Az amerikai Conagra Brands élelmiszergyártó vállalat közleményben hívta fel a média figyelmét arra, hogy élelmiszerei egy részén a jövőben új címkét helyeznek el. Nevezetesen megjelenik a „GLP-1 friendly”, azaz GLP-1-barát figyelemfelkeltő jelzlés.
Egyelőre 26 csomagolt fagyasztott élelmiszeren találkozhatnak ezzel az újdonsággal a vásárlók. Ezek eddig is azok közé a termékek közé tartoztak, amelyeket a vállalat egészséges választásként (Healhy
Choice) reklámozott. A cél az, hogy felhívják a vevők figyelmét: kevés kalóriát, viszont sok fehérjét és rostot tartalmazó élelmiszerekről van szó.
Pontosan olyanokról, amelyek jól illenek azoknak az embereknek az étkezéséhez, akiket cukorbetegségük vagy túlsúlyuk miatt súlycsökkentő gyógyszerekkel kezelnek. A GLP-1 ugyanis ezek legfontosabb összetevője. Miután mindegyikben megtalálható, az élelmiszeripari vállalatnak nem kell letennie a voksát valamelyik készítmény mellé.
„A GLP-1-kezelések növekedése az USA-ban izgalmas lehetőséget teremt arra, hogy támogassuk az amerikaiakat cukorbetegségük gyógyításában vagy túlsúlyuk csökkentésében” – idézte a Conagra Brands közleménye Bob Nolant, a vállalat elnökhelyettesét. Lefordítva a pr-szöveget nyilván felismerték a reklám lehetőségét abban, hogy az országban egyre többen tudják, mi fán terem a GLP-1.
Az áruházláncok, köztük a Walmart tapasztalatai szerint a vásárlók kezdik előnyben részesíteni azokat a termékeket, amelyekről úgy tudják, hogy összhangban vannak a GLP-1-alapú kezelésekkel. A Quartz magazin idézi a Morgan Stanley bankház egyik tanulmányát, amely szerint ezek az emberek kevesebbet költenek a korábbinál a vendéglőkben. Nem a Conagra az első, amely lecsapott a promóció lehetőségére. Néhány hónappal ezelőtt a Nestlé Vital Pursuit márkanéven dobott piacra egy fagyasztott ételekből álló termékcsaládot, amit azzal fényez, hogy a GLP-1-kezelés alatt állóknak ajánlja.
Kevesebbet vásárolnak
Az élelmiszer-gyártó és -forgalmazó kiskereskedelmi cégek tehát kezdenek „kibékülni” a súlycsökkentő gyógyszerekkel miatt, korábban nagyon mérgesek voltak rájuk az idén nyáron.
Az érintett vállalatok egy része, valamiint a fogyókúrákkal foglalkozó szervezetek és fitneszszolgáltatók vezetői fordultak tanácsért az amerikai Eli Lilly gyógyszergyártó vezérigazgatójához, David Rickshez azzal kapcsolatban, hogyan reagáljanak a súlycsökkentő gyógyszerek előretörésére. A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart áruházlánc vezérigazgatója, John Furner azt mondta, hogy cégénél érezhető forgalomcsökkenést hozott az új gyógyszerek megjelenése. Magyarán kevesebb ennivalót vásárolnak az emberek. Akadt azonban ellenvélemény is, a mexikói ételeket kínáló Chipotle viszont azt reméli, hogy nőhet egészségesnek tartott ételei fogyasztása.