A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében ismerteti: a Telenor mind internetes honlapján, mind pedig egyéb reklámjaiban a mobilinternet-szolgáltatása keretében kínált "Hipernet" tarifacsomagot jól láthatóan úgynevezett öt napos visszavételi garanciával hirdeti. A vállalkozás honlapján a szolgáltatás megrendelését interneten teszik lehetővé, azokat online módon lehet igényelni a szolgáltató Netshopján keresztül. A tarifacsomagok felsorolásánál pedig ismét szerepeltetik az öt napos visszavételi garanciát.
Reakció: Cáfol a Telenor - nem azért adnak 5 napot, mert muszáj >> |
A fogyasztók emiatt könnyen azt hihetik, hogy a szolgáltató csupán saját akciója, időszakos kedvezménye keretében biztosítja számukra a szerződés megkötésétől számított öt napon belül az elállás lehetőségét, holott ennek kötelezettségét az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendelet írja elő. A rendelet szerint ugyanis, ha kizárólag interneten keresztül kötik meg a hírközlési szerződést a fogyasztók, a vállalkozások kötelesek öt napon belüli elállási jogot biztosítani nekik. Rzt az új szabályt azonban még kevesen ismerik.
A reklám alapján joggal gondolhatják a fogyasztók, hogy a "visszavásárlási garancia" miatt jobban járnak a Telenor által forgalmazott szolgáltatással, mint más cégek termékeivel - állapítja meg a FEOSZ. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény is ezt támasztja alá, egyértelműen kimondja ugyanis, hogy tisztességtelennek minősül a vállalkozás magatartása, ha a fogyasztó törvényes jogait olyanként mutatja be, mintha az ajánlatának sajátossága lenne.
A FEOSZ annak érdekében, hogy ne kerülhessen sor a fogyasztókat megtévesztő magatartás folytatására, bejelentéssel fordult az NFH-hoz, miszerint a Telenor Magyarország Zrt. a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot alkalmaz, és levélben kérte a társaságot a reklám módosítására - közölte a szervezet.