3p
Sor került a Tesla Model 3-asának bemutatójára, egyúttal tegnap óta lehet vételre jelentkezni, akár több éves várakozás mellett, mint egykor nálunk a Trabantért, Ladáért. Elon Musk cégvezér mindenesetre majd kiugrik a bőréből, úgy érzi, csak bejön neki az elektromos autós álom.

Hiánypszichózis

Az esemény jó alaposan elő lett készítve, létrehozták a hiánypszichózist azzal, hogy egy adott nap adott órájában lehetett kezdeni a jelentkezést, előre meghirdetetten legalább másfél éves várakozással. Igaz, hogy csak ezer dollárt kellett letenni, és azt bármikor vissza lehet kérni, tehát kockázat nincs. Nem kizárt, hogy sokan így csak az érdekesség kedvéért regisztrálnak, de még az sem, hogy segíteni akarják a Teslát, hogy szebb számokat mutathasson. A részvényesek közül is biztosan sokan akadnak, akik besegítenek.

Mindenesetre rövid idő alatt 133 ezer foglalás történt, és ez minden bizonnyal még jócskán növekedni fog Ez azt jelenti, hogy 133 millió dollár befolyt a céghez, és ha a megrendelt autókat mind el is viszik majd ténylegesen a vevők, 4 milliárd dolláros árbevételt jelentene a cégnek, egyúttal elindulna a kitűzött cél felé, hogy 2020-ban már évi 500 ezer autót adjon el.

Versenyképes

A Model 3 már több szempontból közelíti azt az állapotot, amikor fel lehet venni a versenyt a belsőégésű motor hajtotta autókkal. Egy töltéssel a most megadott adatok szerint 215 mérföldet lehet megtenni, ami 345 kilométer: ez már nincs messze a ma megszokott 500-tól. Az autó 6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, ez meg is haladja a legtöbb belsőégésű autó hasonló adatát.

Ára 35 ezer dollár, ami az alsó luxuskategóriába tartozik, ebben a szegmensben már meglehetősen sok autót lehet eladni. Ha ezt követné egy olyan típus, amelyik a tömegesen eladott autók árszintjén kerülne a piacra és még a töltési időt is sikerülne minimálisra csökkenteni, akkor mindjárt több 10 milliós piac nyílhatna a cég előtt, pláne ha a töltőhálózat is kiépül addigra.

A versenytársak

Persze ez a lehetőség a többi autógyártót is foglalkoztatja, így a konkurencia is erős fejlesztésbe fogott. A New York Times szerint a General Motors és a Renault-Nissan már megkezdte az elektromos autók gyártását. A kérdés az, ki fog eljutni oda, hogy a mai kisebb és közepes típusok áráért több millió autót tud majd kínálni évente.

Elon Musk Tesla-vezér mindenesetre elemében van, nagyon tetszik neki a nagy érdeklődés, miközben szállítani csak jövő év második felében tud, akkor is csak szakaszosan: először az amerikai nyugati part vásárlói kerülnek sorra, aztán a keleti partiak, utána jöhetnek a külföldi vevők. Így volt ez nálunk 1990 előtt a Trabantokkal, Wartburgokkal és Ladákkal, csakhogy akkor nem létezett konkurencia, most pedig ha elég ügyesek a versenytársak, addigra elárasztják a piacot.

Gigafactory

A kapacitás 2018-ra már a Teslánál is megfelelőképpen kiépül, és akkortól évi 500 ezer darab Model 3-ast tud készíteni az amerikai gyár, és közben európai és kínai gyárat is terveznek. Ez viszont nem elég: az autó lelkét, az akkumulátort is elő kell állítani nagy mennyiségben, és az óriási nevadai gyár, melynek még a neve is Gigafactory, még nem üzemel. Viszont ha felfut, Musk szerint több lítiumos akkumulátort fogy gyártani, mint a világ többi gyára együttvéve.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG