3p
Az EMEA-régióban található bevásárlóközpontok látogatóinak közel egyharmada csak kávézni, enni-inni tér be egy plázába – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából. Általánosan a vásárlók több mint fele, míg Magyarországon pedig a látogatók negyede tekinti fontos étel- és italforrásnak a bevásárlóközpontokat.

A plázák vendéglátói kínálatának szerepét a CBRE 22 ország 22.000 vásárlójának részvételével kutatta. Az eredmények szerint a plázákban a csak enni-inni szándékozó látogatók aránya az Egyesült Arab Emírségekben 59 százalék, Dél-Afrikában 52 százalék, Törökországban 52 százalék, Romániában 51 százalék és Spanyolországban 42 százalék. Jóllehet a megkérdezettek a látogatás fő okaként az evést-ivást jelölték meg, átlagosan 40 százalékuk azért mégis vásárol is valamit.

Ahogy a bevásárlóközpontok versengenek a vásárlók figyelméért, egyre fontosabb a vendéglátás mind a látogatószám, mind a bevétel növelése szempontjából. A plázák sokrétű étel-ital kínálata is alátámasztja, hogy a vásárlás szabadidős tevékenység.

A látogatói hozzáállás különbségei Európa- és Közel-Kelet-szerte főleg a kulturális különbségekből adódnak. A Közel-Keleten és Törökországban a bevásárlóközpontok látogatása fontos szabadidős tevékenység, amellett, hogy hatékony módja a vásárlásnak.

A plázák étel-ital kínálata hagyományosan hívogató, bár a klímának is jelentős szerepe van a zord időjárású észak-európai országokban vagy az extrém forró Közel-Keleten. A látogatók mindkét esetben jobban szeretnek ugyanott enni és vásárolni, hiszen így nincsenek kitéve az esetleg szélsőséges időjárási viszonyoknak.

Magyarországon is elvárják a minőséget a látogatók

A lokális kulturális különbségek jelentős hatással bírnak arra, hogyan kell megtervezni egy plázát vagy hogyan kell gondoskodni a vásárlókról. Az EMEA-régióban a lakosság 42 százaléka hetente legalább egyszer jár bevásárlóközpontba és 36 százalékuk szerint az étel-ital kínálat nagyon vagy rendkívül fontos - így egy innovatív, jó vendéglátói kínálattal ellátott pláza gazdagabb élményt biztosít a vásárlóknak, és arra bátorítja őket, hogy gyakrabban térjenek vissza.

A magyar piac specialitása, hogy a bevásárlóközpontok elsődlegesen a kiskereskedők területi igényeit elégítik ki, a vendéglátásnak másodlagos szerep jut. Azonban már reagálni kell a megváltozott vásárlói igényekre: a magyar látogatók is széleskörű és igényes gasztro-kínálatot várnak el.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG