3p
Miközben a posta munkaerőhiánnyal küzd, a kézbesítendő csomagok száma már októberben meghaladja a tavaly karácsonyi forgalmat. Az biztos, hogy rekordot dönt az e-kereskedelem, meglátjuk, hogy idén sikerül-e lépést tartani vele.
Talán az ország egyetlen lovas postásának is akad majd pluszmunkája. MTI Fotó: Ujvári Sándor

Robbanást hozhat a Fekete Péntek

Egy hagyományosan erős akciós naphoz képest akár tízszeres forgalmat is hozhat a fekete péntek a hazai webáruházaknak, az átlagos kosárérték a 36 ezer forintot is elérheti - írta a Világgazdaság a piaci szereplőktől és piackutatóktól származó adatok alapján kedden.

Az e-kereskedelemben évről évre fontosabb az ünnepi szezon, amelyet a karácsonyi bevásárlás mellett a Black Fridayre (fekete péntekre) időzített jelentős, olykor 80-90 százalékos árengedmények is fűtenek. Míg korábban az éves webes forgalom ötöde, addig tavaly már közel a harmada bonyolódott le november-decemberben, és az idén még nagyobb arány várható a lap szerint.

Már októberben beindult a roham - ebből nagy rekord lesz

A Magyar Posta közölte a lappal: az idén már októberben megnőtt a belföldön feladott, vagy belföldi webáruházból rendelt csomagok mennyisége. Október második felében a Budapesten kézbesítendő csomagok száma több napon is meghaladta a tavalyi karácsonyi csomagforgalom átlagát. A Nemzetközi Posta Kicserélő Központ forgalma október utolsó hetében elérte a 2016 karácsonyi csúcsforgalmi mennyiséget.

Tanultak a tavalyi káoszból?

Mindeközben a Posta más cégekhez hasonlóan munkaerőhiánnyal küzd, főleg Budapesten és vonzáskörzetében, valamint Nyugat-Magyarországon, különösen az országhatár közelében vannak betöltetlen pozíciói a lap írása szerint. A mintegy 30 ezer fős vállalatnál szeptember végén ötszáznál kevesebb betöltetlen állás volt, ebből a hálózati területen száz, a logisztikai területen négyszáz.

A tavasz óta folytatott intenzív toborzás eredményeként október végén mintegy ötszáz fővel több dolgozója volt a postának, mint tavaly év végén. A vállalat emellett több mint 21 ezer négyzetméterrel bővítette csomagfeldolgozó telephelyei területét, növelte a rekeszszámot a legforgalmasabb csomagautomatáknál, és a kiemelt szállítási időszakokra vonatkozó előrejelzéseket kért nagy feladó partnereitől, főleg a webáruházaktól.

A posta egyébként váratlanul csomagfeladási limitet vezetett be, ami november 15-én lép életbe: ekkortól a szerződéssel nem rendelkező üzleti partnerek MPL Üzleti csomag és MPL Netcsomag szolgáltatás keretében legfeljebb 5 csomagot adhatnak fel naponta. Az intézkedés magánszemélyek által feladott csomagokra tehát nem vonatkozik, de a 24.hu szerint egyébként a posta nem is tudja ellenőrizni, ki hány csomagot adott fel egy nap.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG