Igencsak rá jár a rúd manapság azokra a sofőrökre, akik úgy döntöttek, élnek a sharing economy, azaz a megosztáson alapuló gazdaság által nyújtott lehetőségekkel és magánsofőröknek állnak, így keresve egy kis extra pénzt. Két nagy hazai carsharing szereplő került emiatt szembe a taxisokkal és az állammal: az amerikai Uber és a német WunderCar.
Utóbbi alapítója, Gunnar Froh a Brain Bar Budapesten ült le egy rövid beszélgetésre annak kapcsán, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nemrég kőkeményen rászállt az Uber-sofőrökre és a vizsgáltak 100 százalékát megbüntették.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium már beígérte a hiányzó rendeletet, amivel legalizálni lehetne a piacot, de egyelőre semmi hír sincs arról, hogyan akarják ezt megvalósítani.
Ezzel szemben Németországban a következő történik Gunnar Froh szerint: a WunderCar és a német kormány együtt dolgozzák ki a törvénytervezetet, amely lehetővé teszi a piactorzítástól mentes működést: a taxisok is jól járnak, a magánsofőrök is kereshetnek. Mindehhez mi kellett? Egy kicsit elfordulni a bevételnöveléstől és a sharing economy-t komolyan venni. Nem csak a startup, az állam részéről is. A törvény pedig így szabályoz majd: