1p
A négynapos matrica megszüntetése és az úthasználati díjak emelkedése miatt az idén jelentősen nőttek az Állami Autópálya Kezelő bevételei.

Autópályán indulnak el a nyaralók

A Magyar Hírlap csütörtöki száma szerint a gyorsforgalmi utakon a nyári hónapokban közlekedik a legtöbb jármű, ami az értékesítési adatokban is megmutatkozik. Az ÁAK illetékesének közlése szerint május óta hónapról hónapra nő a forgalom. Míg májusban 1,15 millió e-matricát értékesített az ÁAK, júniusban már közel 1,3 milliót, júliusban pedig az előzetes adatok szerint 1,6 milliót.

A nyaralások és szabadságok beindulásával a legtöbb matricát - 2,3 milliót - a személyautóval közlekedők váltották, s ebben a kategóriában 2011-hez képest több mint ötven százalékkal nőtt a havi jogosultságok vásárlása is. A tehergépjárművek esetében nem volt változás a nyári hónapokban az előző évhez képest.

Két négynapos helyett heti vagy havi matricát veszünk

Ugyanakkor tavalyhoz képest mintegy húsz százalékkal kevesebb matricát - 4,9 helyett négymilliót - értékesített az ÁAK május és július között. Ez leginkább abból adódik, hogy az idén már nem vásárolható négynapos autópálya-matrica, amely a forgalom döntő részét tette ki. Így aki egy-két hétre vagy annál is hosszabb szabadságra megy, két négynapos helyett hetit (amely tíz napig érvényes), illetve havi matricát vásárol.

15 százalékkal ugrott a bevétel

Az ÁAK értékesítésből származó bevételei ennek ellenére nem csökkentek, mivel 2011-hez viszonyítva emelkedtek az úthasználati díjak, és megszűnt a kedvezményes áron vásárolható négynapos matrica. Tavaly az első hat hónapban 26,54 milliárd forint volt az ÁAK illetve az Útpénztár bevétele az eladott matricákból, 2012 ugyanazon időszakában pedig 30,65 milliárd. Ebből adódóan az idei díjbevétel a lap szerint meghaladja majd a tavalyi 46 milliárd forintot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG