3p
Meglepő eredménnyel járt a Tudatos Vásárlók Egyesülete által elvégzett narancslé-teszt. A Tesco egyik terméke első, egy másik terméke majdnem az utolsó helyen végzett. A legtöbb C-vitamint a legolcsóbb termék tartalmazza. Táblázatban mutatjuk be a legfontosabb adatokat.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete most 16-féle narancslevet tesztelt laboratóriumban. Azt vizsgálták meg, hogy az egyes márkák mennyi C-vitamint  tartalmaznak, mennyire környezetbarát a csomagolásuk és milyen a vásárlói tájékoztatás a címkén.

 



Pontozás

 

A felmérésben minden termék 10 pontról indult. Plusz pont a C-vitamintartalomért (pl. 100 ml gyümölcslében 35 mg vitamin tartalom esetén 3,5 pont), környezetbarát csomagolásért (1 pont) és bio minősítésért járt (1 pont), továbbá akkor, ha a termék nem sűrítményből készült (1 pont). Mínusz pontot azért adott a zsűri, ha a gyártó, forgalmazó nem volt feltüntetve (-1 pont), ha nem volt energiatábla (-1 pont), ha nem volt feltüntetve a származás helye (-1 pont).

Ez alapján az jött ki, hogy a Tesco Organic bio narancsleve a legjobb. Ez kapta a legmagasabb értéket 16,3 pontot, a második helyen a dm Bio narancsleve végzett 15,87 ponttal, harmadik helyen pedig a Happy Day 15,7 ponttal. A lista végén a Cappy, a Tesco Value és az Auchan frissen préselt narancsleve szerepelt.

Termék

Gyártó

C-vitamin

Pontszám

Tesco Organic Bio

Tesco Global Zrt.

43,9 mg

16,39

dm Bio

dm Kft.

28,7 mg

15,87

Happy day

Rauch Hungária Kft.

47 mg

15,7

S Budget

Spar Magyarország

55,9 mg

15,59

Happy day gyümölcshússal

Rauch Hungária Kft.

45,5 mg

15,55

Pfanner Bio

Hermann Pfanner GmbH

44,9 mg

15,49

Sió

Sió-Eckes Kft.

37,9 mg

14,79

Hohes C Mild

Sió-Eckes Kft.

36,5 mg

14,65

Spar frissen préselt

Spar Magyarország

33,3 mg

14,33

Pure fruits

S. Spitz GmbH

40,2 mg

14,02

Pfanner

In-Food 2000 Kft.

21,2 mg

13,12

Cappy gyümölcshússal

Coca-Cola HBC Magyarország Kft.

40 mg

13

Coop

CO-OP Hungary Zrt.

39 mg

12,9

Cappy

Coca-Cola HBC Magyarország Kft.

36,8 mg

12,68

Tesco Value

Tesco Global Zrt.

24,4 mg

12,44

Auchan frissen préselt

Auchan Magyarország Kft.

15,3 mg

11,53

C-vitamin

Ha csak a legmagasabb C-vitamin tartalmat vesszük figyelembe, akkor a legolcsóbb a termék, a Spar S-Budget narancslé kerül ki győztesen (55,9 mg/100 ml). A második helyen a Happy Day szerepel 47 mg/100 m, harmadik helyen pedig a Happy Day gyümölcshússal 45,5 g/100ml C-vitamin tartalommal.

A biotermékeknél nagy volt a szórás a C-vitamin tartalom tekintetében: a 3 bio termékből kettő kiemelkedően sok C-vitamint tartalmazott az összes többi termékhez képest (Pfanner bio 44,9 mg, Tesco Organic 43,9 mg)  ezzel szemben a dm Bio a sereghajtók között végzett mindössze 28,7 mg C-vitamin tartalommal - írja az egyesület.

Csomagolás és információ

A vizsgált termékek közül 7 estében FSC minősítésű a csomagolás volt: A Sió, a Hohes C Mild, a sima és a gyümölcshúsos Happy Day, a dm Bio és a Tesco Organic bio narancsital. A fogyasztói tájékoztatás szempontjából pozitív volt a körkép: minden terméken fel volt tüntetve a gyártó vagy a forgalmazó, és az energiatáblázat is, viszont 3 terméknél nem derült ki a származási hely - írja a Tudatos Vásárlók Egyesülete.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG