5p
A tartalomból: NER-nek való vidék – Viszlát, hungarocell kajásdoboz! – Mi lesz az eladósodottakkal a moratórium után? – Hatalmas pénzbumerángot dobott el a magyar űrprogram
Rendkívül érdekes, ám helyenként azért kissé ijesztő jövőképet vázol fel a digitális eszközeinkről egy friss kutatás: 2018-ban már ósdi technikának tűnhet az érintőképernyő, olyan reklámok jönnek, hogy meg sem kell vennünk az igazi terméket az élményhez, és félő, hogy nem mindig tudjuk majd megkülönböztetni a robotokat az emberektől.
Próbálgatják az arcfelismerőt az iPhone X-en - most még érdekesség, hamarosan alapvető szolgáltatás? Fotó: EPA / Andy Rain

Az Ericsson ConsumerLab a technológiai újítások korai befogadói körében végzett közvélemény-kutatást - ők azok, akik nem várják meg, hogy lejjebb menjenek az árak a piacon, hanem az elsők között vetik rá magukat az újonnan megjelenő kütyükre, eszközökre, technológiákra.

A felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy a piac paradigmaváltáson megy keresztül: a digitális eszközöket a fogyasztók már nem parancsszavakkal, pláne nem érintéssel akarják vezérelni, sokkal inkább testbeszéddel, arckifejezésekkel és hanglejtéssel. Ez nem csak a kényelem szempontjából fontos, hanem nagyban megkönnyíti a gyorsuló technológiai változások követését, az újabb és újabb eszközök kezelését.

A 10 legfontosabb fogyasztói trend az Ericsson ConsumerLab felmérése szerint 2018-ra és az azt követő időszakra:

1. A gépeket testünkkel irányíthatjuk: Az intelligens hangutasításokat használók több mint fele úgy gondolja, hogy a technológiai eszközök rövidesen ugyanúgy értik majd testbeszédünket, arckifejezéseinket, intonációnkat, mintha emberek lennének. A válaszadók kétharmada szerint erre akár már 3 éven belül is sor kerülhet.

2. Kiterjesztett hallás: A fogyasztók 63 százaléka szívesen használna olyan fülhallgatót, amely valós idejű szinkrontolmácsolásra képes. A válaszadók 52 százaléka egy családtag horkolását szeretné kiszűrni vele.

3. Örökös kezdők: A válaszadók 30 százaléka szerint az új technológiák miatt egyre nehezebb készségeik és ismereteik napra készen tartása. Ugyanakkor az új technológiáknak köszönhetően azonnal új területek szakértőivé is válhatunk. A válaszadók 46 százaléka szerint az internet lehetővé teszi számunkra, hogy minden korábbinál gyorsabban tanuljunk meg és gyorsabban is felejtsünk el készségeket és ismereteket.

4. Közösségi közvetítés: A közösségi médiát egyre inkább kisajátítják a hagyományos hirdetők. De a fogyasztók fele úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia hasznos lehet a közösségi oldalakra felkerülő információk ellenőrzéséhez.

5. Intelligens hirdetések: A hirdetések túlságosan is tökéletessé válhatnak. A kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR) felhasználók több mint fele szerint a közeljövőben a hirdetések annyira realisztikusak lehetnek, hogy az élmény gyakorlatilag helyettesítheti a terméket.

6. Ijesztő kommunikáció: A válaszadók 50 százaléka ijesztőnek tartaná, ha ember és robot között nem lehetne egyértelmű különbséget tenni. 40 százalék még azt is ijesztőnek tartaná, ha okostelefonja képes lenne a hangulatváltozásaira reagálni.

7. Elkényelmesedő társadalom: A tanulók és dolgozók 32 százaléka szerint nincs szükségük munkára ahhoz, hogy teljes értékű életet élhessenek. 40 százalék szeretné, ha helyettük robot dolgozna és keresne pénzt, így több szabadidejük lenne.

8. Séta a fényképekben: Képzeljük csak el, milyen érzés lehet besétálni egy fényképbe és újra átélni emlékeinket. A válaszadók háromnegyede szerint akár 5 éven belül már besétálhatunk az okostelefonnal készült fényképeinkbe virtuális valóság alkalmazással.

9. Utak a levegőben: A városokban az utak zsúfoltak, de a légtér még szabad. A válaszadók 39 százaléka szerint városukban légifolyosókat kellene kialakítani drónok és repülő járművek számára. De ugyanennyien tartanak attól, hogy egy drón a fejükre eshet.

10. A feltöltött jövő: A hálózatba kapcsolt világban elengedhetetlen a folyamatos feltöltöttség. A válaszadók több mint 80 százaléka szerint 5 éven belül olyan nagykapacitású akkumulátorokat használunk majd, amelyekkel az állandó töltés problémája lekerül a napirendről.

Se gomb, se kapcsoló, se okostelefon - fel vannak erre készülve a hálózatok?

Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab kutatási vezetője szerint a közeljövőben a készülékeken már nem lesznek gombok vagy kapcsolók, és okostelefonunkon keresztül sem kell majd digitálisan irányítanunk őket. Azért is szükséges ez a változás, mert az embereknek nagyon nehéz lenne elsajátítaniuk minden egyes új kezelőfelület ismeretét, ahányszor egy új készülék csatlakozik az dolgok internete hálózathoz.

Jelenleg még minden készülékünk beállítását és kezelését ismernünk kell. A jövőben viszont sokkal inkább a készülékeink fognak ismerni minket. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, a készülékeknek komplex emberi interakciókra épülő adatokat kell a felhőbe továbbítaniuk és ezredmásodpercek alatt intuitív módon reagálniuk – ami jelentős követelményeket támaszt a következő generációs adatátviteli megoldásokkal szemben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vásárló Dübörögnek a légkondik - ismét megdőlt az áramfogyasztási rekord
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 24. 17:38
A keddi rekord után megdőlt Magyarország nyári villamosenergia-fogyasztási rekordja szerdán is, a rendszerterhelés csúcsértéke elérte a 6814 megawattot (MW), 28,7 Celsius-fokos napi átlaghőmérséklet mellett - közölte a Mavir Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt.
Vásárló Döntött az EP: így védenék meg a Föld klímáját
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 24. 17:06
Az Európai Parlament brüsszeli plenáris ülésén csütörtökön jóváhagyta a klímavédelmi rendeletet.
Vásárló A Lidl lett a legnagyobb kereskedelmi üzletlánc Magyarországon
Privátbankár.hu | 2021. június 23. 11:13
A magyarországi tizenegy kereskedelmi üzletlánc 2019-ben összesen 4943 milliárd, míg 2020-ban 7,3 százalékkal több, 5306 milliárd forint bruttó forgalmat ért el – közölte a GKI.
Vásárló Magára talált a belföldi használtautó-piac
Privátbankár.hu | 2021. június 18. 14:09
Gyorsan korrigálta előző havi visszaesését a hazai használtautó-piac: belföldön több mint 66 ezer személygépkocsi cserélt gazdát májusban, ezzel az év eddigi részét tekintve az elmúlt hónapban történt a legtöbb adásvétel.
Vásárló Trendi női szoknyák a nyári ruhatár alapdarabjai
Márkázott tartalom | 2021. június 12. 10:10
Bár a női szoknyáknak télen is helyük van a hölgyek öltözködésében - ugyan mikor máskor lehetne felvenni a színes, vagány mintás harisnyanadrágokat -, de azért a fő szezon mégiscsak a nyár. A könnyű, lenge viseletek ideje késő tavasztól kora őszig tart, ha az időjárás is úgy akarja.  A divatiparban a női szoknya népszerűsége töretlen, néhány kiegészítő ruhadarabbal, a színeihez, mintázatához passzoló felsőrésszel, egy-két könnyed nyárias vállkendővel kiegészítve jól variálható ruhatár hozható létre. 
Vásárló Rekordot döntött a hazai könyvkiadás
MTI | 2021. június 11. 13:40
2010 óta tavaly jelent meg a legtöbb könyv Magyarországon.
Vásárló Újraindul a reptéri buszjárat
MTI | 2021. június 11. 13:24
Hétfőtől ismét közlekedik a 100E jelzésű járat.
Vásárló Teljes körű védelem lángálló és antisztatikus alsóruházattal
Márkázott tartalom | 2021. június 11. 12:23
  Laikusként a lángálló és antisztatikus ruhák hallatán legtöbbünknek a tűzoltók és az autóversenyzők által viselt ruházat ugrik be. A magas hőhatás okozta sérülések elkerülése végett viselt daraboknál kiemelten fontos a minőség és megbízhatóság kérdése. Jó esetben az ilyen ruhadaraboknak egyszer kell tökéletes védelmet nyújtaniuk, akkor azonban nem lehet kérdés, hogy hibátlanul kell ellátniuk azt a feladatukat, amiért viseljük őket.
Vásárló Negatív teszttel is beengedik a Hungaroringre a külföldieket
Privátbankár.hu / MTI | 2021. június 10. 17:38
Negatív teszttel is jöhetnek a külföldiek az itthon idén nyáron rendezett három nemzetközi autóversenyre.
Vásárló Történelmi csúcson a nagybevásárlás - megint meglódult az élelmiszerár-emelkedés
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2021. június 8. 18:05
Az elmúlt hónapokhoz képest komolyabb áremelkedést tapasztaltunk a hazai hipermarketekben végzett rendszeres Árkosár-felmérésünk 2021. júniusi epizódjában - most először emelkedett 23 ezer forint fölé az átlagos kosárérték. Az étolaj továbbra is az egyik leginkább dráguló áru, de margarinért is jóval többet kérnek most, mint egy évvel ezelőtt - az aktuális rekordert pedig a szeszesitalok között találtuk meg. Több termék esetében is további áremelkedést ígérnek a szakértők.
hírlevél
depositphotos