1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

KKV
GPS-alapú forgalomszervezés, elektronikus jegyrendszer, beengedőkapuk a metróban, fix kamerák és dugódíj - mindezek 4 éven belül valósággá válhatnak Budapesten Vitézy Dávid szerint. Miközben a BKK vezetője ultramodern fővárost álmodott meg, Tarlós István megint a kormányhoz fordult segítségért, mert a BKV az összeomlás szélén van, "gyakorlatilag csődbe ment".

Két év múlva indul az elektronikus jegyrendszer a fővárosban 2014-ben már így bocsátaná ki az éves bérleteket a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - jelentette be az Infotér 2011 konferencián Vitézy Dávid, a társaság vezérigazgatója. A fővárosban jön a GPS alapú forgalomtervezés, és a fix kamerákkal megvalósítják a teherautók belépési díjfizetését is. Négy éven belül a budapesti forgalomirányítás olyan lehet, mint amilyen ma Londonban.


Újra lesznek beengedőkapuk a metróban

A BKK saját munkacsoportot alakított az elektronikus jegyrendszer előkészítésére, a jelenleg készülő megvalósíthatósági tanulmány 2012 elején kerül a fővárosi közgyűlés elé, így jövőre már sor kerülhet a rendszerszállító kiválasztását célzó tender kiírására. A központi rendszer fejlesztése 2013-ig megvalósulhat, az első elektronikus bérletet így már 2014 kibocsáthatja a főváros közlekedés-szervezéséért felelős BKK – jelentette ki Vitézy Dávid. A jelenlegi tervek szerint 2014-ben szerelhetik fel a fővárosi járműveket a fedélzeti jegyérvényesítő egységekkel, 2016-ig pedig megvalósulhat a teljes budapesti metrórendszer bekapuzása is.

A londonihoz hasonló rendszer lesz Budapesten is

A budapesti elektronikus jegyrendszerben érintésmentes kártyákat használnak majd az utasok a mai papírjegyek és -bérletek helyett. Az utasmédia lehet egy harmadik fél által kibocsátott kártya is, így bankkártyák, vagy bankkártyát emuláló mobiltelefonok, illetve NFC-képes mobileszközök is használhatók lesznek majd "jegyként" a fővárosi közösségi közlekedésben. Vitézy Dávid hangsúlyozta: a világtrendeknek megfelelően nyílt rendszerben valósítanák meg a budapesti elektronikus jegyrendszert: a rendszerelemek önmagukban lehetnek zártak, de nyílt protokoll alapján kell kommunikálniuk.

A BKK elektronikus rendszere a tervek szerint kapcsolódik majd a Nemzeti Egységes Kártyarendszerhez is, így lényegesen könnyebb lesz a nyugdíjas és diákjegyek ellenőrzése. Az utasok közvetlen az interneten is válthatnak majd jegyet, a londoni Oyster (pay-as-you-go) kártyarendszerhez hasonlóan pedig teljesen szerveralapú lesz a budapesti rendszer, tehát a kártyákra semmilyen adatot nem írnak majd.

Gyakorlatilag csődben van a BKV
"A BKV, a minden szempontból eladósodott, gyakorlatilag teljesen tönkrement óriási cég soha nem tudott állami segítség nélkül létezni. A BKV olyan grandiózus probléma, amelyet nagyságrendje miatt az új városvezetés nem oldhat meg egyedül" - írta két nappal ezelőtt keltezett, a Budapest Portálon közzétett levelében a budapesti főpolgármester Orbán Viktornak.
„Csak annak van értelme, ha az alábbi összefoglaló pontjait tárgyilagosan végiggondoljuk, és racionálisan értelmezzük” – írja a főpolgármester, 12 pontban összefoglalva a főváros észrevételeit. Ezek között szerepel, hogy a metrókocsik zöme, a HÉV szerelvények és sok villamos is elmúlt 30-45 éves.

A BKV-t tavaly októberben 78 milliárd forint közvetlen banki adósságállománnyal vették át, a bankok állami garancia híján nem adnak hitelt a BKV-nak, az állam pedig nem tudja sem konszolidálni, sem mérsékelni a cég adósságállományát. A BKV-nak december végén 6,2, jövő január végén 9, 2012 áprilisában pedig 30 milliárd forint hitele jár le, további pénzügyi mozgástér nincs.

A fővárosi önkormányzat saját működése biztosítható, de a város már 2010-ig is kimerítette hitelképességét. A tételek nagyságrendje miatt elméletileg kizárt, hogy a BKV forráshiányát és adósságállományát a fővárosi önkormányzat egyedül kezelni tudja. „Kérjük, hogy a BKV helyzetének kiegyensúlyozásához a rendkívüli sürgősségű segítséget megkaphassuk. Ennek hiányában a BKV egészen rövid időn belül működés- és fizetésképtelenné válik – zárul a levél


Elbánnak a hamisítókkal

Az elektronikus rendszer további előnye a BKK szempontjából a hamisítás megszüntetése lesz, ami jelenleg milliárdos nagyságrendű kárt okoz a társaságnak évente. Vitézy a konferencián kiemelte: regionális tarifaközösségre van szükség a BKK, a MÁV-Start és a Volánbusz között, tarthatatlan ugyanis, hogy például annak a 15 ezer embernek, akik az érdi kertvárosból rendszeresen utaznak Budapestre, három külön bérletet kelljen megvenniük.

Lekövetés: GPS-alapú forgalomszervezés

Jövő ősszel lezárulhat a BKK FUTÁR-projektje (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) is. A projekt keretében 2300 járművet szerelnek fel műholdas követésre alkalmas berendezéssel, 250 utcai kijelzőt szerelnek, megteremtik a GPS-alapú forgalomirányítás lehetőségét. A főváros 30 csomópontjában olyan közlekedés szervező rendszert alakítanak ki, amelyben a közösségi közlekedés járművei befolyásolhatják a jelzőlámpák működését. A hétmilliárdos beruházáshoz az Európai Unió négymilliárd forint támogatást biztosít.

Széttartó fejlesztési irányok?
A kerekasztal-beszélgetésen Mészáros László, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója elmondta: 12 milliárd forintból fejlesztik a Volán-társaságok saját e-ticket rendszerét, amelyet azonban integráltan kellene kezelni BKK-val, mert az elektronikus jegyrendszerek párhuzamosan fejlesztése nem csak széttartó, de pazarló is.
A Metalcom Zrt. üzletfejlesztési igazgatója ugyan üdvözölte, hogy a közlekedés-szervezés az elmúlt időszakban elmozdult a kapacitás-alapú tervezéstől a minőségalapú megközelítés felé, de Fábián Attila gondot lát abban, hogy a magyarországi közlekedés-szervezés nem egységes és integrált.
A szakértő az intermodalitás fontosságát hangsúlyozta: olyan moduláris rendszereket kell létrehozni a magyarországi közösségi közlekedésben, amelyek egységesíthetik például a tarifakezelést. Fábián szerint a fejlesztések összehangolása már önmagában is megtakarítást tesz lehetővé.


Dugódíj lesz, szerelik hamarosan a kamerákat is

A konferencián jelentette be Vitézy azt is, hogy a BKK-nál - mint a főváros közútjainak üzemeltetéséért felelős szervezetnél - jövőre elindulnak a teherforgalmi behajtási díjhoz kapcsolódó fejlesztések, így 2012-ben már online díjfizetésre is lehetőségük lesz a szállítmányozóknak. A fővárosba behajtó teherautókat fix telepítésű kamerákkal tervezik ellenőrizni. Az Európai Unió a 4-es metró támogatásához kapcsolódóan kötelezően előírta a dugódíj bevezetését a fővárosban. A dugódíj esetében a BKK azt tervezi, hogy a fix kamerás rendszert automatikus fizetéssel kombinálják, így nem lesz szükség arra, hogy az autósok külön fedélzeti egységet szereljenek fel járművükben.

Megújítja a jegyértékesítés teljes folyamatát a MÁV is - közölte Dékány Béla, a társaság infokommunikációs igazgatója a kerekasztal-beszélgetésen. Mint mondta, a MÁV hosszú távú célja, hogy fizikai kapcsolat nélkül tegye lehetővé a jegyvásárlást. A társaság tervezett fejlesztéseinek része az internetes jegyvásárlási rendszer, és az elektronikus jegyvásárlás bővítése, valamint az online fedélzeti ellenőrzés kialakítása.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

KKV Már néhány perc alatt megtudhatja, vállalkozása megfelel-e a pályázati feltételeknek
Natív tartalom | 2024. november 13. 11:21
A pályázási folyamatot megkönnyítő, új digitális előszűrő szolgáltatás érhető el októbertől az MBH Csoport mikro-, kis- és középvállalatoknak szóló BUPA platformján. A cégek azonban nemcsak a pályázatokhoz, hanem teljes életútjuk során asszisztenciát kaphatnak a digitális felületen.
KKV Hogyan lett kis garázscégből milliárdos vállalkozás?
Privátbankár.hu | 2023. december 19. 11:41
Állócsillagok és újhullámos trónkövetelők.
KKV Itt a Cégépítők társasjáték: most eldől, ki kaszál az üzleti évben!
Natív tartalom | 2023. december 4. 10:26
Piaci rést betöltő társasjáték jelent meg október 25-én: a Cégépítők társasjáték megszületéséről és játékmenetéről Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM tulajdonosával, a Cégépítők alapítójával beszélgettünk.
KKV Széchenyi Kártya Program: megduplázták a hitelkereteket
Privátbankár.hu | 2023. augusztus 1. 11:18
Sokkal nagyobb hitelkeretet kapnak a kkv-k a Széchenyi Kártya Program keretében. A kamat a futamidő végéig 5 százalék. 
KKV Kezdj újult erővel a nyári szabadság után!
Márkázott tartalom | 2023. június 27. 11:32
  Ha még most vagy csak a hosszabb lélegzetvételű nyaralás előtt, akkor minden bizonnyal minden munkával kapcsolatos témától a falnak mennél. Teljesen érthető módon érzed azt, hogy telítődtél, hiszen már javában az év második felében járunk, és a megfeszített munkatempóból még nem is igazán tudtál alább engedni.
KKV Vigye sikerre vállalkozását, alkalmazzon business mentort!
Natív tartalom | 2023. június 8. 10:01
A business mentor nem varázsló, ám mégis rendkívül fontos szerepet játszhat több, a hazai kkv-szektort rendkívüli mértékben érintő konfliktushelyzet kezelésében. Közreműködésével a vállalatok tulajdonosai és vezetői olyan külső támogatást kaphatnak, amely segíti őket a tudatosabb vállalatvezetésben és előmozdítja üzleti és személyes fejlődésüket. A Budapesti Gazdasági Egyetem rendhagyó szakirányú továbbképzéséről annak vezetőjével és egyik hallgatójával beszélgettünk.
KKV A K&H szerint az uniós pályázatok körüli zűrzavar nem ártott
Privátbankár.hu | 2023. május 24. 14:14
Az uniós pályázatok körüli bizonytalanság csak kismértékben vetette vissza a cégek bizakodását, mintegy felük továbbra is reálisnak tartja, hogy ilyen forráshoz juthat - közölte a K&H magyarországi mikro, kis- és középvállalkozások (kkv) bizalmi indexe első negyedévi eredménye alapján.
KKV Megnyitják a pénzcsapot a magyar cégeknek: milliárdokat érő bejelentést tett egy bank
Privátbankár.hu | 2023. május 10. 17:14
Jelentős beruházási hitelkeretről állapodott meg az UniCredit.
KKV Jó szakemberből gyenge vállalkozó lesz? – interjú
Natív tartalom | 2023. április 4. 12:02
Egerszegi Krisztián Jövőkép című könyvének megjelenése kapcsán készült interjúnk második részében beszélgetünk a vállalkozók 90 százalékáról, a magukat halálra hajszoló emberekről, és arról is, mit tanácsol a bölcs varázsló a gonosz sárkány legyőzéséhez.
KKV Jövőkép nélkül csak szenvedés lesz, nem sikercég – interjú
Natív tartalom | 2023. március 22. 10:07
Ami tíz évvel ezelőtt még működött a magyar cégek számára, az tíz év múlva egyáltalán nem lesz elegendő, avagy hamarosan megérkezik az üzleti regény arról, hogy miért kulcsfontosságú a hazai vállalkozók számára egy jól megformált jövőkép. Egerszegi Krisztiánnal, a MiniCRM cégvezetőjével és a Cégépítők alapítójával beszélgettünk Jövőkép című könyve megjelenése előtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG