1p
Magyarországon kiemelkedően széles körben vált ki pozitív visszhangot, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. A magyarok 63 százaléka kedvezően ítéli meg azokat a vállalatokat, melyek kapcsolatban állnak az olimpiával, a többség úgy véli, hogy a legnagyobb mértékben az Adidas és a Coca Cola támogatja az olimpiát.

A Nielsen piackutató cégnek 56 országban elvégzett felmérése szerint a magyarok nyitottabban viszonyulnak a játékok támogatóihoz, mint az Európában pozitívan vélekedő 41 százalékos átlag. Törökországban legmagasabb az arány (70 százalék), Romániában (66), majd a magyarok (63) után következnek az oroszok (61), ukránok (60) és portugálok (53).

Az olimpiai partnerségről az európai internethasználók közül legkevesebben a hollandok (20 százalék), belgák (22), finnek (26) mondtak kedvező véleményt. Viszont ezekben az országokban dominál azok aránya, akikre sem pozitívan, sem negatívan nem hat, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. Arányuk Hollandiában 76, Belgiumban 75, míg Finnországban 71 százalék.

Fotó: london2012.com

Az adatok szerint a játékok több mint ötven szponzora és partnere mintegy 270 milliárd forinttal járul hozza a londoni nyári olimpia költségeihez. Az érintett vállalatok közül a magyarok legnagyobb arányban a következőkről gondolják, hogy szponzorálják a nyári olimpiát és a paralimpiát vagy partnerek: Adidas (55 százalék), Coca Cola (46), MasterCard (37), Puma (35), Nokia és Samsung (34-34). Ettől eltér Európa huszonhét vizsgált országának átlaga, ahol legtöbben, a válaszadók 42 százaléka a Coca Colát említette. Utána az élcsoport sorrendje: Adidas (38), McDonalds (30), MasterCard és Visa (29-29), Puma (26)..

Az OTP Alapkezelő egy korábbi kutatása szerint a vállalatoknak már csak a felfokozott érdeklődés miatt is megéri  a nagyobb sportesemények támogatása. A magyarok 70 százalékát érdekli a nyári olimpia, nehéz olyan embert találni, akit hidegen hagynak a játékok. A felmérés szerint a sportot támogató márkák jóval ismertebbek, mint a távolmaradók. Részletek>>

A Nielsen szerint figyelemre méltó a szponzorok elismertségének magas aránya Ázsiában és Dél-Amerikában. Világszerte ugyanis a legnagyobb mutatók a következők: Vietnamban a válaszadók 87, Fülöp-szigeteken 83, Kolumbiában, Peruban és Venezuelában 81-81 százaléka tartja pozitívnak, ha egy vállalat támogatja az olimpiát.

Említést érdemel, hogy az olimpia közeledtével élénkül a magyarok érdeklődése. A 2012. évi nyári olimpiával és az utána következő paralimpiával kapcsolatban lévő vállalatokat ugyanis februárban még a magyar online megkérdezettek pontosan 50 százaléka ítélte meg pozitívan. Se nem pozitívan, se nem negatívan vélekedett honfitársaink további 49 százaléka. Mindössze 1 százalék viszont negatívnak tartotta, ha egy vállalat a játékokkal kapcsolatban aktivizálja magát. Májusban viszont pozitív véleményt már a megkérdezettek 63 százaléka képviselt. 36 százalék mutatkozott közömbösnek, és 1 százalék álláspontja negatív.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG