Tesco Nagy-Britanniában. Forrás: Wikimedia Commons |
A Gazdasági Versenyhivatal a Tesco és a Budapest Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt. co-branded hitelkártyáját vizsgálta, az éves kártyadíj kommunikációjával kapcsolatban ugyanis akadtak gondok. A cégek 2012. április 1-jétől megvalósuló kereskedelmi gyakorlatukban ugyanis azt ígérték, hogy a hitelkártya éves kártyadíja 0 forint. Ehhez képest a korábban több esetben is 5100 forint éves díjat vontak le, amivel átverték a fogyasztókat, ezt közölte a GVH a Privátbankár.hu-val.
A társaságok ugyan nem ismerték el a jogsértést, ám együttműködésük jeleként komplex, több elemből álló, jelentős mértékű kompenzációs vállalásokat is tartalmazó nyilatkozatokat nyújtottak be. A kötelezettségvállalással így a GVH előírta, hogy térítsék meg az összeget mindazoknak, akiktől levonták az összeget, függetlenül attól, hogy megszüntették-e a kártyájukat vagy sem. A társaság emellett vállalta, hogy az éves díjjal kapcsolatos felhívó szöveget módosítják. A teljes visszatérítendő összeg meghaladja a 100 millió forintot.