2p
Szépségápolás, könyv, élelmiszer: szinte nincs olyan terület, ahol ne jelent volna meg a vásárlókat csalogató pontgyűjtő- és hűségkártyák.

Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek. Tízből hét magyar pedig szívesebben vásárol ott, ahol hűségprogrammal díjazzák ragaszkodását – derül ki a Nielsen adataiból, amelyet a hvg.hu közölt.

Máshol is hasonló a helyzet: huszonkilenc vizsgált európai országban a megkérdezettek átlag 61 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek.

A kutatás szerint a hűségesen vásárló magyarok 83 százaléka az árengedményt vagy az ajándékba kapható terméket kínáló programokat szeretik a legjobban, exkluzív terméket vagy eseményen való részvételi lehetőséget pedig 15 százalék díjaz.

 

Átverés?

A vásárlók egy része ugyanakkor gyanakvó is - írja a hvg.hu a vásárlói tapasztalatok alapján. "Ott állunk a polc előtt, és azon gondolkozunk, hogy átvágnak-e minket, ha ezen az áron berakjuk a kosárba az öblítőt, mert lenne valami kupon, vagy kedvezményes kártya, amivel esetleg 5 forinttal olcsóbb lenne.”

Mások nem tartják arányosnak, hogy egy elköltött forintért mennyi pontot kapnak, és azt mekkora összegben számítják be. Van például olyan, aki kiszámolta, az egyik helyen 200 forintért adnak egy pontot, az pedig 0,5 százalék kedvezmény.

Mindezek ellenére a vásárlók nagy részének valóban minden fillér számít, hiszen a törzsvásárlói, pontgyűjtő, akciós és még ki tudja, milyen kártyák rendkívül népszerűek. Van olyan plasztik is, amiből két és félmilliónál is többet adtak már ki. 

De akkor mire jó?

Berényi Konrád marketingszakértő, a Pontolo Kft. ügyvezetője a portálnak elmondta, szerinte több területen is segíthet egy pontgyűjtő rendszer. Egyrészt hűségesebbé teheti a vevőket, hiszen ha már van kártya, sokan szívesebben térnek vissza az azt kibocsátó üzletbe.

Másrészt terelni is lehet a vevőket: például bizonyos termékekért több pont jár, vagy bizonyos időben lehet csak pontot kapni. Ezekhez azonban kell a nagyon erős reklámtámogatás, önmagában egy hűségrendszer nem vonz be tömegeket.

Végül segít statisztikát gyűjteni a vásárlásokról, ami akár 30 százalékos bevételnövekedést is hozhat, ha egy cég okosan használ hűségrendszert.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló A szennyvíztárolás korszerű megoldásai: miért fontos a minőségi választás?
Márkázott tartalom | 2025. december 4. 17:04
A szennyvízkezelés jelentős szereppel bír a környezet védelmében és az ökológiai egyensúly fenntartásában. Az optimális szennyvíztározók választása alapvető a talaj és a vízforrások szennyezésének elkerülése érdekében. Milyen szempontokat vegyen figyelembe, ha tartályt keres?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG