

47 mg

15,7

S Budget

Spar Magyarország

55,9 mg

15,59

Happy day gyümölcshússal

Rauch Hungária Kft.

45,5 mg

15,55

Pfanner Bio

Hermann Pfanner GmbH

44,9 mg

15,49

Sió

Sió-Eckes Kft.

37,9 mg

14,79

Hohes C Mild

Sió-Eckes Kft.

36,5 mg

14,65

Spar frissen préselt

Spar Magyarország

33,3 mg

14,33

Pure fruits

S. Spitz GmbH

40,2 mg

14,02

Pfanner

In-Food 2000 Kft.

21,2 mg

13,12

Cappy gyümölcshússal

Coca-Cola HBC Magyarország Kft.

40 mg

13

Coop

CO-OP Hungary Zrt.

39 mg

12,9

Cappy

Coca-Cola HBC Magyarország Kft.

36,8 mg

12,68

Tesco Value

Tesco Global Zrt.

24,4 mg

12,44

Auchan frissen préselt

Auchan Magyarország Kft.

15,3 mg

11,53

C-vitamin

Ha csak a legmagasabb C-vitamin tartalmat vesszük figyelembe, akkor a legolcsóbb a termék, a Spar S-Budget narancslé kerül ki győztesen (55,9 mg/100 ml). A második helyen a Happy Day szerepel 47 mg/100 m, harmadik helyen pedig a Happy Day gyümölcshússal 45,5 g/100ml C-vitamin tartalommal.

A biotermékeknél nagy volt a szórás a C-vitamin tartalom tekintetében: a 3 bio termékből kettő kiemelkedően sok C-vitamint tartalmazott az összes többi termékhez képest (Pfanner bio 44,9 mg, Tesco Organic 43,9 mg)  ezzel szemben a dm Bio a sereghajtók között végzett mindössze 28,7 mg C-vitamin tartalommal - írja az egyesület.

Csomagolás és információ

A vizsgált termékek közül 7 estében FSC minősítésű a csomagolás volt: A Sió, a Hohes C Mild, a sima és a gyümölcshúsos Happy Day, a dm Bio és a Tesco Organic bio narancsital. A fogyasztói tájékoztatás szempontjából pozitív volt a körkép: minden terméken fel volt tüntetve a gyártó vagy a forgalmazó, és az energiatáblázat is, viszont 3 terméknél nem derült ki a származási hely - írja a Tudatos Vásárlók Egyesülete.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG