3p

A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.

Az amerikai Conagra Brands élelmiszergyártó vállalat közleményben hívta fel a média figyelmét arra, hogy élelmiszerei egy részén a jövőben új címkét helyeznek el. Nevezetesen megjelenik a „GLP-1 friendly”, azaz GLP-1-barát figyelemfelkeltő jelzlés.

Egyelőre 26 csomagolt fagyasztott élelmiszeren találkozhatnak ezzel az újdonsággal a vásárlók. Ezek eddig is azok közé a termékek közé tartoztak, amelyeket a vállalat egészséges választásként (Healhy
Choice) reklámozott. A cél az, hogy felhívják a vevők figyelmét: kevés kalóriát, viszont sok fehérjét és rostot tartalmazó élelmiszerekről van szó.

Pontosan olyanokról, amelyek jól illenek azoknak az embereknek az étkezéséhez, akiket cukorbetegségük vagy túlsúlyuk miatt súlycsökkentő gyógyszerekkel kezelnek. A GLP-1 ugyanis ezek legfontosabb összetevője. Miután mindegyikben megtalálható, az élelmiszeripari vállalatnak nem kell letennie a voksát valamelyik készítmény mellé.

Új címkék jöttek
Új címkék jöttek
Fotó: Walmart

„A GLP-1-kezelések növekedése az USA-ban izgalmas lehetőséget teremt arra, hogy támogassuk az amerikaiakat cukorbetegségük gyógyításában vagy túlsúlyuk csökkentésében” – idézte a Conagra Brands közleménye Bob Nolant, a vállalat elnökhelyettesét. Lefordítva a pr-szöveget nyilván felismerték a reklám lehetőségét abban, hogy az országban egyre többen tudják, mi fán terem a GLP-1.

Az áruházláncok, köztük a Walmart tapasztalatai szerint a vásárlók kezdik előnyben részesíteni azokat a termékeket, amelyekről úgy tudják, hogy összhangban vannak a GLP-1-alapú kezelésekkel. A Quartz magazin idézi a Morgan Stanley bankház egyik tanulmányát, amely szerint ezek az emberek kevesebbet költenek a korábbinál a vendéglőkben. Nem a Conagra az első, amely lecsapott a promóció lehetőségére. Néhány hónappal ezelőtt a Nestlé Vital Pursuit márkanéven dobott piacra egy fagyasztott ételekből álló termékcsaládot, amit azzal fényez, hogy a GLP-1-kezelés alatt állóknak ajánlja.

Kevesebbet vásárolnak

Az élelmiszer-gyártó és -forgalmazó kiskereskedelmi cégek tehát kezdenek „kibékülni” a súlycsökkentő gyógyszerekkel  miatt, korábban nagyon mérgesek voltak  rájuk az idén nyáron. 

Az érintett vállalatok egy része, valamiint a fogyókúrákkal foglalkozó szervezetek és fitneszszolgáltatók vezetői fordultak tanácsért az amerikai Eli Lilly gyógyszergyártó vezérigazgatójához, David Rickshez azzal kapcsolatban, hogyan reagáljanak a súlycsökkentő gyógyszerek előretörésére. A világ egyik legnagyobb boltlánca, az amerikai Walmart áruházlánc vezérigazgatója, John Furner azt mondta, hogy cégénél érezhető forgalomcsökkenést hozott az új gyógyszerek megjelenése. Magyarán kevesebb ennivalót vásárolnak az emberek. Akadt azonban ellenvélemény is, a mexikói ételeket kínáló Chipotle viszont azt reméli, hogy nőhet egészségesnek tartott ételei fogyasztása.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG