3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.

Az amerikai Conagra Brands élelmiszergyártó vállalat közleményben hívta fel a média figyelmét arra, hogy élelmiszerei egy részén a jövőben új címkét helyeznek el. Nevezetesen megjelenik a „GLP-1 friendly”, azaz GLP-1-barát figyelemfelkeltő jelzlés.

Egyelőre 26 csomagolt fagyasztott élelmiszeren találkozhatnak ezzel az újdonsággal a vásárlók. Ezek eddig is azok közé a termékek közé tartoztak, amelyeket a vállalat egészséges választásként (Healhy
Choice) reklámozott. A cél az, hogy felhívják a vevők figyelmét: kevés kalóriát, viszont sok fehérjét és rostot tartalmazó élelmiszerekről van szó.

Pontosan olyanokról, amelyek jól illenek azoknak az embereknek az étkezéséhez, akiket cukorbetegségük vagy túlsúlyuk miatt súlycsökkentő gyógyszerekkel kezelnek. A GLP-1 ugyanis ezek legfontosabb összetevője. Miután mindegyikben megtalálható, az élelmiszeripari vállalatnak nem kell letennie a voksát valamelyik készítmény mellé.

Új címkék jöttek
Új címkék jöttek
Fotó: Walmart

„A GLP-1-kezelések növekedése az USA-ban izgalmas lehetőséget teremt arra, hogy támogassuk az amerikaiakat cukorbetegségük gyógyításában vagy túlsúlyuk csökkentésében” – idézte a Conagra Brands közleménye Bob Nolant, a vállalat elnökhelyettesét. Lefordítva a pr-szöveget nyilván felismerték a reklám lehetőségét abban, hogy az országban egyre többen tudják, mi fán terem a GLP-1.

Az áruházláncok, köztük a Walmart tapasztalatai szerint a vásárlók kezdik előnyben részesíteni azokat a termékeket, amelyekről úgy tudják, hogy összhangban vannak a GLP-1-alapú kezelésekkel. A Quartz magazin idézi a Morgan Stanley bankház egyik tanulmányát, amely szerint ezek az emberek kevesebbet költenek a korábbinál a vendéglőkben. Nem a Conagra az első, amely lecsapott a promóció lehetőségére. Néhány hónappal ezelőtt a Nestlé Vital Pursuit márkanéven dobott piacra egy fagyasztott ételekből álló termékcsaládot, amit azzal fényez, hogy a GLP-1-kezelés alatt állóknak ajánlja.

Kevesebbet vásárolnak

Az élelmiszer-gyártó és -forgalmazó kiskereskedelmi cégek tehát kezdenek „kibékülni” a súlycsökkentő gyógyszerekkel  miatt, korábban nagyon mérgesek voltak  rájuk az idén nyáron. 

Az érintett vállalatok egy része, valamiint a fogyókúrákkal foglalkozó szervezetek és fitneszszolgáltatók vezetői fordultak tanácsért az amerikai Eli Lilly gyógyszergyártó vezérigazgatójához, David Rickshez azzal kapcsolatban, hogyan reagáljanak a súlycsökkentő gyógyszerek előretörésére. A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart áruházlánc vezérigazgatója, John Furner azt mondta, hogy cégénél érezhető forgalomcsökkenést hozott az új gyógyszerek megjelenése. Magyarán kevesebb ennivalót vásárolnak az emberek. Akadt azonban ellenvélemény is, a mexikói ételeket kínáló Chipotle viszont azt reméli, hogy nőhet egészségesnek tartott ételei fogyasztása.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG