Az Audi is akar egy részt az okosautó-piacról. |
Óriási potenciál van az okosautókban, pont ezért a hagyományos szereplők mellett újak is megjelentek, amelyek a szoftvereket állítják elő. Ilyen friss belépő a Google, az egyik abszolút esélyes a piaci teljes átrendezésére. Az olyan tradicionális cégek, mint a Volkswagen, vagy a Mercedes-Benz gyártásával is foglalkozó Daimler azonban nem nézi tétlenül a térhódítást.
Nemrég éppen az Audi ügyvezetője esett neki a Google-nek. Rupert Stadler szerint az önvezetésű autók egyik kulcskérdése, hogy ki birtokolja majd a sofőr és járművek adatait. Egy keddi üzleti rendezvényen Stadler határozottabb, fogyasztók melletti elköteleződést kért a szoftvergyártóktól - írja a Reuters.
"A kocsi manapság a második nappalink, magánszféra. Az egyetlen személy, aki hozzáférhet fedélzeti adatokhoz, a vásárló lehet." - mondta Stadler, és hozzátette, az Audi ezt komolyan veszi.
A Reuters megjegyzi, hogy a német autógyártó-lobbi már régóta küzd az adatfelhasználás szigorúbb szabályozásáért, ami egy lépéssel nehezebbé tenné a Google és társai dolgát egy jól menő, adatalapú üzlet kiépítésében. Olyannyira féltik a piaci szerepüket, hogy az Audi, a Daimler és a BMW közös összefogásban fejleszti az okosautó-technológiákat, amelynek első lépéseként meg kívánják vásárolni a Nokia térképszolgáltatását, a HERE-t.