1p
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatója szerint már nincs mit eladni; az állam a visszavásárlást részesíti előnyben, nem akar azonban nagyobb tulajdonrészt szerezni sem az OTP-ben, sem a Molban.

Márton Péter a Heti Válasz csütörtöki számában megjelenő interjúban elmondta: a jelenleg állami tulajdonban lévő cégek döntő többsége stratégiainak nevezhető, rajtuk kívül szinte csak olyan nonprofit társaságok vannak még állami tulajdonban, amelyek esetében nincs értelme a magánosításnak. Már nincs is azonban mit eladni, ezért – ahogy a Mol-részvények vagy az E.On gázüzletágának példája is mutatja – az állam inkább a visszavásárlást részesíti előnyben.

Se a bankokból, se a Molból nem vesznek többet?

Az FHB Jelzálogbankban lévő 7 százalékos állami tulajdonrész növelése jelenleg nincs napirenden - válaszolta annak firtatására, hogy most, mivel a bankszektorban a magyar jelenlét növeléséről van szó, növelheti-e befolyását az állam - a Gránit és a Széchenyi Bankhoz vagy a takarékszövetkezetekhez hasonlóan - az FHB-ban is.

"Mielőtt megkérdezné: sem a Mol, sem a Richter, sem az OTP esetében nem tervezzük az állami tulajdonrész növelését, részvényeik tőzsdei felvásárlását" - szögezte le Márton Péter.

Rába, vízközmű, MÁV-székház és OPNI

A Rába-projektről azt mondta, hogy a tervek alapján a jövő év második felében gördülhet le a szalagról a Rába első, Volvóval közösen gyártott busza.

A víziközműcégek összevonásának racionális okai vannak - mondta Márton Péter. A kisebb falvakat ellátó társaságok javarészt veszteségesen működnek, szemben a nagyobb városokat kiszolgáló vállalatokkal. A víziközműcégek koncentrációjával a szélsőségek mérsékelhetőek. A vezetésben lévő párhuzamosságok felszámolásával több milliárd forintos költségmegtakarítást lehet elérni. A nagyobb városok önkormányzati tulajdonban lévő társaságait nem érinti az integráció - tette hozzá.

Németh Lászlóné fejlesztési miniszter és Márton Péter, az MNV vezérigazgatója

 

Az MNV vezérigazgatója az interjúban beszámolt arról is, hogy a MÁV volt székházának hasznosítására több alternatíva is létezik, az épület eladását nem tervezi az állam.

A bezárt Országos Pszichiátriai és Neurológiai Intézet (OPNI) épülete jogszabályi kötöttségek miatt nem értékesíthető, de ez egyébként sem vetődött föl. Az épületet csak egészségügyi intézményként lehet hasznosítani, az erre vonatkozó koncepció várhatóan szeptemberre készül el.

Honnan lesz így 100 milliárd forint?

Júniusban a kormány döntött arról, hogy 100 milliárd forintot biztosít a takarékszövetkezeti rendszer újjászervezéséhez, és megbízta a fejlesztési minisztert, hogy az állami vagyon értékesítése terhére (tehát privatizációval) biztosítsa az összeget. Az interjú alapján nehéz dolga lesz Németh Lászlónénak, ha már "nincs mit eladni".

A fejlesztési miniszter egy korábbi interjúban azt mondta: még vizsgálják a rendelkezésre álló vagyonelemek mobilizálhatóságát, erre szeptember végéig van idejük. Azt is mondta: biztosan nem a költségvetést terheli majd az összeg. Pedig fedezet éppen lenne rá: ahogy legfrissebb elemzésünkből kiderül, akár kétszázmilliárd forint pluszpénz is lehet még az idei költségvetésben, ha kedvezően alakulnak a gazdasági folyamatok.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Ha a legsötétebb jóslatok jönnek be, durva infláció vár ránk
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 15:27
Az izraeli-iráni háború miatt komolyabban megugrott az olajár, egyes jóslatok 100-120 dolláros hordónkénti árat sem tartanak kizártnak. Munkatársunk a Trend FM reggeli műsorának vendége volt – a témák között a plázastop szigorítása is szerepelt.
Makro / Külgazdaság Ki nem találná, melyik országból jött a legtöbb menekült az unióba
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 12:49
Összességében csökkent a menedékkérők száma az első negyedévben, itt vannak a friss statisztikák.
Makro / Külgazdaság Nem lassít az Európai Bizottság – jön az összeütközés Magyarországgal?
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 12:18
Az uniós energiaügyi biztos nem enyhítene a korábban felvázolt, a magyar kormány által élesen kritizált intézkedéscsomagon.
Makro / Külgazdaság Rábólintott a kiárusításra Donald Trump, de az elemzők aggódnak az acélipari óriási miatt
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 10:36
Zöld utat kapott a US Steel felvásárlása, de az amerikai kormány megőrzi a befolyását.
Makro / Külgazdaság Bajban a Boeing, de a távoli jövőt még optimistán látják
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 09:19
A kereslet csak kicsit fog csökkenni, de a saját teljesítményére vonatkozó előrejelzéseit lejjebb csavarta a cég.
Makro / Külgazdaság Félelmetes jelentés: egyre több a nukleáris fegyver a világban
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 08:52
Véget ér a nukleáris arzenálok csökkentésének korszaka a kutatóintézet szerint.
Makro / Külgazdaság Harcias hangulatban szállt repülőre Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2025. június 16. 07:53
Nem hagyja elvenni az orosz energiát.
Makro / Külgazdaság Hány órát kell dolgozni? A német kancellár ősi recepttel élénkítené a gazdaságot, de az ötlet problémás lehet
Privátbankár.hu | 2025. június 15. 14:10
A nők ingyenes munkáját figyelembe kellene venni és lapot osztani nekik. 
Makro / Külgazdaság Békesi László: Arra nincs esélye a fővárosnak, hogy a kormány által inkasszált 10 milliárdot visszakapja
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. június 15. 06:04
A volt pénzügyminiszter, közgazdász a június 11-ei élő műsorunk vendége volt. A Klasszis Klub Live 5. évfolyamának 77. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
Makro / Külgazdaság Lázár János jobban teszi, ha nem a román MÁV-tól kér tanácsot
Privátbankár.hu | 2025. június 14. 14:42
Míg idehaza rengeteg utasnak okoztak bosszúságot a pünkösdi késések, keleti szonszédunknál fizetésképtelenség fenyegeti az állami vasúttársaságot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG