A téves információ közlése akkor is az uniós jog által tiltott megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ha az csak egyetlen egyszer történik, és egyetlen ügyfelet érint - mondta ki csütörtökön a UPC Magyarország ügyében lefolytatott eljárásban kihirdetett ítéletében a luxembourgi Európai Bíróság. A döntésről itt számoltunk be >>
Reagált a UPC
"A UPC Magyarország Kft. az eredeti ügyben a tévedését rövidúton elismerte és a rá kiszabott fogyasztóvédelmi bírságot megfizette, illetve az előfizetőt kártalanította. A Fogyasztóvédelmi Hatóság döntését támadta meg a UPC Magyarország egy közigazgatási per keretében, mert álláspontunk szerint egy kollégánk adminisztratív hibája - amit a vállalat elismert – nem meríti ki a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kategóriáját" - írja a társaság.
Mivel az Európai Uniós irányelv nem volt egyértelmű, ezért vitte a Kúria a luxembourgi székhelyű Európai Bíróság elé a jogértelmezési kérdést, amiben most döntés született. E szerint megtévesztő kereskedelmi gyakorlatnak minősül az is, ha egy emberi tévedés miatt és mindössze egyetlen esetben közöl téves információt a szolgáltató az ügyféllel.
"Továbbra is sajnáljuk, hogy egy volt előfizetőnknek kellemetlenséget okoztunk és kiemelten figyelünk arra, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő" - írja közleményében a UPC.