4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Márciusban csúcsra ért a havi nagybevásárlás ára a hazai hipermarketekben, innen azonban a következő hónapban lejjebb került az árszínvonal - legfrissebb felmérésünkben pedig ismét árcsökkenésről számolhatunk be.

Ahogy már több mint 10 éve minden hónapban, ezúttal is végigjártuk három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, hogy megnézzük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Az eredmény: a márciusi csúcsdöntés óta lassan csorog lefelé az ár, májusban az előző hónaphoz képest közel 2 százalékot csökkent az átlagár, a tavalyinál pedig 38 forinttal (0,2 százalékkal) alacsonyabb lett a számla végösszege.

Az Auchan, az Interspar és a Tesco is olcsóbban adta az élelmiszerkosarunkat májusban, mint áprilisban. A legnagyobb havi árcsökkenést az Intersparban mértük, őket szorosan az Auchan követte. A tavalyihoz képest a Tesco és az Interspar is engedett az árakból, az Auchanban viszont áremelést mértünk. Összességében így alaposan összerázódott a mezőny: a legolcsóbb és a legdrágább kosár között mindössze 686 forint a különbség, alig 3,6 százalék. Az Auchan visszavette a vezetést a Tescótól, az Interspar pedig nagyon felzárkózott.

Az ezúttal legolcsóbbnak bizonyuló Auchanban is hajszállal 18 ezer forint fölött maradt a kosár ellenértéke, a havi átlagár pedig 18 341 forint lett. Megúszhatnánk persze 17 ezer forint alatt (egész pontosan 16 556 forintból) is a nagybevásárlást ugyanezekkel a termékekkel, ehhez azonban mindent ott kellene megvennünk, ahol azt a legolcsóbban adják - ez pedig elég macerás dolog lenne.

Mi drágult és mi lett olcsóbb?

Kisebb árelmozdulást minden terméknél mértünk, komolyabb, 10 százalékot meghaladó változással azonban az előző hónaphoz képest csak 4 termék esetében találkoztunk: a száraztésztát 15, a krumplit pedig közel 20 százalékkal drágábban adták most, mint egy hónapja (a gránátos kocka rajongóinak nagy bánatára), egyes felvágottak, májasok esetében viszont nagyjából ugyanekkora csökkenést mértünk.

Éves viszonylatban már nagyobb mozgolódást láttunk: a sajt drágult a legtöbbet (+35%), illetve a rizs (+27%), de 10 százaléknál nagyobb éves áremelkedést mértünk a chips, a cukor, a joghurt, a tejföl, egyes üdítők és ásványvizek esetében. Az áfacsökkentésnek köszönhetően sokkal olcsóbb viszont a csirkemellfilé (-28%), mint egy éve és 10 százaléknál nagyobbat csökkent a májas, a csokoládé, a banán és a tojás ára egy év alatt.

Havi legolcsóbbak

Ha már ott jártunk, megnéztük, hol adják a legolcsóbban a hónap sláger-zöldségét, a spárgát: a félkilós, hazai termesztésű csomag a Tesco akciójában mindössze 499 forint volt, fehér és zöld változatban is. Az Auchan 569-ért adta a magya spárga félkilóját, az Interspar pedig 899 forintért. Hogy mire kell figyelni a spárga főzésénél, mi a különbség a zöld és a fehér között, és milyen furcsa mellékhatása van ennek a zöldségnek, azt korábbi cikkünkben szedtük össze >>

Fotó: Privátbankár.hu / Valkai Nikoletta

Aki a spárgakrémlevest fürjtojással dobná fel, az az Intersparban 15 darabot 499 forintért is megvehet - ennyiért hazai termelésű, ketreces tartásból származó terméket vehetünk. Az Auchan ugyanezt 549 forintért adta ottjártunkkor, a Tescóban pedig nem volt fürjtojás.

A családok legifjabb tagjaira gondolva körülnéztünk a bébiételek körül is: a Tescóban a Dinky márkáju, EU-ból származó bébiétel kilónként már 1047 forintos áron is megkapható, ennyiért krumplifőzeléket (spenótos, répás vagy natúr változatban) vagy sütőtököt (répával vagy magában) ehet a gyerek. Az Intersparban a cseh Hamanek kilónként 1363 forint, és már hús is van benne (burgonya csirkével és zöldséggel). Az Auchanban az Univer termékei 11 féle ízben 1404 forintos kilónkénti áron voltak kaphatóak.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG