2p
Szépségápolás, könyv, élelmiszer: szinte nincs olyan terület, ahol ne jelent volna meg a vásárlókat csalogató pontgyűjtő- és hűségkártyák.

Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek. Tízből hét magyar pedig szívesebben vásárol ott, ahol hűségprogrammal díjazzák ragaszkodását – derül ki a Nielsen adataiból, amelyet a hvg.hu közölt.

Máshol is hasonló a helyzet: huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlag 61 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek.

A kutatás szerint a hűségesen vásárló magyarok 83 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket kínáló programokat szeretik a legjobban, exkluzív terméket vagy eseményen való részvételi lehetőséget pedig 15 százalék díjaz.

 

Átverés?

A vásárlók egy része ugyanakkor gyanakvó is - írja a hvg.hu a vásárlói tapasztalatok alapján. "Ott állunk a polc előtt, és azon gondolkozunk, hogy átvágnak-e minket, ha ezen az áron berakjuk a kosárba az öblítőt, mert lenne valami kupon, vagy kedvezményes kártya, amivel esetleg 5 forinttal olcsóbb lenne.”

Mások nem tartják arányosnak, hogy egy elköltött forintért mennyi pontot kapnak, és azt mekkora összegben számítják be. Van például olyan, aki kiszámolta, az egyik helyen 200 forintért adnak egy pontot, az pedig 0,5 százalék kedvezmény.

Mindezek ellenére a vásárlók nagy részének valóban minden fillér számít, hiszen a törzsvásárlói, pontgyűjtő, akciós és még ki tudja, milyen kártyák rendkívül népszerűek. Van olyan plasztik is, amiből két és félmilliónál is többet adtak már ki. 

De akkor mire jó?

Berényi Konrád marketingszakértő, a Pontolo Kft. ügyvezetője a portálnak elmondta, szerinte több területen is segíthet egy pontgyűjtő rendszer. Egyrészt hűségesebbé teheti a vevőket, hiszen ha már van kártya, sokan szívesebben térnek vissza az azt kibocsátó üzletbe.

Másrészt terelni is lehet a vevőket: például bizonyos termékekért több pont jár, vagy bizonyos időben lehet csak pontot kapni. Ezekhez azonban kell a nagyon erős reklámtámogatás, önmagában egy hűségrendszer nem vonz be tömegeket.

Végül segít statisztikát gyűjteni a vásárlásokról, ami akár 30 százalékos bevételnövekedést is hozhat, ha egy cég okosan használ hűségrendszert.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nyaralni indul? Van egy fontos hírünk, ha tankolni akar
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 13. 14:21
Részben csökkennek az árak. 
Vásárló Élelmiszerhorror: két éves csúcson az árak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 19:51
Nem hozott jó híreket a FAO.
Vásárló Most végre könnyebb levegőt venni: fordulat a családi nagybevásárlásnál
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. augusztus 7. 05:44
Közel egy éve nem látott szintre mérséklődött az élelmiszer-infláció a hipermarketekben a Privátbankár legújabb Árkosár felmérése szerint. A családi nagybevásárlás költségei kedvező irányba mozdultak el, az élelmiszerárak növekedésének üteme lassult: a júliusi két számjegyű áremelkedés augusztusra egy számjegyűre szelídült. Augusztus 20-hoz közeledve kíváncsiak voltunk, hogy mennyiért adják az áruházláncok a kenyeret, illetve mennyibe kerülhet a lekvárfőzés.
Vásárló Stabil beruházás hosszú távra – a jövőbiztos energiagazdálkodás alapjai
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 15:30
A pénzügyi tervezésben egyre fontosabb szerepet kapnak azok a döntések, amelyek egyszerre csökkentik a kiadásokat és mérséklik a működési kockázatokat. A megújuló energiába történő beruházás, különösen ipari szinten ma már nem kísérlet, hanem tudatos lépés a hosszú távú stabilitás felé.
Vásárló Minőségi és tartós teraszburkolatok előnyei
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 13:27
Sokan álmodnak arról, hogy egy szép és időtálló teraszon pihenhessenek. Az építészetben és lakberendezésben komoly szerepet kapnak azok a burkolatok, amik biztosítják a kültéri tér kellemes megjelenését. Ez vajon elérhető?  
Vásárló Hogyan intézheted el egyszerűen a céges autók műszaki vizsgáztatását?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 09:25
Ha céges autóid vannak, ismerős lehet a helyzet, amikor a műszaki vizsgák időpontjait próbálod nyilvántartani. 
Vásárló Állítsuk össze használt ruhákból a gardróbunkat!
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 09:15
Régebben élt egy olyan tévhit az emberek fejében, hogy csak az jár használt ruhában, akinek nincs pénze másra. Ezért a second hand termékeket sokan el is utasították. De az is gyakran előfordult, hogy eltitkolták a beszerzési forrást még akkor is, ha egy igazán különleges darabról volt szó.
Vásárló Pénztárcabarát ruhavásárlás
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 1. 15:16
Manapság az árak emelkedésével egyre többen igyekeznek tudatosan vásárolni, és odafigyelni arra, milyen ár-érték arányú termékeket tesznek a kosarukba. 
Vásárló Ki alakítja a gondolataidat – egyéni döntés vagy manipuláció?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 1. 10:57
Gondoltál már arra, hogy ki vagy mi befolyásolja a gondolataidat? Bár sokan tartják magukat független döntéshozóknak, napi szinten különféle hatások érik őket. 
Vásárló Hideg szürke és meleg bézs: tökéletes páros a lakberendezésben
Márkázott tartalom | 2025. július 31. 15:12
A lakberendezés során a színkombinációk körültekintő megválasztása meghatározhatja otthonunk hangulatát. Képzeld el, hogyan találkozik a hűvös szürke a kellemes bézs árnyalatával, hogy együtt harmonikus egységet alkossanak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG