A fizetésképtelenné vált Green Holidays utazási iroda székhelye a fővárosi Veres Pálné utcában (Kép forrása: MTI Fotó, Balogh Zoltán) |
Az utazási irodák szabályozásának átalakítását, esetleg a vagyoni biztosíték emelését vagy más kötelezettségvállalás előírását javasolja a Green Holidays csődjével összefüggésben a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ), amely nem tartja alkalmasnak a jelenlegi szabályozást arra, hogy valóban megvédje az utasokat egy utazási iroda fizetésképtelensége esetén.
Kevés lesz az 500 millió forint
A FEOSZ évek óta jelzi a jogalkotónak, hogy át kell alakítani a szabályozást. Ez minden utazási iroda érdeke is.
Az Uniqa Biztosítónál 500 millió forintos vagyoni biztosítéka van a Green Holidays Kft.-nek, de úgy vélték, hogy az összeg nem lesz elég az utasok teljes körű kártalanítására.
A vagyoni biztosíték kizárólag három célra használható fel, az utasok hazahozatalára, a kényszerű kint tartózkodás finanszírozására és a befizetett részvételi díjak visszatérítésére, így minden más kárigénnyel az utazásszervező felé léphetnek fel az utasok, illetve a megkötött utasbiztosítások feltételeit kell átnézni, azok mire terjednek ki.
"Tehát nem fedi a valóságot, hogy az utazásszervező moshatná kezeit, és minden igényt elutasít a biztosítóra mutogatva "- olvasható a közleményben.
Nem tartják magukat felelősnek
Az utazási iroda vasárnap estefelé jelentett fizetésképtelenséget úgy, hogy a társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. Erről itt írtunk. >>>
A cég honlapján megjelent közleményben úgy fogalmaznak, hogy nem felelősek a törökországi események kialakulásáért, ugyanis állításuk szerint a kinti török partner (Akdem Turizm) a hétvégén érkező utasokat még visszaigazolta, és a Green Holidays a ráeső részt ki is fizette. Az utazási iroda állítja, hogy a kialakult helyzetről írásban nem lettek tájékoztatva, a török fogadócég szerződést sem bontott, így csak a vasárnapi gép érkezése után értesültek a kialakult helyzetről. A magyar cég ezért megtette a feljelentést az illetékes hatóságoknál.
Mint írják, a Green Holidays tulajdonosa jóhiszeműen járt el, és ezért vállalja a felelősséget, de a török partnercéget okolják az Antalyában kialakult helyzetért.
Kedd délután 194 utas érkezik haza Magyarországra a vasárnap csődöt jelentett Green Holidays Kft. törökországi Antalyában rekedt utasai közül, szerdán pedig három további charterjárattal mindenki hazatérhet. A társaságnak közel ezer utasa tartózkodik Törökországban, de vannak további károsultak is, akiknek befizetett útjuk van az irodánál, de még nem utaztak el.