3p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 

Meglehetősen vegyes a kép az élelmiszer-porondon. A hipermarketekben március és április eleje között feljebb kúsztak az árak, a Privátbankár Árkosara szerint ugyanis 1 százalékkal közel 35 ezer forintra nőtt egy családi nagybevásárlás ára. A Központi Statisztikai Hivatal márciusban havi szinten 0,1, éves szinten pedig 0,7 százalékos élelmiszer-inflációt, azaz szerény drágulást mért.

Jobb eredmény született a diszkontokban
Jobb eredmény született a diszkontokban
Fotó: Aldi

Ugyanakkor a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése kedvező eredményt hozott. Az Aldi, a Lidl és a Penny árainak átlaga alapján a kosár ára 9822 forintba került április közepén. Ez 0,8 százalékkal marad el a februári 9902 forintos átlagtól és majdnem 5 százalékkal elmarad a tavaly októberi 10 ezer forint feletti összegtől.

Már megint az alma

A legnépszerűbb gyümölcsök közé sorolható alma árazása változékonynak mondható. A februári árfelmérésben felfelé húzta a kosárértéket. Ezúttal azonban a másik irányt választotta. Az átlagár 400 forint alá került. A csirkemell is hozzájárult ehhez, miután az egyik diszkontban a többiekhez hasonló 1600 forint feletti ár helyett 1315 forintos akció volt, így lehúzta az átlagot. Szintén olcsóbb lett a kristálycukor, az átlagár 300 forint alá süllyedt. Az egyik lánc banánakciót hirdetett, az 549 forintos ár bőven elmarad a többiekre és a múlt hónapra jellemző 700 fornitos ártól. 

Drágult ugyanakkor például a Coca-Cola, a kétliteres verzió ára 729 forint mindenhol, jó eséllyel a korábbi 699 forintos ár helyett ennyit kell majd érte fizetni a jövőben, leszámítva az akciós időszakokat. Szintén többet kell a pénztáraknál hagyni a trappista sajtért.

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban októbertől 19  termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya, folyékony mosószer, tojás, krumpli, tömbös kiszerelésben kapható trappista sajt és spagettivel. Februártól módosult a kosár tartalma, a mosószer és a toalettpapír távozott. Ennek elsősorban az az oka, hogy a mosószereknél több alkalommal is változtak a termékek és a kiszerelések, valamint azt, hogy hány mosásra elegendő egy-egy termék. A toalettpapír pedig azért került ki, hogy a jövőben kizárólag a szóban forgó élelmiszerek diszkontokban elérhető árának változását lehessen nyomon követni.  A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 


Ahogy szó volt róla, októberhez képest komolyabb mértékben. Bár a trappista sajt, a krumpli és a kóla 4-29 százalékkal drágább lett, a termékek többsége olcsóbban kapható. A csirkemellfilé közel 20 százalékkal lett olcsóbb, igaz, ez részben a már említett áprilisi - 1315 forintos - akciós árnak is köszönhető. A finomlisztnél 9, az almánál 30 százalékos mérséklődés látható ezen az időtávon. 

Arra a kérdésre, hogy szélesebb körben is negatív irányba indulnak-e az élelmiszerárak majd a hipermarketeket szondázó, május elején megjelentő Privábankár Árkosár-felmérés, valamint a KSH ad választ az inflációs elemzésében. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kardot rántottak az élelmiszer-vásárlók: van rá egy mód, hogyan lehet móresre tanítani a trükköző cégeket
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. október 22. 15:07
Az élelmiszergyártóknak eddig valahogy sikerült eladniuk a fogyasztóknak, hogy időnként ugyanannyi pénzért kisebb csomagolásban kevesebbet adnak nekik a kedvenc termékeikből. Újabb fordulójához érkezett a vevők és a cégek csatája. 
Vásárló A vásárlók túlnyomó többsége durcás vagy dühöng a boltokban
Buksza blog | 2024. október 21. 15:06
Az nem meglepő, hogy az átlagos vásárlókat kiborítja az élelmiszerek és a háztartási cikkek elmúlt évekbeli drágulása, ám egy kutatásból az is kiderült, hogy a jómódúak is morognak.
Vásárló Becentizi árait az Aldi a többi áruházlánc alá: indul a 17 400 forintos művelet
Buksza blog | 2024. október 20. 12:31
Az áruházláncok elkezdték promotálni az év végi ünnepek első nagy fordulójára, a hálaadás idejére tervezett áraikat az Egyesült Államokban. Az ilyenkor szokásos ételek nyersanyagaiban hatalmas a verseny. 
Vásárló Van bármilyen előfizetése? Lesz kiút a "rabságból", miután asztalra csapott a hatóság
Buksza blog | 2024. október 19. 16:11
Régi panasza az ügyfeleknek, hogy miközben semmi perc alatt megköthetnek egy előfizetési szerződést, annak lemondása a lehetetlennel határos. Az Egyesült Államok illetékes hatósága megelégelte ezt a helyzetet.
Vásárló Kiderült a súlycsökkentő gyógyszerek újabb „súlyos mellékhatása”
Privátbankár.hu | 2024. október 19. 13:47
Az esküvő nagyon sok ember életében borzasztóan fontos esemény, amire akár egy éven át készülnek a menyasszonyok és a vőlegények. Ez alatt jelentősen megváltozhat a testük.
Vásárló Hatékony reklám megfizethető áron? Lehetséges!
Márkázott tartalom | 2024. október 18. 10:43
Egy újonnan alakult cég számára hatalmas kihívás a termékek, szolgáltatások népszerűsítése. Hiszen a legtöbb esetben még nem rendelkeznek akkora bevétellel, hogy költeni tudjanak a hirdetésekre. Ha azonban az emberek nem ismerik a kínálatukat, nem tudnak szert tenni profitra sem. Ebben a pénzügyileg igencsak megterhelő helyzetben lehet kiváló megoldás egy egyszerű, olcsó, de annál eredményesebb reklám: a papír ragasztószalag alkalmazása!
Vásárló Nem könnyű szerencsejáték-függővé válni, de érdemes vigyázni
Natív tartalom | 2024. október 17. 12:44
A következő tényezők nagyban befolyásolják, hogy kiből lesz szerencsejáték-függő: gyenge társas kapcsolatok, a család megtartó erejének hiánya, az alacsony önértékelés és a magány érzése mind közrejátszhatnak abban, ha valaki szerencsejáték-függővé válik – derül ki egy friss kutatásból.
Vásárló Dohányzás: itt az új trónkövetelő
Privátbankár.hu | 2024. október 17. 07:55
Volt idő, amikor a dohányzás egyszerű dolog volt, ám az e-cigik megjelenésével ennek régen vége szakadt. A dohánygyártók mindig találnak új módokat.
Vásárló Holnaptól olcsóbb lesz az egyik üzemanyag, itt vannak a számok
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 10:03
Érdemes figyelni.
Vásárló Infláció? Az micsoda?
Kenessei András | 2024. október 14. 15:01
Folyamatos és állandó a pénzromlás. Nem csak nálunk. Az egész világon. Jegyzet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG