4p
A hónap utolsó napján, az első ütemben az ország jelentős részén kapcsolják le az analóg televíziós műsorszórást. A most nem érintett területen élőknek sincs már sok idejük az átállásra, mert október végén, a második ütemben végleg megszűnik a hagyományos vételi lehetőség.
A digitális átállás minden háztartást érint, vannak azonban olyanok, akiknek semmi teendőjük nincs az átállással. Részletek >>

2013. július 31-én, szerdán 12.30 perckor az ország 14 megyéjében megtörténik a digitális átállás, és leáll az analóg televíziós műsorszórás. A digitális átállás elsődleges érintettjei azok, akik jelenleg kizárólag az M1, az RTL Klub és a TV2 analóg műsorait fogják.

A másodlagos érintettek pedig azok, akik otthonukban második-harmadik televíziókészülékükön az analóg adásokat fogják vagy a nyaralójukban, hétvégi házukban ezt a vételi módot használják. Ők július 31-e után csak úgy tudnak ingyenesen televíziózni, ha meglévő készülékükhöz egy beltéri egységet és egy antennát kapcsolnak. A modern televíziók többségéhez még külön egység sem kell, mert azt beépítve tartalmazza a készülék.

 

Ki kell dobni az antennát?

A digitális átállás közvetlenül azokat érinti, akik jelenleg hagyományos szoba- vagy tetőantennával nézik az analóg földfelszíni adást. Az analóg lekapcsolás után ugyanis előfizetési díj nélkül hagyományos szoba- vagy tetőantennával és régi típusú televízióval csak akkor lesznek elérhetőek a jelenlegi csatornák (valamint az analóg sugárzásban nem fogható további csatornák), ha:

- vagy olyan új tévékészüléket vásárolnak, ami a megfelelő vevőegységet, úgynevezett set-top-box-ot már beépítve tartalmazza,

- vagy egy különálló set-top-box-ot szereznek be, amelyet a régi típusú televíziókészülékhez kell csatlakoztatni. A vételi viszonyok esetleg szükségessé tehetik antenna vásárlását és csatlakoztatását is.

A másik megoldás, ha valamilyen előfizetéses szolgáltatást vesznek igénybe (kábel-, műholdas vagy IPTV), hiszen ez esetben lényegében semmilyen tennivaló nincsen, mivel a digitalizálást a szolgáltató végzi el.

Augusztus végéig kérhető a támogatás

Az első lekapcsolási ütemben felmért 220 ezer háztartás közül 55 ezren igényelték a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) segítségét az átálláshoz. Az NMHH minden általa felmért és támogatásra jogosult háztartásban beszerelte a szükséges digitális vételi eszközöket vagy biztosította a kedvezményes előfizetéses csomaghoz való hozzáférést.

 

Az első ütem területén élők ugyanakkor továbbra is jelezhetik támogatási igényüket, és az átállás után még egy hónapig kérhetik a digitális vételi eszközök telepítését. A hatósághoz naponta mintegy 600 kérelem érkezik. Az NMHH továbbra is mindenkinek segít az átállásban, folyamatosan bírálja el a kérelmeket, és a jogosultak háztartásaiban az analóg lekapcsolás után is folytatja a beszereléseket.

Majdnem 100 százalékos a digitális lefedettség

Az NMHH széles körű információs kampánnyal is segíti a gördülékeny átállást, amit a második lekapcsolási ütemben is folytat. Az érintettek tájékoztatása érdekében, a digitális átállás kampányban július 31-ig országszerte több mint 6 ezer  óriásplakáttal, több száz sajtómegjelenéssel találkozhattak az érdeklődők, valamint 1300 darab tévés és 1000 darab rádiós szpot volt látható és hallható az országos, illetve helyi médiumokban.

Az NMHH ingyenesen hívható Digitális Átállás Call Centerébe 200 ezer hívás érkezett, a digitalisatallas.hu oldalt pedig mintegy 45 ezer látogató kereste fel eddig.

Az ingyenes digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás (MinDig TV) már az ország lakosságának 98 százalékához  eljut, tehát az átállással egyáltalán nem kell megvárni az analóg lekapcsolás napját. Az Antenna Hungária (AH) elkötelezett a digitális technológia iránt, a digitális televíziós és rádiós hálózatok kiépítésére több éves beruházás keretében összesen 25 milliárd forintot költ.

Újabb átjátszókat építenek

Az AH már eddig is az analóg hálózatot meghaladó lakossági lefedettséget biztosított a MinDig TV esetében, de az eredeti kötelezettségét túlteljesítve az év végéig az NMHH kérésére további 25 átjátszóadót indít, ezzel a digitális telephelyek száma 90-re bővül. Az első hat digitális átjátszó (Bakonyszentkirály, Bakonyszentlászló, Csobánka, Pásztó, Perőcsény, Szentgotthárd) augusztus 1-jén kezdi meg működését. A cég felkészülten várja a digitális átállás utolsó szakaszát, az analóg lekapcsolást, ezt követően az új kapacitások rendelkezésre állásával tovább fejleszti a digitális földfelszíni szolgáltatásokat és a csatornakínálatot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG