4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hónap utolsó napján, az első ütemben az ország jelentős részén kapcsolják le az analóg televíziós műsorszórást. A most nem érintett területen élőknek sincs már sok idejük az átállásra, mert október végén, a második ütemben végleg megszűnik a hagyományos vételi lehetőség.
A digitális átállás minden háztartást érint, vannak azonban olyanok, akiknek semmi teendőjük nincs az átállással. Részletek >>

2013. július 31-én, szerdán 12.30 perckor az ország 14 megyéjében megtörténik a digitális átállás, és leáll az analóg televíziós műsorszórás. A digitális átállás elsődleges érintettjei azok, akik jelenleg kizárólag az M1, az RTL Klub és a TV2 analóg műsorait fogják.

A másodlagos érintettek pedig azok, akik otthonukban második-harmadik televíziókészülékükön az analóg adásokat fogják vagy a nyaralójukban, hétvégi házukban ezt a vételi módot használják. Ők július 31-e után csak úgy tudnak ingyenesen televíziózni, ha meglévő készülékükhöz egy beltéri egységet és egy antennát kapcsolnak. A modern televíziók többségéhez még külön egység sem kell, mert azt beépítve tartalmazza a készülék.

 

Ki kell dobni az antennát?

A digitális átállás közvetlenül azokat érinti, akik jelenleg hagyományos szoba- vagy tetőantennával nézik az analóg földfelszíni adást. Az analóg lekapcsolás után ugyanis előfizetési díj nélkül hagyományos szoba- vagy tetőantennával és régi típusú televízióval csak akkor lesznek elérhetőek a jelenlegi csatornák (valamint az analóg sugárzásban nem fogható további csatornák), ha:

- vagy olyan új tévékészüléket vásárolnak, ami a megfelelő vevőegységet, úgynevezett set-top-box-ot már beépítve tartalmazza,

- vagy egy különálló set-top-box-ot szereznek be, amelyet a régi típusú televíziókészülékhez kell csatlakoztatni. A vételi viszonyok esetleg szükségessé tehetik antenna vásárlását és csatlakoztatását is.

A másik megoldás, ha valamilyen előfizetéses szolgáltatást vesznek igénybe (kábel-, műholdas vagy IPTV), hiszen ez esetben lényegében semmilyen tennivaló nincsen, mivel a digitalizálást a szolgáltató végzi el.

Augusztus végéig kérhető a támogatás

Az első lekapcsolási ütemben felmért 220 ezer háztartás közül 55 ezren igényelték a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) segítségét az átálláshoz. Az NMHH minden általa felmért és támogatásra jogosult háztartásban beszerelte a szükséges digitális vételi eszközöket vagy biztosította a kedvezményes előfizetéses csomaghoz való hozzáférést.

 

Az első ütem területén élők ugyanakkor továbbra is jelezhetik támogatási igényüket, és az átállás után még egy hónapig kérhetik a digitális vételi eszközök telepítését. A hatósághoz naponta mintegy 600 kérelem érkezik. Az NMHH továbbra is mindenkinek segít az átállásban, folyamatosan bírálja el a kérelmeket, és a jogosultak háztartásaiban az analóg lekapcsolás után is folytatja a beszereléseket.

Majdnem 100 százalékos a digitális lefedettség

Az NMHH széles körű információs kampánnyal is segíti a gördülékeny átállást, amit a második lekapcsolási ütemben is folytat. Az érintettek tájékoztatása érdekében, a digitális átállás kampányban július 31-ig országszerte több mint 6 ezer  óriásplakáttal, több száz sajtómegjelenéssel találkozhattak az érdeklődők, valamint 1300 darab tévés és 1000 darab rádiós szpot volt látható és hallható az országos, illetve helyi médiumokban.

Az NMHH ingyenesen hívható Digitális Átállás Call Centerébe 200 ezer hívás érkezett, a digitalisatallas.hu oldalt pedig mintegy 45 ezer látogató kereste fel eddig.

Az ingyenes digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás (MinDig TV) már az ország lakosságának 98 százalékához  eljut, tehát az átállással egyáltalán nem kell megvárni az analóg lekapcsolás napját. Az Antenna Hungária (AH) elkötelezett a digitális technológia iránt, a digitális televíziós és rádiós hálózatok kiépítésére több éves beruházás keretében összesen 25 milliárd forintot költ.

Újabb átjátszókat építenek

Az AH már eddig is az analóg hálózatot meghaladó lakossági lefedettséget biztosított a MinDig TV esetében, de az eredeti kötelezettségét túlteljesítve az év végéig az NMHH kérésére további 25 átjátszóadót indít, ezzel a digitális telephelyek száma 90-re bővül. Az első hat digitális átjátszó (Bakonyszentkirály, Bakonyszentlászló, Csobánka, Pásztó, Perőcsény, Szentgotthárd) augusztus 1-jén kezdi meg működését. A cég felkészülten várja a digitális átállás utolsó szakaszát, az analóg lekapcsolást, ezt követően az új kapacitások rendelkezésre állásával tovább fejleszti a digitális földfelszíni szolgáltatásokat és a csatornakínálatot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG