3p
A Wellnet Kft. a Magnavital mágneses készülékek, illetve a készülékcsomagok népszerűsítése során a terméknek olyan egészségre gyakorolt hatásokat és gyógyhatásokat tulajdonított, melyeket nem tudott igazolni – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A jogsértésért 3 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra a hivatal.

A vállalkozás 2010. augusztus és 2013. február között a Magnavital készülékcsalád népszerűsítése, értékesítése során gyógyhatásra, egészségre gyakorolt és más kedvező hatásra, továbbá kedvezményes árra vonatkozó állításokat tett közzé a Magnavital készülékeivel kapcsolatban. A készülékkel kapcsolatos hatás-állítások fő üzenete a fogyasztó számára az volt, hogy a termék használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető, valamint egészségmegőrző hatással is rendelkezik.

Nincs tudományos bizonyíték

A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a valóságnak a tájékoztatásokban megfogalmazott állítások. A vállalkozásnak olyan bizonyítékot kell bemutatnia, amely minden kétséget kizáróan igazolja a hirdetésben szereplő állítások valódiságát. A vállalkozás állításait fogyasztói tapasztalatokra alapozta, azonban a GVH gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől és kezelőorvosaiktól származó vélemények. A vállalkozás által benyújtott további bizonyítékok nem azt támasztották alá, hogy a Magnavital terméknek a tájékoztatásokban ismertetett hatásai ténylegesen érvényesülnek, hanem azt, hogy magának a pulzáló mágneses térnek milyen biológiai és fiziológiai hatása van az élő szervezetekre.

A GVH megítélése szerint a vállalkozás által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így a vállalkozás nem tudta igazolni, hogy a Magnavital készülékcsalád használatával ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások. 

Nem kaptak kedvezményt

A reklámokban megjelenő tájékoztatások alapján a fogyasztók továbbá arra a következtetésre juthattak, hogy az eredeti árnál kedvezményesebben vehetik meg a készülékcsalád tagjait. A vizsgálat során kiderült, hogy valójában a feltüntetett „eredeti áron” nem értékesítettek egyetlen terméket sem, így a fogyasztók valójában nem kaptak semmilyen árkedvezményt a készülék megvásárlásakor.

Beteg embereket céloztak meg

A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért aGVH 3 millió forint bírságot szabott ki a cégre. 

A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a vállalkozás célja a tájékoztatásokkal olyan fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket. A nem teljesen egészséges fogyasztó sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb a vállalkozások tájékoztatásainak, reklámjainak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
Vásárló Jön a Temu-szigorítás: van, ahol már kiszámolták mekkora lehet a drágulás
Buksza blog | 2024. szeptember 17. 17:39
Egyre gondoltak az Egyesült Államok és az EU szabályozó szervezetei, amikor úgy döntöttek, hogy bezárják a vámmentes importot lehetővé kiskaput, amelynek szerepe van a kínai e-kereskedők alacsony áraiban. 
Vásárló Lefagyott a Real-szurkolók arcáról a mosoly, amikor meglátták a BL-sorsolást
Natív tartalom | 2024. szeptember 16. 09:49
Alig vagyunk túl a BL-sorsoláson, de máris sokakat izgat, hogy melyik csapat nyeri majd meg a sorozatot. A fogadók körében korábban a Bayern München volt a legesélyesebb a sorsolást megelőzően. A bajorok mögött csak kicsivel maradt el a Barcelona, ami azért érdekes, mert a csapat korántsem a legerősebb. A katalánok végső sikerére, kevés az esély, így jól látható, hogy ilyenkor még az érzelmek dominálnak az esélylatolgatások kapcsán. Az oddszok alapján a címvédő Real Madrid és a Manchester City volt a két legesélyesebb csapat, de nekik kevesebb a magyar szurkolójuk, mint a német és a katalán együttesnek.
Vásárló Sorra esnek el az üzletek, többezres csökkenés Magyarországon is
Buksza blog | 2024. szeptember 15. 18:06
A koronavírus-járvány még ma is komoly mészárlást okoz a kisboltok körében azzal, hogy az emberek jelentős része távmunkában is dolgozik és mindennapivá vált a webáruházi vásárlás.
Vásárló Bejött a Meki húzása: étlapon marad a filléres menü
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 11:21
Nehéz idők járnak a gyorsétteremláncokra, mert a fogyasztók az elmúlt évek magas inflációja nyomán jobban megnézik, mire költik a pénzüket és inkább otthon főznek. Azért el lehet csábítani őket.
Vásárló Megnyomta a vészcsengőt a Primark, másra kell készülniük a vásárlóknak
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 10:38
Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.
Vásárló Olyat tett a Tesco, amire már rég nem volt példa Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 14:14
Hosszú idő után nyitottak egy új üzletet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG