Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Egy friss kutatás szerint ugyanis világszerte egyre több fogyasztó használja az internetet erre a célra: a fogyasztási cikkeket és szórakoztatással kapcsolatos termékeket online vásárolni szándékozók aránya duplájára nőtt 2011 óta.

A válaszadók közel fele, 48 százaléka venne repülőjegyet, 46 százaléka ruházati cikket és 44 százaléka foglalna szállodai szobát interneten a következő hat hónapban. A fogyasztási cikkek közül a babaápolást és -étkeztetést szolgáló termékeket online vásárolni szándékozók aránya 2011 óta ugrásszerűen, 12 százalékponttal, 20 százalékra emelkedett. A kozmetikumokat ennél is többen, a megkérdezettek 31 százaléka veszi az interneten - derült ki a piackutató Nielsen kutatásából.

Nem csak nézelődünk

A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végezte, ahol az internet penetráció legalább 60 százalék vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik internet-hozzáféréssel.

A fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató cég felmérése azt is mutatja, hogy folyamatosan csökken a különbség a csak online böngészők és vásárlók között: ruházati cikk, belépőjegy, könyv, játék, szállodai szoba vagy utazásfoglalás esetében ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.

A többi fogyasztási cikk esetében szintén magas, 90 százalékos a böngészőkhöz viszonyított vevők aránya. Az élelmiszerek esetében például a válaszadók 30 százaléka az interneten tájékozódik, 27 százalékuk meg is veszi azt. A nagyobb kockázattal járó árucikkekről, mint például az elektromos készülékek vagy az autó, inkább csak informálódnak a fogyasztók - írja a jelentés.

 


Az online böngészés és vásárlás százalékos arányai hasonlóak Európában, Észak-Amerikában, továbbá a vizsgált három közép-keleti, valamint két afrikai országban.

 

Van, ahol a termékek felét a netről veszik

Ázsiában és Óceániában legmagasabbak az online vásárlás arányai, a kutatásban szereplő termékek több mint felénél, 14 esetben előfordult, hogy az interneten vásárlók aránya nagyobb, mint a böngészőké.

A dél-amerikaiak szintén lelkes online vásárlók, magasabb a böngészők mutatója, mint a 22 százalékos globális átlag, de ott az online kiskereskedelem infrastruktúrája még nem felel meg az igényeknek - idézi a közlemény John Burbankot, a Nielsen stratégiai kezdeményezésekért felelős elnökét.

A kutatás továbbá rámutat arra, hogy egyre fontosabbak a mobil eszközök: Ázsiában és Óceániában a válaszadók 52 százaléka használ mobiltelefont böngészésre vagy vásárlásra, ez az arány Latin-Amerikában 48 százalék, Európában 33 százalék, Észak-Amerikában pedig valamivel több mint a megkérdezettek egynegyede.

A e-kereskedelemre vonatkozó globális felmérés 60 országban, több mint 30 ezer internetet használó fogyasztó megkérdezésével készült 2014. február 17. és március 7. között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Miért fontos a hőkamerás vizsgálat házfelújítás előtt?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:38
Egy lakás vagy ház felújítása előtt az alapos tervezés nélkülözhetetlen. A hőkamerás vizsgálat az egyik legjobb módszer, amely révén pontosan láthatóvá válnak az épület hőveszteségi pontjai. 
Vásárló A székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat jelentősége
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:27
Gondolt már arra, miért elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás a bérbe vett ingatlanra vonatkozó jogviszonyt írásban is igazolni tudja? 
Vásárló Hogyan tüntesd el a nikotin- és beázásfoltokat a falról?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 11:27
Képzeld el, hogy frissen festett falra tekintesz. Minden nagyszerűen néz ki, de néhány nap múlva észreveszed, hogy a régi, makacs foltok újra megjelennek. Az ilyen problémák igazán bosszantóak, hiszen a beázás nyomai, a dohányfüst okozta sárgás elszíneződések vagy egy konyhai baleset után ottmaradt korom foltjai rendre visszatérnek. 
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló A bagel titka és varázsa
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 5. 10:33
Gondoltál már arra, honnan származik a bagel, ez a népszerű reggeli finomság? A pékáruk rajongói bizonyára örömmel hallják, hogy a bagel Budapesten is hódít.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Az online vásárlás új aranykora
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 14:33
Az online vásárlás mára épp olyan megszokottá vált, mint régen a sarki bolt felkeresése. Az internetes térben böngészve szinte bármit megtalálsz: könyvet egy kellemes délutánra, élelmiszert a hétvégi vacsorához, vagy éppen alapanyagokat a legújabb kézműves hobbidhoz. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG