A Nielsen piackutató cégnek 56 országban elvégzett felmérése szerint a magyarok nyitottabban viszonyulnak a játékok támogatóihoz, mint az Európában pozitívan vélekedő 41 százalékos átlag. Törökországban legmagasabb az arány (70 százalék), Romániában (66), majd a magyarok (63) után következnek az oroszok (61), ukránok (60) és portugálok (53).
Az olimpiai partnerségről az európai internethasználók közül legkevesebben a hollandok (20 százalék), belgák (22), finnek (26) mondtak kedvező véleményt. Viszont ezekben az országokban dominál azok aránya, akikre sem pozitívan, sem negatívan nem hat, ha egy vállalat szponzorálja az olimpiát. Arányuk Hollandiában 76, Belgiumban 75, míg Finnországban 71 százalék.
Fotó: london2012.com |
Az adatok szerint a játékok több mint ötven szponzora és partnere mintegy 270 milliárd forinttal járul hozza a londoni nyári olimpia költségeihez. Az érintett vállalatok közül a magyarok legnagyobb arányban a következőkről gondolják, hogy szponzorálják a nyári olimpiát és a paralimpiát vagy partnerek: Adidas (55 százalék), Coca Cola (46), MasterCard (37), Puma (35), Nokia és Samsung (34-34). Ettől eltér Európa huszonhét vizsgált országának átlaga, ahol legtöbben, a válaszadók 42 százaléka a Coca Colát említette. Utána az élcsoport sorrendje: Adidas (38), McDonalds (30), MasterCard és Visa (29-29), Puma (26)..
Az OTP Alapkezelő egy korábbi kutatása szerint a vállalatoknak már csak a felfokozott érdeklődés miatt is megéri a nagyobb sportesemények támogatása. A magyarok 70 százalékát érdekli a nyári olimpia, nehéz olyan embert találni, akit hidegen hagynak a játékok. A felmérés szerint a sportot támogató márkák jóval ismertebbek, mint a távolmaradók. Részletek>> |
A Nielsen szerint figyelemre méltó a szponzorok elismertségének magas aránya Ázsiában és Dél-Amerikában. Világszerte ugyanis a legnagyobb mutatók a következők: Vietnamban a válaszadók 87, Fülöp-szigeteken 83, Kolumbiában, Peruban és Venezuelában 81-81 százaléka tartja pozitívnak, ha egy vállalat támogatja az olimpiát.
Említést érdemel, hogy az olimpia közeledtével élénkül a magyarok érdeklődése. A 2012. évi nyári olimpiával és az utána következő paralimpiával kapcsolatban lévő vállalatokat ugyanis februárban még a magyar online megkérdezettek pontosan 50 százaléka ítélte meg pozitívan. Se nem pozitívan, se nem negatívan vélekedett honfitársaink további 49 százaléka. Mindössze 1 százalék viszont negatívnak tartotta, ha egy vállalat a játékokkal kapcsolatban aktivizálja magát. Májusban viszont pozitív véleményt már a megkérdezettek 63 százaléka képviselt. 36 százalék mutatkozott közömbösnek, és 1 százalék álláspontja negatív.