Tehervagonok sorakoznak a seevetali pályaudvaron, a német mozdonyvezetők egyhetes sztrájkjának második napján. (MTI/EPA/Axel Heimken) |
A Mávinform szerint bár a munkabeszüntetés a német vasúton a tervezett időben, vasárnap reggel 9 órakor befejeződik, üzemi okokból három vonat Budapest és Drezda között közlekedik, onnantól vonatpótló buszokkal viszi az utasokat a német vasúttársaság.
Ezeket a járatokat érinti:
- a Keleti pályudvarról induló Jeszenszky János EuroCityt,
- a Porta Bohemica Eurocityt
- és a Hungária EuroCityt.
A Budapestről induló Metropol EuroNight és a Berlinből Budapestre jövő Metropol május 10-11-én már ismét teljes útvonalon közlekedik.
Nincs megállapodás
Németországban a mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) hirdetett sztrájkot, amely hétfőn kezdődött és az eredetileg bejelentett határidőig, vasárnap 9 óráig tart, miután nem sikerült megállapodniuk a munkaadóval.
Óriási kárt okozott a gazdaságnak
A német vasút történetének eddigi leghosszabb, összesen 138 órás sztrájkja becslések szerint 750 millió euró kárt okoz a német nemzetgazdaságnak és 0,1 százalékponttal visszaveti a gazdasági növekedést a második negyedévben.
A DB adatai szerint a távolsági járatokon a vonatok egyharmada jár, a regionális járatoknál térségtől függően a vonatok 15-60 százalékát tudják elindítani. A GDL a mozdonyvezetőknek 5 százalékos béremelést követel, és a heti munkaidő csökkentését 39 óráról 38 órára.
Azt is el akarja érni, hogy más foglalkozású tagjai - például vonatkísérők - számára is bérmegállapodást köthessen a munkaadóval. Ezt a Deutsche Bahn vasúttársaság elutasítja, mert nem akar ugyanazon munkavállalói kör bérezéséről és munkaviszonyairól egyszerre több szakszervezettel tárgyalni, illetve több bérmegállapodást kötni. A munkaadó a mozdonyvezetőknek 4,7 százalékos emelést és ezer euró egyszeri juttatást ajánl.