1p
Az Agrármarketing Centrum útnak indította „Szigorúan ellenőrzött malacok” című reklámkampányát, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a csomagolt és füstölt sertésárun érdemes keresni az ovális hatósági pecsétet és abban a HU országjelet. Ez nemcsak a termék minőségére nézve jelent garanciát, hanem jó eséllyel azt is jelenti, hogy a termék gabonaalapú takarmányon hizlalt magyar sertésből készült.

„Szigorúan ellenőrzött malacok” feliratú, a hatósági állatorvosi pecsétet imitáló kreatív anyagokkal kezdődött az Agrármarketing Centrum (AMC) idei magyarsertés-kampánya. Ennek célja, hogy felhívja a figyelmet a HU jelet tartalmazó ovális hatósági állatorvosi pecsétre. „A hatósági állatorvosi pecsét minden húskészítményen megtalálható a csomagolt árutól a kolbászokon át a füstölt húsokig, a közepében található országjel pedig mindig pontosan jelöli a termék származását, ezért ez a legbiztosabban használható jelölés az eredet meghatározására” – indokolja dr. Simon Péter, az AMC igazgatója.

A pecsét garanciát jelent arra, hogy a termék rendszeresen ellenőrzött magyar feldolgozótól került a boltba, és jó eséllyel azt is jelenti, hogy a termék alapanyaga is magyar volt. A fogyasztók szempontjából ez azért fontos, mert a magyar sertéseket a mai napig gabonaalapú takarmányon hizlalják, ez pedig döntő módon befolyásolja a hús minőségét. „A mesterséges tápokon nevelt malacok húsa vizenyősebb, sütéskor sokat veszít súlyából, és a gabonával etetett állatokéhoz képest íztelen: hiányoznak belőle azok a zamatok, amiket a magyar közízlés sertéshúsként azonosít” – mondja Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke.

(Fotó: Wikimedia Commons)

A hazai alapanyag nemcsak a takarmány minősége miatt, hanem az utaztatás miatt is fontos. Az importsertések ugyanis általában élőállatként érkeznek az országba, a hosszú utaztatás pedig rendkívüli módon megviseli az állatok szervezetét. Az ilyen állatok hidegben átfagyva, melegben kiszáradva, de mindenképpen legyengülve, stresszes állapotban kerülnek a vágóhidakra, mert arra sehol sincs kapacitás, hogy a vágás előtt pihentessék őket. Húsuk ezért kevésbé lesz omlós, mint a kisebb távokon szállított magyar állatoké. Így nemcsak a zamatosabb íz, de a jobb állag is amellett szól, hogy a magyar húst válasszuk - írják.

Az egy hónapos integrált kampány a 360 plakát mellett rádiós és televíziós PR-riportokkal, sajtó- és online felületeken elhelyezett PR-cikkekkel, valamint bannerekkel operál, amelyek a www.vöröshús.hu oldalra mutatnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG