A 18-59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatás eredménye szerint a márkahűség, az ár-érték arány mérlegelése és a racionalitás az esetek többségében felülírja a "legolcsóbbat keresem" hozzáállást - derül ki a NRC piackutató friss felméréséből.
Mit mutat a Privátbankár Árkosár? Májusban újra végigjártuk három hazai hipermarket-lánc egy-egy áruházát, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Eszerint idén ötből négyszer csökkentek az árak a hipermarketekben. Mi drágult és mi lett olcsóbb? Részletek >>> |
Ki megy a boltba?
Havi nagybevásárlást a lakosság 86 százaléka tart, melyek főszereplői továbbra is a nők, de már a férfiak kétharmada is aktívan kiveszi részét ebből a feladatból.
Háromból két vásárló lista alapján veszi meg az élelmiszereket, de az árukínálat és az akciók miatt jó néhány árucikkel hajlamosak bővíteni az előzetesen összeírt tételeket. A bevásárlást végzők 43 százaléka bevallottan sokszor a kedvezmények hatására vásárol meg olyan terméket, amit eredetileg nem tervezett.
A kosarakban legnagyobb aránnyal az alapélelmiszerek kapnak helyet, de a 18-29 éves korosztály nagyobb eséllyel egészíti ki ezeket nassolnivalókkal.
Inkább az ismertet keressük
A lakosság 56 százaléka jellemzően a bevált márkákat választja a legolcsóbb helyett, mindössze 26 százalék azok aránya, akik vásárlási döntéseiket többnyire az ár alapján hozzák meg.