1p

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Decemberben - elsősorban a szilveszteri hagyománynak köszönhetően – rendszerint megugrik mind a virsli-, mind a pezsgővásárlás: mindkét kategóriában az átlagnál kedvezőbb forgalomra számíthatnak a kereskedelmi láncok. Pedig év közben főleg az idősebbek és a magasabb jövedelműek vásárolják.

Az éves virsliforgalomnak mintegy hatoda, míg a pezsgőforgalomnak közel fele realizálódik ebben az egy hónapban. A szinte már hagyományosnak számító szilveszteri virslihez fogyasztott mustár iránti kereslet is csaknem kétszerese az átlagos havi forgalomnak – ezt mutatják a GfK Hungária  húszéves Háztartáspanel felmérésének eredményei.

A pezsgő szilveszteri ital

Míg az év során alacsony a pezsgőt vásárló háztartások aránya, és ők elsősorban a magasabb jövedelmű és idősebb háztartásokból kerülnek ki, addig szilveszterre készülve a nagycsaládok és a kistelepülésen élők kosarába is kerül az italból – nem csekély mértékben az alkoholmentes változatokból.

A pezsgő meglehetősen szezonális termék: míg egy átlagos hónapban csupán a családok 3-5 százaléka, addig decemberben jellemzően több mint 30 százalékuk vásárol.

Ennek kapcsán az év közben alig vásárolt alkoholmentes „gyerekpezsgők” piaca is megélénkül: az ünnepi vásárlók egyharmada ilyen termékváltozatot (is) vitt haza valamely üzletből. Azon pezsgővásárlók körében, ahol 14 év alatti gyermek is él a háztartásban, az alkoholmentes változat elterjedtsége 60 százalék felett volt a tavalyi főszezonban, azaz decemberben.

Ízek tekintetében az édes változatok uralják a piacot, az értékesített mennyiség háromnegyede ebbe a szegmensbe tartozott a vizsgált időszakban. Az édes íz dominanciájában némi csökkenés azért megfigyelhető: egy évvel korábban még közel 80 százalék volt az aránya, azóta a fanyarabb száraz és félszáraz változatok néhány százalékpontnyi piacrészt el tudtak hódítani.

A pezsgőértékesítésben a hipermarketek járnak az élen: 2011-ben az összes mennyiségi értékesítés közel fele ebben a csatornában bonyolódott. Nincs ez másként decemberben sem: az év utolsó hónapjában is ugyanilyen erősek a hipermarketek.

 

2011. teljes év

2011. december

hipermarket

46

49

szupermarket

17

18

diszkont

20

15

hazai láncok

10

12

független kisboltok

5

3

egyéb

2

3

Az egyes kereskedelmi csatornák részesedése a pezsgő mennyiségi forgalmából

A virsli is jobban fogy szilveszterkor

A virsli kevésbé számít szezonális élelmiszernek, forgalma sem olyan mértékben koncentrált mind a pezsgőé és az éves forgalomnak ebben a kategóriában mintegy hatoda realizálódik decemberben. Szinte minden háztartás virsli fogyasztónak tekinthető: népszerűségét és kedveltségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tízből kilenc háztartás vásárolja ezt a húskészítményt az év során.

Nem elhanyagolható a decemberi vásárlók súlya: csak a decemberi időszakot vizsgálva az látható, hogy ebben az egy hónapban minden második háztartás vásárol virslit, hogy az év utolsó napján az is kerüljön az asztalra az éjféli köszöntéskor.

 

2011. teljes év

2011. december

hipermarket

26

35

szupermarket

21

22

diszkont

25

17

hazai láncok

18

16

független kisboltok

8

8

egyéb

2

2

Kereskedelmi csatornák részesedése a virsli forgalmából

Ebben az időszakban a vásárolt mennyiség is megugrik: míg egy átlagos hónapban az alkalmanként beszerzett mennyiség valamivel 60 dekagramm alatti, addig decemberben egy-egy vásárlás során harmadával több, átlagosan közel 80 dekagramm kerül a kosarakba. A virsli értékesítésben szintén megugrik a hipermarketek szerepe decemberben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kinek segíthet a lézeres látásjavítás?
Márkázott tartalom | 2025. június 8. 11:56
Sokak számára a szemüveg és a kontaktlencse már évek óta része a mindennapoknak – hol több, hol kevesebb kellemetlenséget okozva. Pedig létezik egy korszerű, tartós és biztonságos megoldás azok számára, akik szívesen búcsút mondanának ezeknek az eszközöknek. A kérdés csak az, hogy kik élhetnek ezzel a remek lehetőséggel, azaz a lézeres látásjavítással?
Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Lézeres szőrtelenítési trendek 2025-ben: Új irányok és lehetőségek
Márkázott tartalom | 2025. június 6. 14:29
Ebben az évben számos új szolgáltatás és fejlesztés várható a lézeres szőrtelenítés világában. Az elmúlt esztendők technológiai fejlesztései révén ezek az eljárások még komfortosabbá és eredményesebbé válnak. Hogyan változik az esztétikai kezelések világa 2025-ben? Nézzünk meg néhány fontos tényezőt!
Vásárló Divatos női cipők
Márkázott tartalom | 2025. június 5. 16:10
Gondoltál már arra, hogy a megfelelő cipő mennyire képes meghatározni a napodat? Az ideális lábbeli nem csupán a stílusodat tükrözi, hanem hozzájárul a kényelmedhez és akár teljesítményed javításához is. A jól megválasztott cipő összhangban van az edzéseid eredményességével, és azzal, hogy mennyire érzed jól magad egész nap. De hogyan találhatod meg azt a darabot, ami mindkét elvárásnak megfelel? Egyre több márka kínál változatos lehetőségeket, hogy megkönnyítse a döntést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG