Az egyesület közleményében azt írja: a márkaszervizek gyárilag rögzített normaidőkkel, azaz óradíjkorláttal, gyári szerszámokkal, műszerekkel, naprakészen frissített szoftverekkel, a gyár által kiképzett szerelőkkel olyan javítási minőséget garantálnak, amely a gépkocsi korának és futásteljesítményének megfelelő eredeti állapot helyreállítását jelenti.
A márkaszerviz által kiadott részletes számla egyben az elvégzett munka és a beépített alkatrészek garanciáját is megtestesíti. A gyári javítási technológia és alkatrészek garantálják, hogy a gépjármű a közlekedésben biztonsággal vehet részt.
Ha baleset történik, a sofőr a felelős
Az egyesület közleményében felhívja a figyelmet, hogy ha a balesetet műszaki hiba okozta, akkor a balesetet okozó jármű vezetője az elsődlegesen felelős, akár büntetőjogilag is. Ha ezt a felelősséget nem akarja viselni, akkor a gépjárművet - különösen a világítási rendszerét, futóművét, fék- és kormányrendszerét - mindig olyan műhelyben kell javíttatni, amely bizonyosan rendelkezik a megfelelő szakmai tudással, szerszámokkal, műszerekkel és alkatrészforrással, s az elvégzett munkáról és a beépített alkatrészekről részletes számlát ad - hangsúlyozza az MGE.
Nem mindig drágább?
Az egyesület szerint tévhit, hogy a márkaszervizek minden esetben drágán, a független szervizeknél nem jobb minőségben dolgoznak. Ugyanakkor sajnálatos - jegyzi meg az MGE -, hogy a márkaszervizekből kiesett munka nem a legális független szervizekhez, hanem a feketeműhelyekbe áramlott.