4p
Nagyon felpörögtek a dolgok a technológiai piacon, idén például a virtuális valóság is jobban beleépülhet a mindennapjainkba.

 

 

A virtuális valóság idén eléri az egymilliárd dolláros forgalmat; a világ 100 legnagyobb szoftvergyártójából több mint 80 várhatóan integrálni fog termékeibe olyan kognitív technológiákat, mint a gépi tanulás, a természetes nyelvfeldolgozás vagy a beszédfelismerés; a 18-24 évesek pedig az okostelefont és a PC-t egymás kiegészítőinek, mintsem helyettesítőinek látják

A Deloitte legfontosabb 2016-os előrejelzései:

Technológia

• Nők az informatikában: Az oktatás a kulcs – 2016 végére a fejlett országok informatikai pozícióinak kevesebb, mint 25 százalékát töltik be informatikai munkakörben dolgozó nők. A nemi diverzitás a szektorban komoly társadalmi és gazdasági kérdést jelent, de az eredmények egyelőre nem mutatnak számottevő fejlődést. Középiskolai és felsőoktatási adatok is azt mutatják, hogy egyre kevesebb lány végez szakirányú tanulmányokat, de problémát csak komplex, az oktatáson túl a HR-rel és a bérezéssel kapcsolatos anomáliák tisztázásával lehetne elindítani a megoldás felé vezető úton.

• Érintőképernyős kereskedelem: Felgyorsul a mobil online fizetés – A mobil eszközökön, okostelefonokon és tableteken történő vásárlások során harmadik fél által nyújtott érintésalapú fizetési szolgáltatást igénybe vevő személyek száma 2016-ban várhatóan 150 százalékkal nő, és eléri az 50 millió rendszeres felhasználót. Az érintőképernyős kereskedelem segítségével a kiskereskedők kihasználhatják a vásárlók bővülő mobileszköz-használatát olyan webshopok felkutatására, ahol az ügyletszám főként a nehézkes fizetési procedúra miatt marad alacsony.

• Grafén: Kutass most, kaszálj a következő évtizedben! – Míg a grafénanyagok piacának értéke 2016-ban várhatóan csupán néhány tíz millió dolláros lesz, a K+F kiadások várhatóan több száz millió dollárra rúgnak majd. Középtávon a grafén beépülhet évi több milliárd dolláros forgalmú termékekbe, de évtizedekig tarthat, míg teljesen kiaknázzák az anyagban rejlő potenciált.

Média

• Mobilreklám-blokkolók: Megment minket egy applikáció? – A mobileszköz-tulajdonosoknak várhatóan csupán 0,3 százaléka fog 2016 végére mobilreklám-blokkolót alkalmazni. Ez az okostelefonokon és tableteken közzétett reklámok 70 milliárd dolláros piacának nagyságrendileg 100 millió dolláros részét fogja veszélyeztetni.

• Mobiljátékok: Még piacvezetők, de már nem olyan nyereségesek – A szoftverbevételek alapján 2016-ban az okostelefonok és tabletek lesznek a játékok vezető platformjai, és várhatóan 35 milliárd dollár forgalmat fognak generálni, ami 20 százalékkal több mint 2015-ben. Ezzel szemben a PC-n használt játékok és a játékkonzolok esetében várt 32, illetve 28 milliárd dolláros bevétel csupán 5, illetve 6 százalékkal haladja meg az előző évi adatokat.

• Videojátékverseny-közvetítések: Több néző, ám kevesebb esemény, mint gondolnánk – A videojátékverseny-közvetítések 2016-ban globálisan 500 millió dollár bevételt fognak generálni, ami a 2015-ös 400 millió dollárhoz képest 25 százalékos növekedést jelent. Ez a becsület adat azonban csupán töredéke annak, ami olyan fontosabb sporteseményekből gyűlik össze, mint az európai vagy amerikai futball-, kosárlabda-, baseball-, vagy jégkorongligák mérkőzései, melyek bevételei 4 és 30 milliárd dollár között mozognak.

• Az európai foci 30 milliárd dolláros piacot jelent – Az európai foci bevétele várhatóan a 2016/2017-es szezonban fogja először elérni a 30 milliárd dollárt, ami a 2011-2012-es értékhez képest 8 milliárd dolláros, azaz összességében évi 7 százalékos növekedést jelent.

• Kasszasikerek a digitális média fényében – 2016-ban a mozibevételek az Egyesült Államokban és Kanadában várhatóan 3 százalékkal, körülbelül 10,6 milliárd dollárra csökkennek, ami hozzávetőlegesen 1,3 milliárd eladott mozijegyet jelent.

• Amerikai TV: Rogyadozik, de még áll – Az amerikai hagyományos televíziózás, a világ legnagyobb televíziós piaca, 2016-ra becsült 170 milliárd dolláros árbevétellel, legalább öt területen számíthat visszaesésre: kábeltévé-előfizetők száma; kábeltévé-előfizetések aránya a teljes lakosságszámhoz viszonyítva; átlagos havi televízió előfizetési díj; egyre több fogyasztó vált műholdra; élő és időeltolásos megtekintés a teljes lakosságra vetítve, különösen a 18 és 24 év közöttiek korcsoportjában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG