Fotó: bkk.hu |
Három ütem
A vonal rekonstrukciós munkálatai közel egy időben, novemberben kezdődhetnek meg az északi, a Lehel tér és az Újpest-Központ állomás közötti, valamint a déli, a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszokon - derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.
A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyezett dokumentum szerint a kivitelezést három fő építési ütemre lehet osztani. A három szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárások lefolytatása egy időben történik, így a középső szakaszon is megkezdhetők lesznek a felújítási munkák. A középső szakaszon, a metró csökkentett üzemidőben, hajnali fél öt és este nyolc óra között közlekedne, így a megnövelt éjszakai üzemszünetben és a hétvégi vágányzárak idején a középső szakasz felújítási munkái is végezhetők.
Még az idén elkezdődhet
A kivitelezés optimális esetben novemberében kezdhető meg, a metróvonal forgalomba helyezésének határideje 2019. június vége, a korszerűsítési munkák kivitelezésének teljes befejezése 2019. szeptember 30. A projekt várhatóan 137,5 milliárd forintból valósul meg.
Az állomások is megújulnak
A projekt keretében az állomásokat és a felszíni épületeket is felújítják. Felvonókat telepítenek az Újpest-Központ, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, a Nagyvárad tér, a Népliget és a Határ út állomásokon. Új mozgólépcső építenek ki az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca, a Dózsa György út, a Lehel tér, a Nagyvárad tér valamint az Ecseri út állomásokon.
Az M3-as metró Arany János utca állomásának látványterve és jelenlegi állapota. Kép forrása: BKK |
A projekt során zajszegény sínleerősítéseket, hangelnyelő burkolatokat, valamint hangcsillapító egységeket alkalmaznak majd.
A 3-as metróvonal hossza 17,3 kilométer 20 állomással. A vonalon 120 méter hosszú szerelvények futnak. A vonalon naponta mintegy félmillió ember utazik.
A projekttel kapcsolatos döntéseket tartalmazó előterjesztés elfogadásával a testület támogathatja a projektről szóló, a BKV Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti támogatási szerződés megkötését.
Csúszik a projekt? Februárban a metróvonal infrastruktúrafelújításának végső határidejeként 2019. szeptember 30-át, az önkormányzati választások előtti időpontot jelölték meg. A Népszabadság minap arról írt, információjuk szerint már a BKV-nál sem bíznak abban, hogy a munka 2020 első negyedéve előtt befejeződhet. |